Help!! Vlooien!!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
benjibarbosa
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2021 11:20

Help!! Vlooien!!

Bericht door benjibarbosa »

Hoi!

Goed begin voor 2 nieuwe raskittentjes, ze zitten onder de vlooitjes :-|

Om even een duidelijk beeld te schetsen :

- 2 raskittens
- 3 weken bij ons in huis
- Komen niet buiten , dus vlooitjes zijn meegenomen vanuit nestje.
- Eerste behandeling tegen vlooien (pipet in nek) was na 2 weken.
- De kittens komen niet boven. Met uitzondering van 2 keer boven in het kantoor. Maar niet in de slaapkamer etc.
- Nieuwbouwhuis , reden waarom ik dit vermeld is omdat we dus nauwelijks kieren/naden en verstopplekjes hebben
- Overal harde vloeren (pvc) en 1 groot vloerkleed in de woonkamer.

Zoals ik al zei , ze zijn al behandeld. 1 keer met een pipet in de nek. Over enkele dagen moet ik weer, binnen 4 weken na de eerste behandeling. Uiteraard heb ik al erg grondig schoon gemaakt. Vloerkleed erg goed gezogen , plinten , achter en onder de bank. Zelfs langs de plafonrand (dont ask me why). Alles gedweild , afgenomen met dettol en alle sierkussens zijn uitgewassen op de hoogst mogelijke stand 40 graden. Stoffen eetkamerstoelen zijn uitgezogen en de lerenbank ook. Daarnaast hebben we alles 2x met een tussenperiode van 2 dagen alles ingesprayed , dus ook het vloerkleed, kussens, krabpaal (die ook gezogen is) , stoelen , en ALLES wat maar in te sprayen is beneden.

De reden waarom ik alsnog een vraag stel is omdat ik wanhopig ben met schoonmaken hier!
De één zegt dat je de kittens NIET moet kammen , daar waar zij de lokmiddel zijn voor de vlooien. Ze moeten op de kittens ''poppen'' en dan maar hopen dat ze bijten en er dood bij neervallen. De ander zegt JUIST kammen , want , wat je er uit kamt ben je in ieder geval kwijt! De ander zegt dat de ontsmettingsspray en stofzuigen totaal geen zin heeft en dat je professionele hulp moet inschakelen :cry:

Hoe zijn jullie van de vlooitjes afgekomen?

En de kittens worden uiteraard wel geaaied en opgepakt. Betekend dit dat ik al die vlooieneitjes/vlooitjes mee naar boven heb genomen , in de wasmanden zitten en erger nog... in het bed?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Help!! Vlooien!!

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn katten hadden allemaal vlooien toen ik ze vond. Ze kropen zelf over hun snorharen, met zó veel waren ze :shock:
De da zei me dat ik ze moest kammen nadat ik het pipetje had aangebracht, al was het maar om de vlooienpoep te verwijderen. Ik heb dat nooit gedaan want ze waren redelijk wild en lieten het niet toe :lol:
Elke dag stofzuigen was hier voldoende. In de stofzuigzak had ik een vlooienband gestopt. De slaapplaatsen van de katjes spoot ik om de 2 weken in met een spray. De vlooien zijn nooit meer weergekomen. (En ja, ze zaten in het begin ook overal!)

Pas op met Dettol: dat is giftig voor katten!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Vlooien!!

Bericht door Anne »

Bij de da controle een maand geleden bleken ze hier ook vlooien te hebben :-x
Ik heb ze allemaal een vlooienband om gedaan en verder stofzuig ik goed en heb ook een stuk vlooienband in de stofzuiger
Kleedjes en mandjes wordt op 60 graden gewassen, met een temp van 40 graden overleven ze dat makkelijk
Daarom kun je het beste alles wat niet wasbaar is op 60 graden in een afgesloten zak stoppen en dat minstens voor 48 uur in de diepvries stoppen
Dan gaan de vlooien dood en die spoelen er uit met de was
Aangezien ik zo min mogelijk gif wil gebruiken in huis wacht ik op een aanbieding van een stoomreiniger
heb er al 2 versleten :-(
Tot die tijd zingen we het zo uit
Bij ons was het niet zo erg dat je ze zag lopen ofzo,
anders was ik er zelf ook wel achter gekomen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie