Ziek kitten/stamboom

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Reina1978
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2021 10:33

Ziek kitten/stamboom

Bericht door Reina1978 »

Hallo iedereen,
Wij hebben sinds 1 week 2 sphynxkittens.
Wij waren op zoek en werden doorgewezen van een cattery naar iemand die kittens beschikbaar had.
Hebben direct een voorschot betaald voor 1 kitten. Deze was met stamboom, chip, enz... Er bleef nog 1 over en hebben deze dan ook genomen.
Nu enkele weken later mochten wij ze vorige week ophalen. Het 1e had al een lopend oogje en niesde. Nu heeft het 2de dit ook, Eten deden ze zondag ook al niet! Gisteren naar de dierenarts geweest voor hun spuitje en daar liep het al mis.
Ze hebben niesziekte (vanin nest) en de andere heeft kleine hartruis. Ok dit wisten we maar we werden gerustgesteld dat dit wel weg zou gaan. Als ik de mevrouw aanspreek is het maar een verkoudheidje.
Ook hebben we enkel het verkoopscontract waar beiden opstaan. Niet apart. De stamboom krijgen we als we een factuur van castratie sturen. De cattery vinden we dus online niet terug.
Zijn wij in tzak gezet? We voelen ons in ieder geval wel zo. En zeker voor het bedrag dat wij betaald hebben.
Is het normaal dat we de stamboom niet direct krijgen? Er staat wel in contract dat dit is om fok tegen te gaan. Maar het zijn gezelschapsdieren die zowiezo gingen gecastreerd worden.
Hoe kan ik dit allemaal na gaan?
Ben een beetje ..... :-|
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Ziek kitten/stamboom

Bericht door Pikachu »

Woon je in België? (Afgaand op de uitdrukking "in 't zak gezet", ik weet niet of Nederlanders dit zeggen :) ).

Indien ja ben je sowieso in 't zak gezet, want dan hadden de kittens al gecastreerd moeten zijn bij de fokker.

Nu heb ik bij mijn kat de stamboom ook pas later met de post gekregen, dat is niet abnormaal, maar om hem dan achter te houden ivm castratie is misschien wat gek. Hoewel ik de redenering wel snap, denk ik dan "laat de kittens dan meteen castreren eer je ze verkoopt". Staat het ook zo in het contract, van die stamboom?

Dat beide kittens ziek zijn is natuurlijk niet ok, vreemd dat ze de kittens zo heeft meegegeven.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ziek kitten/stamboom

Bericht door nellebel »

als ik je verhaal zo hoor wel helaas. wil niet zeggen dat het slechte kittens zijn. op zich dat je de stamboom niet meteen krijgt snap ik. eerst castreren. voor jun toch zekerheid dat je niet gaat fokken. ik weet niet in hoeverre zo'n stamboom iets zegt als er 2 kittens op 1 papier staan. hbe ik geen verstand van. maar dat een fokker je zomaar 2 kittens meegeeft zegt mij al genoeg. geen vooronderzoek, geen bezoekje bij je thuis naar jou situatie. moet eigenlijk bij jezelf ook een belletje gaan rinkelen als het zo makkelijk gaat. ook dat er meteen kittens beschikbaar zijn. eerst zelf onderzoek doen, dan pas gaan kijken en kopen. nu heb je al gekocht en ga je dan pas onderzoek doen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie