# 5 mdn. oud katje terug naar asiel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

O ok, dat wist ik helemaal niet, weer wat wijzer geworden!!
niet dat ik van plan ben ooooit snoesje weg te doen hoor, daar is ze veels en veels te lief en leuk voor, zelfs als ze in gordijnen gaat hangen, planten met huid en haar opvreet en mijn behang (wat ze al doet :twisted: ) volledig naar de mieters krabt.. :lol:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou Emma dan wil ik mijn katjes ook terug brengen want die hangen niet alleen in mijn gordijnen maar maken ook mijn planten kapot! :roll:
Wat een belachelijke reden! Mijn ervaring is ook dat het eerst nog wat erger zal worden (maar vertel dat maar niet) maar als je maar concequent blijft is het heel goed af te leren.
Maar mensen gebruiken dat soort dingen vaak als smoes, als je namelijk echt gek bent op je dieren dan pieker je er niet eens over om ze voor zoiets terug naar het asiel te brengen.

Zulke jonge katjes bij elkaar zetten zal inderdaad niet zoveel problemen geven en qua ruimte is het ook best te doen zolang je maar zorgt voor genoeg gelegenheid om te spelen en te klimmen/klauteren (in een grote krabpaal bijvoorbeeld)

Ik heb ook een zwart/witje en daar is niks saais aan :twisted: :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Jammer dat mensen vaak niet weten waar ze aan beginnen.Iedereen
vind jonge katjes leuk, maar ze denken er niet bij na dat die beestjes
ook nageltjes hebben. Wat heet screenen, volgens mij laat iedereen
zich van z'n beste kant zien als men een dier gaat halen uit het asiel.
Als ik het hier op het forum zo lees , zijn er mensen bij die ontzettend weinig geduld hebben.Net zo als de persoon die een katje na 2 dagen al weer dumpte. Hier is ook wel eens wat gesneuveld, maar dat risico loop
je gewoon als je dieren in huis hebt.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Als je weet hoeveel ze hier kapot hebben gemaakt.
Maar ja dat weet je als je katten neemt.
Als we iets willen kopen denken we altijd is dit wel verstandig met onze poezen. bijv riet daar krabt beertje altijd aan daar heeft hij iets mee.
Dus dat koop je dan niet.
Maar daar zou ik nooit mijn katten voor wegdoen.
Dat hoort er nu eenmaal bij als je dieren neemt.

Maar mensen laten hun eigen verleiden omdat het klein is en zo lief ertuitziet maar vergeten dat een diertje niet lief in zijn mandje blijft liggen voor altijd.

Ook dingen kapot maken perongelijk of dierenarts kosten horen daarbij. En daarom als mensen een kitten of een volwassen kat nemen en blijkt toch niet dat ze doen zoals zij willen dan wordt het weer teruggebracht naar het asiel. Nou het asiel zit daarom boordevol met deze afgedankt diertjes door mensen die niet hun eigen laten inlezen of laten adviseren wat het allemaal inhoud als je een dier neemt.

Een dier neem je voor heel hun leven en niet voor even.
In voor en tegenspoed
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Zucht...ik kan me hier zo druk over maken...Mensen denken zo makkelijk over een huisdier. En als het niet bevalt, dan 'doen' we hem of haar toch gewoon weer weg? :evil:

Maar goed, daar heb je nu niks aan. Ik denk dat het toch het beste is dat het katje terug gaat naar het asiel, zodat het kans heeft om bij mensen te komen die wel al die 'vervelende dingen' :twisted: van katten kunnen waarderen.

Succes!
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Thanks, vind ik heel lief van je voorgesteld, is inderdaad ook een optie een bench!
Heb helaas niks meer gehoord. Dit weekend (met carnaval) spreek ik ze weer, ben benieuwd wat ze hebben besloten!

I'll keep you posted!

EDIT 21 februari:

Ze hebben toch besloten het katje zelf te houden. Zij wilde het katje zoiezo al houden, maar haar vriend was er op tegen.

Dus ik zei heel simpel, nou dan de vriend eruit :lol:
Maar ze gaan het dus proberen en veel tijd in steken, ben benieuwd.

Dit even ter info!
Gebruikersavatar
Moon
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:36

Bericht door Moon »

Ow dat is natuurlijk ook zo dat een asielkkat niet over gedaan mag worden.

Toch hebben wij het ook met 1 kat gedaan.

Dat was Olivier en Olivier is nu op een boerderij waar hij het veel beter naar zijn zin heeft.

Dus ik vol me ondanks dat ik het had kunnen weten maar niet wist niet bezwaard.

Soms dan is het wegdpoen van de kat beter voor de kat dan het blijven.

Hier klikte het met de hond totaal niet helaas.

Daar de hond er het eerst was en Olivier als 2 jarige kat binnen kwam had Senna (de hond) de ouste rechten.

Hadden we geen goed tehuis gevonden was hij uiteraard gevleven.

Het mooie nu is als we Olliebollie (olivier) weer zien dat hij net doet of hij ons niet kent.

Doodsbenauwd dat wij hem weer meenemen.

Terwijl hij het erg goed had bij ons.
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Het kan trouwens ook best goed gaan tussen een volwassen kat en een volwassen hond hoor. Mijn nicht had 2 volwassen katten en kreeg daar een 2 jaar oude hond bij. Het heeft een hele tijd geduurd, maar nu liggen die drie samen op 1 kussen! :smile:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Het kan behoorlijk fout gaan, dat klopt. Maar het kan ook goed gaan :grin: . Misschien omdat mijn katjes nog wat jonger waren (ruim 1 jaar), maar de meiden zijn nu uiteindelijk wel redelijk gewend aan de komst van Ginger. Het heeft wel heel wat energie gekost van alle kanten (zowel de hond, de katten als van ons :???: ), maar het is met 3 van de 4 gelukt. Blissy wil er nog steeds niets van weten :???: . Zij komt nog steeds woedend beneden tegen etenstijd en tikt Ginger boos op haar kop om vervolgens weer hard weg te rennen :-P. Maar evengoed is zij op haar manier wel heel erg gelukkig, en dat maakt het de moeite waard ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Moon
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:36

Bericht door Moon »

Ja het gaat best vaak goed en Olivier is dan ook de eerste kat met wie we problemen hadden ivm het klikken tussen hond en kat.

Olivier is nu gelukkig erg tevreden met zijn huidige leven en dat maakt een hoop goed.

Nu hebben we wel erg goed nagedacht over onze nieuwe aanwinst omdat ook wij vinden dat een dier voor de rest van zijn leven bij 1 baas hoort te zijn.

Ik hoop dan ook dat het goed gaat met Mikado en Senna, Senna is en blijft een enthousiasteling met een verschrikkelijk lief karakter.

Ik heb er alle vertrouwen in.
Carpe Diem
R.Knuvelder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:35

Mijn 3 Katten

Bericht door R.Knuvelder »

Hallo Allemaal.
Ik heb zelf ook 3 katten - 1 kater - 2 poezen.
De laatste Tijgertje heb ik ook van de straat maar het gaat heel erg goed met hun drieen.
De eerste twee a drie dagen was het ook heibel in de keet maar nu liggen ze alle drie op de bank naast elkaar. :grin:
Gesloten