# Moeder overleden, kittens een paar dagen oud

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Beekveen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 12:40

# Moeder overleden, kittens een paar dagen oud

Bericht door Beekveen »

Hoi

Wij zijn van plan een kitten te nemen, echter de moeder is overleden net na de geboorte.
Mijn vraag is hoelang moet de kittens bij elkaar blijven voordat zij naar een nieuw baasje gaan.

Groeten
Joram
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Joram, wat een verschrikkelijke situatie! Zijn het je eigen kittens of is het een nestje elders? Volgens mij hoeven de kittens niet bij elkaar te blijven, maar moeten ze wel om de paar uur gevoerd worden. En als de huidige eigenaren dat willen doen, is het misschien handig om de kittens daar te laten tot ze zelfstandig kunnen eten.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ze moeten een week of acht bij elkaar blijven om steun aan elkaar te hebben, en daarna kunnen ze beter twee aan twee geplaatst worden. Ze missen de lessen van hun moeder, en moeten elkaar dus meer opvoeden.

Er moet elke 3 uur dag en nacht door geflest worden en de kittens moeten warm gehouden worden, dat kunnen ze niet zelf!!!! Je hebt goede flessenmelk nodig, anders gaan ze dood.

Mocht je informatie nodig hebben, pb dan maar even als je dat wilt.
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

:-( oei das erger

ik heb een kitten dat ze te jong verkocht hebben en ik geef ze nu 8a9 keer per dag "milkodog" te eten dat zou volgens de dierenarts veruit het beste zijn .of dit zo is laat ik in het midden.

Ik hoop dat het goed komt want eerst gaf ik melk voor kittens maar daarin zou nit alles zitten vertelde ze me.


ik wens je veek sterkte met de kittens

pers zou ik ze wel even samen laten de mijne is alleen en hij mist echt iets dat merk je eraan
eddy IS de heer dez huizes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Milkodog is goed hoor. Leg een warme knuffel bij je kitten, dan beschouwt het dat meer als zijn moeder en ervaart meer veiligheid.
Maar jouw kitten is toch een week of vijf oud? Die hoeft geen 8x per etmaal meer milkodog te hebben; hou het maar op 5 a 6x daags ;-) Wel goed over 24 uur verdelen!
Gesloten