Kittens en Peewee bak en houtkorrels

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Woensdag3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2022 18:08

Kittens en Peewee bak en houtkorrels

Bericht door Woensdag3 »

Ik had deze vraag al op een andere plek gesteld maar daar is weinig antwoord, dus ik probeer het nog een keertje hier,

Wij krijgen binnenkort 2 kittens en ben me nu goed aan het oriënteren op kattenbakken. Ik hoor goede ervaringen over de Peewee kattenbak. De kittens zijn nu een soort zand gewend. Kan ik ze bij thuiskomst gewoon op de Peewee kattenbak zetten of eerst op grit en dit later vermengen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens en Peewee bak en houtkorrels

Bericht door Anne »

Ik zou mengen en ook meerdere goed toegankelijke bakken neerzetten ( opstap niet te hoog)
Kittens kunnen zo opgaan in hun spel dat ze vergeten dat ze "moeten"

Dat hoeven overigens niet allemaal echte kattenbakken te zijn, een afwasteil kan daarvoor ook dienst doen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Dupont
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2022 23:06

Re: Kittens en Peewee bak en houtkorrels

Bericht door Dupont »

Hier de peewee met houtkorrels geplaatst en de kitten ging er direct op. Geen overgangsperiode nodig
Woensdag3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2022 18:08

Re: Kittens en Peewee bak en houtkorrels

Bericht door Woensdag3 »

Uiteindelijk wilde 1 van de kittens niet op de peewee houtkorrels. Klonterend grit bevalt me ook wel, dus ik heb ook niet heel hard door gezet.
Plaats reactie