Kat accepteert kitten niet en vecht

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door Rik »

Met wat gaas ofzo kun je ook het een en ander doen.

Bij deze intro was het waarschijnlijk niet echt nodig geweest (bij jou dus wel) maar dan krijg je een idee.
https://youtu.be/9h7GHhiHtSY
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Momo3205
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 apr 2018 08:38

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door Momo3205 »

Ik zal eens kijken. Weet alleen niet hoe ik dit vast kan maken :)
De tijd moet het leren :grin:
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door TessaB »

Probeer de moed nog niet op te geven. Het kan heel lang duren. Je moet alleen wel in je achterhoofd houden dat het inderdaad kan zijn dat het nooit goed komt.
Maar kom, daar is het nu volgens mij nog te vroeg voor.

Als je in YouTube zoekt naar "Jackson Galaxy - how to introduce cats" vind je heel duidelijke tips. Het zijn eigenlijk de stapjes die jij hebt gedaan (of toch grotendeels), alleen heb jij de katten elkaar nogal snel laten zien. Misschien kan je het eens proberen zoals deze kattenexpert het uitlegt?
Momo3205
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 apr 2018 08:38

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door Momo3205 »

Hoi ja ik ben groot fan van Jackson. Doordat ze dichtbij de deur aten, dacht ik probeer eens wat meer zicht. Foutje...

Ik geef het ook echt nog niet op.
Maar vind de stap tussen dichte deur en zicht via gaas of hor of zoiets best lastig.
Wanneer zet je de gewone deur open met gaas ervoor ? En zet je de etensbakjes de weer verder uit elkaar?
Nu is athina na een beetje eten echt gericht op de deur want ze ziet de schaduw van ouzo bewegen en gaat dan tikken en soms een blaas tegen de deur.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door Rik »

Momo3205 schreef: 29 okt 2020 06:34 Maar vind de stap tussen dichte deur en zicht via gaas of hor of zoiets best lastig.
Wanneer zet je de gewone deur open met gaas ervoor ?
Daar kun je ook nog een tussenstap mee maken. Een doek over het gaas en die langzaam omhoog halen over dagen. En ja, die eerste kier is een hele spannende (ook voor haar).

Ga ook eens spelen met Athina voor de deur. Probeer veel tijd daar door te brengen en haar focus te verleggen weg van de deur. Ik kan me niet voorstellen dat ze 24/7 die deur aan zit te vallen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Momo3205
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 apr 2018 08:38

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door Momo3205 »

Dank jullie wel. We hebben besloten om morgen naar de DA te gaan om haar toch eens te laten nakijken en eventueel te overleggen over stress medicatie.
We hadden dit misschien wel al vel eerder moeten doen maar we zien nu hoe ongelukkig ze verder zelf in haar vel zit.
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Re: Kat accepteert kitten niet en vecht

Bericht door Druif_01 »

Voor konijnen heb je een ren die uit panelen bestaat. Misschien kun je daar twee panelen van aan elkaar maken en tussen de deur zetten zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken, maar niet bij elkaar kunnen komen.
Plaats reactie