Kitten dunne ontlasting

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
MelissaV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:13

Kitten dunne ontlasting

Bericht door MelissaV »

Hallo allemaal,

Sinds november heb ik 2 kittens. Nu heeft 1 kittem vanaf het begin af aan gevoelidige darmen. Vaak hoor je het borrelen. Nu heeft ze ook vaak dunne ontlasting.
Ze is verder actief. Is klein maar groeit haar eigen tempo.
Heb haar al aan de iso gel gehad maar dit vond ze doodeng. Ze poepte dan ook alles onder omdat ze schrok van haar ontlasting op de bak.

Heb ook al speciale royal canin geprobeerd maar deze at ze niet.

Heb al applaws voer geprobeerd.
Biofood en nu zitten ze aan grandorf.

Bij elk voer blijft dit.

Hebben jullie tips? Wordt dit met volwassen voer straks minder?
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Kitten dunne ontlasting

Bericht door Russian mob »

Lijkt me niet goed voor de ontwikkeling van je kitten als de ontlasting maandenlang (vaak) dun is. Veel van voer wisselen kan ook diarree veroorzaken. Je zegt verder niks over ontworming etc. Ben je er al mee naar de dierenarts geweest en zo ja, wat is daar het advies? Op basis van de informatie die je hier geeft kunnen er meerdere oorzaken en oplossingen mogelijk zijn. De dierenarts is de 1e plaats waar ik naartoe zou gaan voor antwoorden.
MelissaV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:13

Re: Kitten dunne ontlasting

Bericht door MelissaV »

Uiteraard ontworm ik ze volgens schema.
Voer heb ik heel geleidelijk gewisseld. Om te kijken of het daar beter van werd.

Contact met de dierenarts is al geweest.
Kreeg ander voer van royal canin en ISO gel.

Het is niet dun dun maar het schepje is wel altijd vies.
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Kitten dunne ontlasting

Bericht door Russian mob »

Ok, dat sluit in ieder geval het nodige uit. Zelf ben ik erg tevreden over rauw vlees (kvv). Mijn katten hebben daardoor weinig ontlasting. Daarnaast zijn de drolletjes droog en praktisch geurloos.

Of je een kitten zonder problemen over kan zetten als de ontlasting al langere tijd niet geweldig is, weet ik niet. Dat is lastig inschatten, omdat je nog niet achterhaald hebt wat de oorzaak is. Misschien kan je eerst iets van een probiotica proberen om de darmflora te verbeteren?
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Kitten dunne ontlasting

Bericht door marloes501 »

Is er een ontlastingonderzoek gedaan?
Mogenlijk parasieten.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten dunne ontlasting

Bericht door Anne »

Ik denk eerder aan een overgevoeligheids reactie als wormen zijjn uitgesloten
Joep had dit als kitten ook, het drupte er gewoon uit, zo vloeibaar
Ik kreeg toen can de da het advies om hem over te zetten op rc hypoallergenic en toen werd de ontlasting weer normaal

Winden laten, borrelende geluiden en dunne ontlasting komen vaak bij kittens voor die moeite hebben om bep voedingstoffen te verteren,
Een sensitief if hypoallergeen dieet helpt om de boel te ontlasten en rustig te worden

Beterschap met je kitten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie