# 5 mdn. oud katje terug naar asiel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

# 5 mdn. oud katje terug naar asiel

Bericht door maddo »

Een vriendin van een vriendin van mij is samen gaan wonen met d'r vriend. Ze hebben dus een 5 maanden oud katje uit het asiel gehaald. Nu moet zij het katje weg doen omdat het in de gordijnen gaat hangen :evil: .

Ik heb hier echt geen woorden voor ....... :???:

Ik vind het zielig voor het katje als het weer terug moet naar het asiel.
Zelf heb ik dus 2 katten, broer en zus en die zijn precies vandaag 10 maanden! Die twee samen gaat gewoon hardstikke goed.

Toch zit ik er over te denken dat 5 maanden oude katje in huis te nemen, maar ben bang dat dat toch wat problemen gaat geven.

Ik woon maar in een 2-kamer appartement en heb dus geen ruimte ze apart te zetten. Wat lijkt jullie wijsheid???
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Oh Maddo, wat een vervelende situatie! In de gordijnen gaan hangen, wat verwachten ze dan??? Dat 'ie de hele dag lief in zijn mandje ligt???

Ik kan je niet adviseren wat jij moet doen, wel zeggen wat ik zou doen: Ik zou denk ik proberen het katje erbij te nemen. Opstartproblemen krijg je meestal toch wel in het begin, maar je hebt er ook al 2, dus ze zijn 'concurrentie' gewend. En als het dan uiteindelijk echt niet wil, kun je hem misschien altijd nog terugdoen. Kun je die afspraak maken met dat asiel?

Bij ons sprongen ze eerst ook in de gordijnen, maar dat is best wel gauw gestopt. Ik heb nu (helaas) wel wat nagelgaatjes in mijn (veel te dure) gordijnen, maar daar is niks aan te doen en daar zou ik mijn droppies niet voor willen missen!
Maar 't belangrijkste: Het gaat echt wel over! Misschien dat je ze dat aan hun verstand kan brengen. Veel succes!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Belachelijk inderdaad! :evil: :evil: :evil:
Anders lees je eerst eens wat over katten, voor je er een in huis haalt.

Ik vind het lief dat je erover nadenkt om dit poesje in huis te halen. Zowel jouw poezen als dit poesje zijn nog heel jong, dus ik denk dat het heel snel goed zal gaan.

Ik heb ook 3 katten op een 2-kamerappartement. Dat gaat prima.
Bij ons mogen de twee oudste katten wel overdag naar buiten, dat scheelt nogal in de ruimte de ze tot hun beschikking hebben.
Succes met je beslissing!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Dank jullie wel voor jullie medeleven en adviezen!
Hoe zeer ik dit katje ook wil helpen, toch twijfel ik naar mijn mening iets te erg.

Het gaat nu gewoon goed zo! Ik ben bang dat 1 van mijn katjes gaat veranderen door er een "vreemdeling" bij te nemen.
Ik heb gewoon weinig vrije tijd, mijn eerstvolgende vrije dag is eind maart ergens :-(

Ik werk bij een bouwbedrijf en heb dus maar 2 dagen per jaar die ik zelf kan plannen om vrij te nemen.
Ik moet toch zeker wel een weekje thuis blijven om aan te kijken hoe het gaat tussen die drie dan.
Hmm ... ik ga eerst even bij haar kijken, misschien dat dat de doorslag geeft voor mij!
Laatst gewijzigd door maddo op 31 jan 2005 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Je zei een tweekamerappartement? Kunnen ze dan niet apart tijdelijk? Die vrije tijd is toch niet zo'n probleem dan (als ze tijdelijk apart kunnen bedoel ik). Het is toch juist goed dat ze dan met 2 of 3 zijn, kunnen ze mooi spelen!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ze kunnen dus niet tijdelijk apart, ik heb inderdaad een 2-kamer appartement.
De badkamer is veel te klein, vind ik zielig, en de woonkamer kan wel, maar daar zitten die andere twee al, dus dan wordt het de slaapkamer, dat wil zeggen dat ik op de slaapkamer een kattenbak moet zetten.

Maar ik ga eerst kijken en zie dan wel verder, wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Succes!
Wat een belachelijke reden om zo'n diertje op te ruimen. :evil:
En wat lief dat jij eraan denkt om ze in huis te nemen.
Hoop dat het klikt. ;-)
Ik denk dat het ook wel goed komt met jou 2 eigen katten hoor.

Wij hebben zelf eind november een kitten van 10 weken erbij genomen ondanks mijn angst dat een van de 2 eronder zou lijden. Nou ze waren allebei heel erg van slag, vooral Redney was niet meer mijn Redney, maar een week later zijn ze all drie helemaal bijgedraaid en kijk maar in me fototopic hoe het nu gaat. ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Echt lief van je dat je het katje wilt nemen, wij hebben zelf zeven katten. Wij begonnen er met 3 toen kwam de 4e erbij heb ik nooit apart gezet ook de 5e, 6e en de 7e niet. En het is altijd goed gegaan. Het beste is niet apart te zetten. Wel de 1e dag even om het nieuwe poesje aan het huis te laten wennen maar daarna gewoon bij elkaar doen. Er gebeurt helemaal niets en is de snelste manier om de poezen aan elkaar te wennen.

