Kitten 7/8 weken miauwen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Louzapoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2020 23:14

Kitten 7/8 weken miauwen

Bericht door Louzapoes »

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen hebben wij een kitten van 7 a 8 weken in huis. Uiteraard was het niet onze keuze om deze zo jong al van de moeder te scheiden maar het was niet anders. Ik woon in Portugal en er wordt hier helaas anders met dieren omgegaan dan in Nederland. Ik weet ook dat het beter is om er 2 tegelijk te nemen maar wil ik verder nu niet op ingaan.

Nuno doet het super goed. Hij eet flink, poept op de bak en is gek op knuffelen en spelen en kan uren op schoot slapen. Hij leeft in de woonkamer die kitten-proof is en als hij gewent is mag hij de rest van het huis verkennen. Ik werk vanuit huis en heb mij voorlopig ook in de woonkamer geinstalleerd om goeg voor hem te kunnen zorgen. Af en toe laat ik hem even alleen om in huis te rommelen en dan piept hij wat maar eigenlijk gaat dat prima. Snachts slaapt hij met een kruik en een dekentje op de bank.
Volgende week hebben we een afspraak bij de dierenarts maar ik heb toch wat vragen..
Als ik met mijn vriend in een andere kamer ben en hij hoort ons praten blijft hij maar schreeuwen en aan de deur krabben. Uiteindelijk is dit gedrag wat ik niet wil als hij groter is maar ik snap dat hij nu nog heel klein is. Bovendien is hij pas 4 dagen bij ons dus hij mist vast zijn mama. (Of mij nu als zijn surrogaat-mama) Dus mijn vraag is; moet ik dit nu al negeren? Of is hij nog veel te klein en komt dit vanzelf wel goed?
kittentjes

Re: Kitten 7/8 weken miauwen

Bericht door kittentjes »

Eigenlijk weet je het antwoord al. Hij mist mama en een ander kitten. Je kan dit dus niet oplossen behalve inderdaad zelf altijd bij hem zijn.

Het gaat op den duur echt wel over, je kan een kitten niet snel verwennen. Je moet wel weten in welke ruimtes je hem laat want daar zal hij dan altijd willen komen en is lastiger af te leren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Louzapoes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2020 23:14

Re: Kitten 7/8 weken miauwen

Bericht door Louzapoes »

Hi,

Bedankt voor je reactie! Fijn om te weten dat we hem niet te erg kunnen verwennen en dat dit gedrag vanzelf overgaat.

Ik heb in het verleden een straatkatje met flinke gedragsproblemen gehad en deze schreeuwde de hele boel bij elkaar als ze geen aandacht kreeg, vooral snachts dus. Ze brak zelfs met grof geweld in bij de slaapkamer van de buren. We hebben haar helaas weer teug moeten geven.. Ik ben dus een beetje gevoelig wat dat betreft.

Maar Nuno mag nu ook in de rest van het huis (behalve de slaapkamers) en dat gaat super. Vooral de krabpaal vindt hij fantastisch, en rennen door de keuken. Alleen als we buiten zitten begint hij soms te piepen maar dat zal een kwestie van tijd zijn voordat hij ook naar buiten mag. Ik denk dus dat het allemaal wel goed gaat komen!
Nickvandebraak
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2020 18:47

Re: Kitten 7/8 weken miauwen

Bericht door Nickvandebraak »

Wij hebben ook een kitten van 8 weken, echter heeft hij al 5 dagen zijn moeder niet om hem heen gehad. Vriendin van mij heeft zijn broertje. De reis terug ging goed, en bij mij thuis ook lekker knuffelen en heeft een nacht in m’n nek geslapen. Nu een dag later ligt hij alleen nog maar te slapen en wil weinig. Eet nog wel maar niet echt spelen en water drinkt hij ook weinig. Moet ik me zorgen maken? Wat kunnen we doen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten 7/8 weken miauwen

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten 7/8 weken miauwen

Bericht door Synemios »

Een kitten dat niet wil spelen of de hele dag slaapt dat zou voor mij wel reden zijn tot zorg,
Gelukkig eet hij wel.
Waarschijnlijk mist hij zijn broertjes, zusjes of moeder.
Of er is iets anders aan de hand, maar dan zou je naar een da moeten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie