Mia blauwe brits korthaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Pamuk ging vaak naar buiten en weer naar binnen Rik, ook voordat Mia kwam, we wisten alleen niet het aantal :lol: Die "Miauw" melding heb ik al aangepast en vervangen door eentje met veel minder volume (zelf aangepast in een mixer app) echter ik kan wel meldingen aanpassen in mijn settings maar mijn vrouw niet die heeft wat oudere android helaas, het is voor haar helemaal uit, bij mij kan ik ook kiezen om alleen trilling melding te krijgen.
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Zizi »

Jeetje wat gaat Pamuk vaak naar binnen en buiten :-o ! Wel heel leuk om daar nu zo'n duidelijk beeld van te krijgen.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Tuin is meer een stuk extra voor haar Zizi, zij kan de tuin niet uit, dus ze gaat af en toe naar buiten om te luchten of als ze zich verveelt, zij heeft 24 uur toegang naar de tuin.
Cerna

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Cerna »

Mooi dat je nu kunt zien wat er allemaal rond het kattenluik gebeurt, maar ik zou stapeldol worden van al die meldingen steeds. Bij ons dus geen mobiele telefoon, geen apps, zelfs geen SMS. Het leven is zo'n stuk rustiger op deze manier en we redden ons prima :smile:

Mooi ook dat Pamuk mama en speelkameraadje is geworden van Mia.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Gelukkig kunnen we meldingen ook uitzetten Cerna :smile: en inderdaad het zou te veel worden als elke melding afging op je telefoon.

Het klopt dat Pamuk gedraagt als mama van Mia, haar gedrag is veranderd ze doet geen ondeugende dingen meer, zij was al rustig maar is nu nog rustiger, beide dames zoeken elkaar op, vooral als Mia veel miauwt in een andere ruimte gaat Pamuk gelijk naar haar toe.

Aan de andere kant, laat Mia Pamuk niet met rust als ze slaapt, ze gaat telkens naar haar toe en Pamuk wil soms rust hebben, dan staat Pamuk op en gaat ze op een andere plek liggen, maar Mia gaat 10 minuten later weer "lastig vallen" ze wil alleen spelen natuurlijk maar wij vinden het beetje zielig voor Pamuk, dus wij houden Mia bezig met spelletjes, zodat ze Pamuk met rust laat.

Vanochtend ging de drinkfontein van Cat Mate stuk, pomp werkt niet meer en blijft op een punt hangen, waarschijnlijk een spoel die intern stuk is, dit heeft ook veroorzaakt dat voeding stuk ging, voedingen heb ik zat maar pomp moet ik bestellen.
Mia vond het leuk om van bovenste gedeelte drinken en Pamuk dronk altijd van onderste laag. Het ging om deze model:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972

Mijn vrouw wou ook een andere model proberen dus wij hebben een andere fontein besteld met RVS drink gedeelte, hopelijk gebruiken onze dames deze fontein net zo als die van Cat Mate:
https://www.amazon.de/dp/B07WG4N1VG/ref ... qEb3V0C88K

Ik ga ook het pomp bestellen van Cat Mate zodat we een reserve bak hebben.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Wij zijn weer een week verder, Mia groeit als kool gelukkig, alles gaat goed. Wij hebben wel handen vol aan haar, zij is niet zo rustig als Pamuk en wil veel aandacht, Pamuk was op zelfde leeftijd stukken onafhankelijk en rustig. Maar wij vinden juist leuk dat Mia zo druk is.

Waterfontein is al een tijd binnen, echter net zoals bij vorige fontein moest ik een soort houder tekenen en printen want Pamuk speelt graag met waterfonteinen. Volgende dag vonden wij de fontein halverwege de woonkamer, maar dat pret is nu over met de nieuwe houder, ik had helaas geen wit filament om te printen dus het werd goud/bruin, maar het werkt goed, even fontein inschuiven en zit goed vast.

Mia heeft snel geleerd om nieuwe fontein te gebruiken, Pamuk moest even een dagje rond het fontein hangen en spelen voordat ze uit nieuwe fontein dronk.