Bij ons is het altijd goed gegaan zelfs met de hond die geen katten gewend was en andersom. In het begin toen we net de hond hadden liep ik er steeds achteraan met het geval dat we na 3 weken nog niet verder waren en nog alle poezen boven waren. Ik heb ze toen gepakt van boven en heb ze beneden gezet met de deur dicht.

En binnen 2 dagen was het helemaal goed. Gewoon laten doen niet mee bemoeien. Dat is het allerbelangrijkste.

Ga zitten op de bank laat de poezen in 1 kamer aan elkaar wennen misschien word er wel wat geblazen of gegromt of geslagen niks zeggen ga gewoon een boekje lezen of tv kijken.(of het moet heel erg uit de hand lopen) maar zeker geen poes op zijn kop geven dan weet ik zeker dat na een paar dagen het helemaal goed gaat en geloof me ik kan het weten, heb het 5 keer zo gedaan, ben bijna er een profesional in hahahahaha :grin:

Succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Officieel mag een asielkat niet zonder toestemming van het asiel overgedragen worden aan iemand anders, en volgens de regels zouden ze het dier dus terug moeten brengen.

Wat ik hoop, is dat iemand ze uitlegt wat een belachelijk argument ze aanvoeren... Natuurlijk doet een kitten van vijf maanden dingen die niet mogen, die kunnen afgeleerd worden. Maar dit zegt hoe laconiek ze een kitten hebben opgehaald zonder zich in te lezen of voor te bereiden :evil:
Helaas zie je dat veel te vaak gebeuren.

Ik zou dus eerder met hen praten dan het katje zelf opnemen, vooral nu je zo twijfelt. En een vijf maanden oud diertje in het asiel is redelijk snel geplaatst hoor; op dit moment doet men een moord voor een kitten dat jonger is dan 6 maanden :roll: mits het niet zwart-wit is, want dat vinden veel mensen saai :evil:

Het asiel had hen ook beter moeten screenen. Maar kennelijk zijn de problemen ontstaan toen ze gingen samenwonen?
Dat zegt wel iets over de onderlinge verhoudingen, en dat is alleen maar sneu voor iedereen :-(

Succes met je beslissing en ik hoop dat je met hen kunt praten!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Hmm .... het mag dus eigenlijk niet eens.
Ik heb niet echt de behoefte om met hun om de tafel te gaan zitten, zoals ik al zei, het is niet mijn vriendin, ik ken haar niet eens. Heb het gister wel aan mijn vriendin laten weten (het is dus haar vriendin weer) dat ze er gewoon een hoop tijd en aandacht in moeten steken, maar dat het echt wel af te leren is. Dat vond zei ook en ze zou dat ook nog tegen hun zeggen, ze moesten er zoiezo nog over nadenken wat ze zouden doen met het katje, dus misschien houden ze het toch wel, hoop het echt :-P

Eigenlijk vind ik het wel goed zo met mijn 2 knuffeltjes. Als ik ooit een keer ga verhuizen en groter ga wonen, neem ik er gelijk nog 2 bij, maar daar heb ik nu eigenlijk geen behoefte aan.
En ik kan inderdaad niet elk katje redden dat terug moet naar het asiel.

Wat jij zegt Mar is ook wel waar, katjes van 5 maanden willen mensen nog graag, maar ze is alleen wel zwart met wit. Bij mij thuis zijn ze ook allebei zwart met wit, hoezo saai???? :???: :evil:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Naaaaaaaaaa :shock: , je doet je kat toch niet weg omdat in de gordijnen hangt!
Wij knopen de gordijnen (op de slaapkamer) hier nog steeds op omdat het een geliefd attribuut is om in te hangen. Nou ja, daar is al genoeg over gezegd, maar ik kan me hier echt witheet om maken :evil: . Als je een kitten neemt weet je dat je spullen eraan kunnen gaan, maar weegt het op tegen wat je terug krijgt?

Ik kan me jouw twijfel wel voorstellen hoor Maddo, als je je hart gaat volgen dan zit je ongetwijfeld over een half jaar met 15 katjes of zo :-P . Toch denk ik dat in jouw appartement best een derde past. Apart zetten hoeft niet per definitie, wij hebben Blissy ook meteen in het diepe gegooid omdat het gewoon niet anders kon en dat is hartstikke goed gegaan. Natuurlijk scheelde het wel dat Barrel (onze Lion King) haar direct accepteerde en zich als moedertje ging ontpoppen. Nou, succes met je beslissing!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Even afgezien van de regels van een asiel dat een kat niet overdraagbaar is.
Misschien stomme vraag; maar waarom mag dat precies niet? Omdat de eigenaar dan niet meer bekend is?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Omdat dat in de overeenkomst staat die je tekent. De overeenkomst wordt opgesteld door het asiel en je tekent dat je akkoord gaat met hun voorwaarden. Dit contract is wettig en bindend.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn vriend heeft m ondertekend.. :oops:
Maar wat is dan precies de reden van die regeling??
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je hebthet dier 'in bruikleen', het blijft eigendom van het asiel. Daar heb je voor getekend, zodat je het dier niet (met winst) kunt verkopen.
Gesloten