Kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Yousseff075
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2021 22:36

Kitten

Bericht door Yousseff075 »

Goedeavond !

Ik heb een vraagje ik heb sinds vandaag een siamese x ragdoll van 10 weken ouden en. ik heb zelf al 2 weken lang een britse langhaar van 12 weken oud. Dit is de eerste dag samen bij ons en ze sissen best lang al heeft iemanf enig idee of dat voor altijd blijft of dat ze gewoon moeten wennen aan elkaar ?

Wie weet wat ik her beste kan doen ?
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kitten

Bericht door Ani »

Hai,

Sissen, grommen en stoeien zijn normale reacties, waarbij de kittens elkaar’s grenzen aftasten en hun eigen grenzen aangeven. Als de kittens een klik met elkaar krijgen zal dit gedrag binnen enkele dagen afnemen.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Yousseff075
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2021 22:36

Re: Kitten

Bericht door Yousseff075 »

Hoi, dus ik moet het eigenlijk nog even laten zo ?


Dankjewel voor u reactie !
Cerna

Re: Kitten

Bericht door Cerna »

Yousseff075 schreef: 22 mei 2021 16:56 Hoi, dus ik moet het eigenlijk nog even laten zo ?
Dankjewel voor u reactie !
Ja hoor, dat is normaal kattengedrag en de ene kat accepteert de ander vrij vlot, terwijl de ander wat meer tijd nodig heeft (afhankelijk van de leeftijd).
Maar aangezien jouw kittens allebei erg jong zijn zal dat niet zo erg lang duren. Reken één à twee dagen. Gewoon gezellig bij elkaar zodat ze elkaar snel leren kennen en zien hoe leuk de ander is.

Ik vroeg me wel af hoe een combinatie Siamees-Ragdoll er uit ziet? Kan me er totaal geen voorstelling van maken :lol:
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kitten

Bericht door Hansratlook »

Cerna schreef: 22 mei 2021 17:18
Ik vroeg me wel af hoe een combinatie Siamees-Ragdoll er uit ziet? Kan me er totaal geen voorstelling van maken :lol:

Dat vroeg ik mij ook af, laat eens wat foto's van je kittens zien 8-)

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Kitten

Bericht door Russian mob »

Wat leuk zeg. Die gaan veel plezier aan elkaar hebben. Dat komt inderdaad met een paar daagjes helemaal goed hoor.
Ik heb hier een setje katers met hetzelfde leeftijdsverschil en qua verhuizing zat er ongeveer evenveel tijd tussen als bij jou. Die zijn toen binnen 48 uur onafscheidelijk geworden.
Plaats reactie