Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ik heb alle supermarkten gehad om te kijken of er een briefje hing maar nee hoor.
En inderdaad het asiel kan ik ook even bellen.
Ze is op dit moment wel krols heb ik gemerkt :lol: :lol:
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

ingrid f schreef:Ze is op dit moment wel krols heb ik gemerkt :lol: :lol:
Oh da's altijd fijn :grin:

Nou zodra blijkt dat ze van niemand is; sterriliseren dus!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Dat is natuurlijk minder leuk...zo'n krolse poes...
Enne, ik wil niet vervelend doen, maar dan zou het toch een poes kunnen zijn die bij iemand hoort, misschien is ze door haar krols zijn op zoek gegaan naar een bereidwillige kater, en zo steeds verder van huis weggeraakt, en dus verdwaalt.

Ze kunnen als ze krols zijn erg ver gaan zwerven, op zoek naar...dacht ik toch...

Misschien kan je de poezenpil vragen aan de da, en ik zou ze in elk geval goed binnen houden, want anders gaat ze weer gaan zwerven, of zwanger gemaakt worden door een kater in de buurt, en dan zit je binnen een paar weken ook nog met jonkies, en ik denk dat dat toch niet de bedoeling is hé.

Als zou blijken dat de poes van niemand is, en ze bij jouw kan blijven, zou ik opteren om ze te laten steriliseren.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ja als ze krols is dan, want dat weet ik niet zeker.
Ze mauwt veel wilt naar buiten, is erg aanhankelijk maar heeft ook zo haar buien. En ze wilt geen brokken eten wel wiskas vlees.
Ze zit elke keer op mijn plaats en als ik haar wil verschuiven dan begint ze al te grommen en lelijk te doen, ik weet natuurlijk niet omdat dat misschien komt omdat ze pijn heeft of rust wilt of dat dat dominantie is.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Nog steeds niks gehoord en ook niks gevonden in de krant.
We hebben besloten als we zaterdag nog niks hebben gehoord dat dit meisje nu onze meid zal worden, en dan zullen we ook alle spullen kopen die we nodig hebben.
Vandaag zochten moppie en het konijn elkaar op en het ging hartstikke goed :lol: :lol:
Ze slaapt nog wel veel maar heb nu wel het idee dat de krolsheid bijna over is.
Dus het gaat geweldig met deze lieve meid :lol:
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Leuk hoor, dat Moppie jullie als baasje heeft uitgekozen! Ze ziet er mooi uit!

Misschien hebben jullie haar al als eigen kat geaccepteerd, maar ik weet hoe vervelend het kan zijn als je kat zoek is. Vandaar dat ik dit vraag:
Heb je de site http://www.amivedi.nl al gecheckt? Er staan veel katten, die kun je zoeken bijvoorbeeld op de plaatsnaam waar je haar gevonden hebt, kleur, sexe etc. Het is echt goed mogelijk, zeker als ze er goed uit ziet, dat ze uit iemands raam is gevallen ofzo en haar baasje haar zoekt. Zeker omdat ze pijn aan haar heup heeft, moet ik daar aan denken....
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Amivedi, dierenartsen en dierenambulance, dat zijn de meldplaatsen voor een gevonden kat. Ook staan er vaak oproepjes op marktplaats van mensen die hun kat kwijt zijn.

Zo te horen hebben jullie Moppie al wel in je hart gesloten :grin:
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

We hebben alles gechekt bij de amivedi, maar er staat en is niks te vinden van dit poesje, ook hebben we navraag gedaan bij het asiel en de dierenarts en tot nu toe is er geen resultaat.
Ze voelt zich echt thuis al hier, ze eet goed en drinkt zelfs nu water :lol:
Meer als dit kunnen we niet meer doen behalve Moppie in ons hart sluiten en haar alle liefde en geluk geven.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Zo te horen heeft Moppie dus een nieuw thuis....joepi....., weer twee mensen en een kat die elkaar gevonden hebben :grin:

Fijn om te horen dat het zo goed gaat, en dat jullie blij zijn met haar.
hopelijk mag ze nu een lang en gelukkig leventje gaan slijten bij jullie :grin:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hai Ingrid, nou het is nu dus zaterdag. Beslissing gemaakt? ;-)

Super dat jullie dit scheetje willen adopteren, ze (is 't een ze?) doet me toch nog steeds denken aan onze Bindi, die komt ook bij jullie uit de buurt en is gevonden langs het spoor. Maar Moppie wordt ouder geschat geloof ik?
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Hoi Claudia,

Is Bindy wel terecht dan?
En Moppie wordt geschat op anderhalf jaar.
Het is inderdaad een vrouwtje.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nee, Bindi is dus gevonden door de dierenambulance ergens aan het spoor en naar Het Wijze Weeskitten in Haalderen gebracht. Ze was toen (geschat) een week of 4. Vanuit daar hebben wij haar geadopteerd.
Ik vond dat Moppie wel behoorlijk op Bindi lijkt, zoals ze er op dit moment uit ziet, en vroeg me dus af of het zusjes konden zijn. Alleen is Bindi nu dik een half jaar, dus dan kan het niet. :grin:
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Oh vandaar :lol:

Ik ben blij dat jou Bindi lekker bij jou binnen ligt, ik dacht al :shock: :lol:
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Even een kleine update van onze lieve Moppie.

Het gaat erg goed met haar ze eet en drinkt goed en de tijden dat het zakje voer uit de kast komt dat weet ze al, dan rent ze de benen uit haar lijfje :lol: :lol:
Spelen gaat soms wat beter maar ben er achter dat ze dat echt niet gewent is.
Ze is erg vooruit gegaan, eerst kon en mocht ik haar niet oppakken, maar nu laat ze het allemaal toe.
Ook als ik haar roep komt ze naar me toe, ik moet zeggen dat ze heel goed luistert, als ze ergens haar nagels in zet en je roept haar naam dan stopt ze ook.
Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar dat ze daarvoor de krappaal gebruikt, ik zet haar dan met haar pootjes tegen die krappaal maar daar moet ze niks van weten.
Wat me wel opvalt is dat ze zo dagen heeft dat ze nergens van schrikt en soms een dag heeft dat ze enorm van alles schrikt, gisteren maakte ik een beweging met mijn arm en ze kroop helemaal in elkaar alsof ze klappen zou krijgen, dit ging me door merg en been en was echt zielig om te zien, we hebben het idee dat ze geen normale opovoeding heeft gehad.Ze begint dan ook als het waren te sluipen door huis alsof ze het niet vertrouwd.
Daarom ben ik blij dat ze nu hier bij ons is om een goed vertrouwen te krijgen en een goeie opvoeding met heel veel liefde en geduld.
een lieve groet vanuit een warm hart
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als een katje moeite heeft met de krabpaal, koop dan eens een krabplankje en leg dat plat neer. Vaak werkt dat dan beter.

Katten met een trauma, ik vind het altijd een cadeau als ze je gaan vertrouwen. Geweldig hoe Moppie het nu al zo goed doet bij jullie!
Plaats reactie