Hier drinkt Mia uit de nieuwe fontein:
Afbeelding

Pamuk laat Mia elke dag stukje meer in haar bed, soms liep ze weg maar Mia is niet te stoppen, die blijft haar volgen, hieronder een filmpje waar Mia met schoonmaak sessie bezig is, in zelfde bed met Pamuk:
https://www.youtube.com/watch?v=1KMsShHPv7c

Daarna ging Mia lekker slapen:
Afbeelding

Ook een nieuwe kattenbak gekocht, dit om onze zoon wat makkelijker te maken als we op vakantie zijn, wij hebben het vanochtend pas binnengekregen, dus ik weet niet of het goed werkt maar het zou schoonmaken makkelijker moeten maken, wij hebben wel een bakje als opstap gebruikt, zodat Mia makkelijk in kan, en zij heeft al paar keer gebruikt vandaag. Wij hadden drie kattenbakken, een hebben we maar opgeruimd en 2 andere zitten op bovenverdiepingen.
Afbeelding
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Zizi »

moest ik een soort houder tekenen en printen
Oh wauw, wat een luxe :-P ! Fijn dat het zo goed gaat.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Pamuk schreef:Waterfontein is al een tijd binnen, echter net zoals bij vorige fontein moest ik een soort houder tekenen en printen want Pamuk speelt graag met waterfonteinen.
Handig zo'n 3D-printer :)

Wat liggen ze daar toch heerlijk bij elkaar Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat een schattig koppeltje :verliefd:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor reacties, dames slapen vaker samen tegenwoordig.

Vandaag was het echt schattig om te zien hoe ze lagen te slapen:
Afbeelding
Cerna

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Cerna »

Oei, Mia moet niet te hard meer groeien want dan passen ze niet meer samen in het bed ;-)

Hele lieve foto!
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Demajai »

Leuk stel samen.
Love Taiger en Toby
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Wij zijn weer paar maanden verder, Mia is toch even actiever dan Pamuk, geen rol WC papier, tissue doosje, banken of afzettingen is veilig voor haar, ondanks alles wij houden heel erg van Mia :grin:

Ze mocht sinds een maand naar buiten in onze afgezette tuin als wij thuis waren, op een dag (3 weken terug) na mijn nacht dienst had ik de tuindeur voor haar geopend, en 15 minuten later (7:00 in de ochtend) belt onze achterbuurman en zegt dat onze kat op het dak van onze schuur loopt!!! Snel naar buiten gelopen en een trap gepakt en Mia proberen te lokken maar dat duurde even 10 minuten, want ze was helemaal hyper omdat ze iets nieuws ontdekt had, uiteindelijk kwam ze zelf naar me toe. Toen op onze buiten camera beelden teruggekeken en gezien hoe ze kon ontsnappen, alles beter afgezet met netten, Pamuk komt nooit in de buurt van de netten maar Mia is toch meer ondeugend.

Twee weken terug op 18 mei mocht ze gesteriliseerd worden, wij waren al in de wachtrij omdat onze dierenarts tijd geen operaties had uitgevoerd door Corona.

Ze kwam terug van operatie en was een tijdje buitenwesten, veel langer dan Pamuk des tijds. Wij hadden onze huiswerk niet goed gedaan, want toen ze terug kwam begon Pamuk elke keer te blazen als ze in de buurt van Mia kwam, wij begrepen eerst niet waarom maar dat werd gauw duidelijk nadat we op het forum had gelezen dat Mia door Pamuk niet meer herkend wordt door andere geuren vanuit dierenarts. Dus gauw Mia in een andere kamer gezet en haar bedjes meegenomen zodat ze haar oude geur zo gauw mogelijk terug kreeg, na 24 uur opsluiting weer een poging gewaagd en Pamuk herkende haar weer na paar keer ruiken. Dus alles was in orde tussen de dames :smile:

Hier paar foto's, Mia kwam net terug van dierenarts:
Afbeelding
Die rooie medische trui heeft ze niet lang aangehad want ze kon moeilijk lopen met het truitje.

Drie dagen later lag ze weer te slapen op de bank zoals ze altijd slaapt, met haar poten omhoog :lol:
Afbeelding

Deze is twee uur geleden genomen in de tuin:
Afbeelding
Cerna

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Cerna »

Mia ziet er mooi uit! En is een klauterbrit :smile: Dat hoor je niet zo vaak.
Wij hebben op ons dakterras een vrij lage schutting (vanaf de rand een meter) met daar bovenop tussen de dwarslatten een klein stukje gaas en dat is voldoende. Ze kijken er naar, zien aan de andere kant van de schutting het platte dak en vinden het veel te veel moeite om er overheen te klauteren.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Haha, op de rug met een kaalgeschoren buikje :verliefd:
Fijn dat alles goed gegaan is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie