chip laten registreren

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
henderika
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2010 21:45

chip laten registreren

Bericht door henderika »

volgende week krijgen wij een ¨nieuwe¨ kat (uit het asiel), deze is gechipt. Deze chip moet ik natuurlijk nog op onze naam/adres zetten. Nu heb ik vroeger ook een kat gehad, deze was ook gechipt, de registratie was toen nog gratis. Nu zie ik bij verschillende sides dat ik daarvoor moet betalen. Kan iemand mij vertellen of je bij al de sides moet betalen of dat dit ook gratis kan (en wat is de beste side om te registreren en dan met een basis of plus pakket etc)?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: chip laten registreren

Bericht door Rik »

henderika schreef: 02 jul 2020 12:46 volgende week krijgen wij een ¨nieuwe¨ kat (uit het asiel), deze is gechipt.
Zover ik weet registreren alle asiels de chip ook gratis bij kittens. Of dat ook zo is bij volwassen katten weet ik niet. Maar mij lijkt het dat dat in de prijs inbegrepen zou zijn.

Bij een kitten zit er ook nog eerste en tweede enting en castratie bij.

Het asiel in Eindhoven heeft mijn kittens toen aangemeld bij https://www.stichtingchip.nl/
Als je dat zelf daar doet dan kost het eenmalig €4.95 (basis). De basis registratie is daar voldoende als je niet perse je gegevens privé wilt hebben.

Ik zou het dus gewoon even aan het asiel vragen, of zij de chip op naam zetten bij adoptie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: chip laten registreren

Bericht door kittentjes »

Bij mij deed de dierenarts het registreren ook gratis tijdens het zetten. Dus misschien is dat ook nog een optie?
henderika
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2010 21:45

Re: chip laten registreren

Bericht door henderika »

deze kat is al 7 jaar en door de vorige eigenaar geregistreerd (want de woonplaats is niet de plaatsnaam van het asiel)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: chip laten registreren

Bericht door Rik »

Bij welke instantie staat die chip nu geregistreerd?

Ik zou toch gewoon even het asiel bellen om te vragen hoe ze het doen met registratie. Of zij dat doen (en wijzigen) of dat je dat allemaal zelf moet regelen (terwijl je toch betaald voor de kat).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie