Nieuwe kat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Shosta
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:30

Nieuwe kat

Bericht door Shosta »

Ik ben van plan een nieuwe kat te nemen nadat ik de andere kat heb laten inslapen
Wat is het beste wat ik kan doen een kitten nemen of een kat of poes die
2 tot 5 jaar is
Of moet ik daarmee wachten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat

Bericht door castratenkoor »

Als je voor een kitten gaat - kun je er beter twee nemen.
Wil je maar 1 kat haal dan een volwassen solopoes uit het asiel, daar weten ze wel welke kat liever geen andere katten om zich heen heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kat

Bericht door Rik »

Inderdaad... Of twee kittens, of een wat oudere solo-kat.

Wat bedoel je met wachten?
Het is natuurlijk nog niet zo lang geleden dat je afscheid moest nemen van Mickey maar de periode voordat je weer kiest voor wat leven in huis is voor iedereen anders. Niemand kan (en mag) voor jou zeggen of dat bv te snel zou zijn. Dat is dus helemaal voor jouw eigen gevoel.

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding


Een of twee kittens?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kat

Bericht door Anne »

Eens met bovenstaand advies
Als je het percee bij 1 kat wilt houden kun je er voor kiezen een solo kat uit het asiel te nemen. Dat zijn katten die niet met andere Katten kunnen en daarom blijven ze vaak langer in het asiel zitten
Een kitten alleen is niet goed, zie de linkjes die Rik je gaf

En inderdaad, het is heel persoonlijk wanneer je er weer aan toe bent om nieuw leven in huis te halen
Wij hebben afgelopen maandag onze Bella verloren en gisteren hebben we een nieuw kitten geadopteerd uit het asiel. Niet om Bella te vervangen, dat kan niemand, maar om mij door deze dip te trekken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kat

Bericht door Dinky »

Het is maar net wat je wilt en wat je eigen gevoel zegt over het tempo.
Bij mijn eerste poes heb ik rustig de site van het asiel in de gaten gehouden en was er na twee weken een klik met Dinky die ik toen heb opgehaald.
Nu wilde ik graag kittens en wat andere wensen en voelde het niet goed om ze gelijk mee te kunnen nemen. Nu zijn we voor setje gegaan die we in november op kunnen halen en zit er wat meer tijd tussen.

Wanneer je voor 1 kat wil gaan kan je het beste kijken naar een volwassen herplaatser in plaats van een kitten. Wanneer je een kitten wil dan is het beter om voor twee te gaan. En je kan uiteraard ook kiezen voor twee volwassenen herplaatsers wanneer je een drukke slopende kitten niet ziet zitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shosta
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 16:30

Re: Nieuwe kat

Bericht door Shosta »

Ik dank jullie wel voor de tips die jullie hebben geven
Ik kies namelijk voor 1 kat tussen de 2 en 5 jaar
Plaats reactie