Nieuw kitten vechten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Nieuw kitten vechten

Bericht door Marijke1998 »

Hoi allemaal,

Wij hebben gisteravond een nieuw vriendje voor ons kitten gehaald. 1 van rond de 10 weken en de andere 11 weken. Maar ze blazen en rennen en grommen naar elkaar. Nu vond ik dat niet zo erg omdat ze gewoon aan elkaar moeten wennen, wat logisch is.

Alleen ze gaan soms echt half in gevecht met elkaar en blazen en piepen. Als dat gebeurd trek ik ze uit elkaar en rennen ze weer achter elkaar aan en gaat het even goed. En dan hoppa daar gaan ze weer..

Maar daar schik ik toch wel van... is dit normaal als nieuwe kittens bij elkaar komen?

Excuus als dit al eens op het forum gevraagd is.

Bedankt alvast.

Liefs,
Marijke
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Nieuw kitten vechten

Bericht door Ani »

Ja hoor, dit is normaal gedrag, grommen, blazen, achter elkaar aan rennen en ‘vechten’. Als dat laatste niet te heftig is, klopt het allemaal qua gedrag. Het grommen en blazen gaat er waarschijnlijk na een paar dagen af, wordt minder.

Hier sinds vier weken een kitten van 9,5 weken bij onze poes van tien maanden. Ik vond het ook allemaal super spannend, maar ze moeten gewoon aan elkaar wennen en het gedrag wat je beschrijft hoort daarbij. Als je bang bent dat het te heftig aan toe gaat kun je ze inderdaad uit elkaar halen en ze afleiden door te spelen. Ook is het fijn als ze ieder een plekje hebben waar ze even alleen kunnen zijn, op zichzelf.

Hier zijn we dus vier weken verder, maar iedere ochtend wordt er nog een uurtje gerend en ‘gevochten’ Dat kan er pittig aan toe gaan, maar zonder echt bijten of met de nagels uit. Uitdagen en aanvallen. Ook ‘s Avonds na hun laatste maaltijd. Dan wisselt het stoeien af met elkaar wassen.

Succes met de twee kittens!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie