Kat naar buiten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Arianne102
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2020 14:09

Kat naar buiten

Bericht door Arianne102 »

Wanneer mag een kater naar buiten?

Wij hebben een katertje (27 juli gekregen) die eigenlijk de hele tijd naar buiten wil. Hij is opgegroeid op een boerderij waar hij ook gewoon al buiten liep. Ik weet niet of dat uit maakt :?:

Maar Tommy (Zo heet het katertje) wil dus de hele tijd naar buiten. Soms was ik hem kwijt en zat hij buiten. Hij kijkt dan zo onschuldig als ik zeg dat dat niet meer mag :enaughty:.

Best Vervelend

Maar de vraag was dus:
Wanneer mag een kat officeel naar buiten?

Als jullie vertellen hoe ik een foto moet plaatsen zal ik een foto plaatsen van Tommy.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat naar buiten

Bericht door Rik »

In principe minimaal 6 weken binnenhouden (liefst 8). Niet alleen om zijn 'basecamp' (thuis) te leren kennen maar ook om een goede band met jou op te bouwen. Anders heb je, voordat je het weet, een zwervertje die zelden thuiskomt.

Verder zou het ideaal zijn om je tuin helemaal af te zetten. Dat hij er dus niet uit kan en vreemde katten niet in. Buiten jouw tuin schuilen allemaal gevaren. Van druk verkeer en nare buren die je kat willen vergiftigen omdat ie in hun tuin zijn behoefte doet tot verdrinken in een sloot met steile wanden.

(Fotos moet je eerst ergens uploaden en kun je daarna de link van de foto hier tussen img-tags zetten. Uoloaden kan bv naar https://imgbb.com/)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Kat naar buiten

Bericht door Cerna »

Inderdaad minimaal zes weken, maar dat geldt na een verhuizing.
Wanneer de kat echter nog een kitten is, zou ik hem - wanneer hij de tuin uit kan - niet eerder naar buiten laten gaan dan na de castratie (en dat gebeurt meestal rond 6 à 7 maanden).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat naar buiten

Bericht door Rik »

Helemaal mee eens.

Probeer het binnen ook zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Het ultieme is natuurlijk een speelmaatje voor hem :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Arianne102
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2020 14:09

Re: Kat naar buiten

Bericht door Arianne102 »

Oke dankjewel he!!

:eangel: :eangel:
Plaats reactie