Mia blauwe brits korthaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Het zal inderdaad door karakter van Britten zijn Cerna :grin:

Hier een filmpje hoe Mia uit kattenbak komt, het was niet meest elegante manier :lol: maar ze zag Pamuk eerst net voordat ik begon te opnemen dus ze bleef wat langer in hangen, normaal gesproken komt ze gewoon uit:
https://www.youtube.com/watch?v=3VbHKmB7V9I

Oh ja, volgens mij heb ik die Surefeed automaat die op chip van Pamuk open zal gaan voor niets besteld :roll:
Ik heb eten van Pamuk op die nieuwe snelweg voor onze katten gezet en Pamuk eet het daar, het zal even duren voordat Mia daarop kan, zoals ik al had gezegd het is nog niet af maar Pamuk maakt goed gebruik van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Haha, ja, precies de reden waarom ik de klepjes er niet in heb zitten :)
Maar zo klein als dat ze is, schijnt ze het wel door te hebben.

Wat een prachtige plankjes aan de muur.
En dan het wand bed zeker linksboven :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Normaal gesproken hebben wij geen kattenbak in onze woonkamer Rik, er is een in de gang en een op de eerste verdieping, nu zit de derde in de woonkamer tot Mia naar boven mag, maar Pamuk maakt ook gebruik van nieuwe kattenbak en om geurtjes zo laag mogelijk te houden heb ik liever de klep dicht als Mia zonder probleem kan gebruiken.
Wij gebruiken deze kattenbakken al meer dan twee jaar voor Pamuk en de koolfilter werkt best goed om geurtjes binnen te houden, ze worden dagelijks geleegd en dat helpt ook natuurlijk.

Wand bed komt aan rechterkant boven de printer en camera monitor, ik moet nog even zien hoe het best uit ziet, er komt ook een krabpaal stam.

Mocht iemand net zo gek zijn als ik en zijn muren wil vol hangen met zwevende planken, gebruik absoluut geen planken van merk Handson, om te testen had ik de laagste plant met een Handson getest en eerste keer dat Pamuk op sprong hing het al omlaag, toen Duraline XL4 getest en dat is stukken steviger. Duraline is goedkoopst bij Hornbach.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Pamuk schreef: 17 jan 2020 12:03 ... en om geurtjes zo laag mogelijk te houden heb ik liever de klep dicht als Mia zonder probleem kan gebruiken.
Ah, Ok. Dat is dan weer het voordeel van KVV voeren hier. Totaal geen luchtjes wanneer ze op de bak geweest zijn :)
Pamuk schreef: 17 jan 2020 12:03 Mocht iemand net zo gek zijn als ik en zijn muren wil vol hangen met zwevende planken, gebruik absoluut geen planken van merk Handson
Die Duraline zijn mooie plankjes. Ik zie dat de achterkant van die Handson een soort geperst hout is. Dat lijkt mij inderdaad niet zo sterk als er een kat op springt (speling en uitlubberen). Mijn vader heeft op de toilet en hier in de gang boven de radiator ook een hangende plank gemaakt. Maar dat is massief hard hout en direct met lange stalen pinnen op de muur bevestigt. Maar dit systeem ziet er veel makkelijker uit :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Klopt Rik, Duraline heeft soort plastic koker in zitten waar je overheen schuift, Handson heeft alleen een gat en er zit al een speling in als je net monteert.

Surefeed van Pamuk is binnen en Pamuk is nu al gewend, werkt goed maar dat mag ook wel voor de prijs. Alleen wanneer Pamuk probeert te eten komt Mia van zijkant en probeert mee te eten hahaha! Gelukkig heeft Pamuk grote kop dus kopje van Mia past er niet bij.

Wand bed is ook binnen dus "Cat Highway" heb ik kunnen afmaken, misschien planken nog wat opvrolijken.

Bed en gat naar boven verdieping, krabpaal bevestigingen getekend en 3D geprint:
Afbeelding

Geheel:
Afbeelding

Gat, zelf getekend en 3D geprint, het is in twee delen en schuift in elkaar, geen schroeven nodig:
Afbeelding

Dames hebben genoeg lig plekken, Mia kan nog niet in de hoogte maar dat zal binnen paar maanden veranderen.
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Moni3 »

O wow! Dat ziet er echt geweldig uit!
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Coraline »

Ach, wat een droom van een huis zo! Mooi zeg!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Zotvanpoezen »

Prachtig!
Geweldig dat de dames zo'n handig personeel hebben :grin:
Mijn poezels zijn jaloers!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor leuke reacties, ik vind het leuk om te bouwen maar ik vind het helemaal prachtig als onze katten ook gebruik maken van dingen die ik bouw. Pamuk slaapt al in de nieuwe bed.

We hebben nu een klein probleem, Pamuk heeft een Surefeed zoals ik al had verteld, maar ze snoept ook van Mia's brokjes. Vandaag nog een Surefeed besteld voor Mia, wij willen geen voer verstoppen op verschillende plekken. We laten Mia morgen chippen.

Er wordt veel gespeeld, beide dames renen achterelkaar aan, ze slapen op de bank met half meter afstand van elkaar, ze likken elkaar nog niet, maar dat komt ook wel met de tijd.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Gisteren sliepen ze met een half meter afstand, nu slapen ze tegen elkaar aan :grin:

Mia begon gisteren laat initiatief te nemen en ging naast Pamuk liggen, eerste paar keer liep Pamuk weg zo gauw Mia naast haar lag, laatste keer ging ze weg naar de tuin en toen ze terug kwam ging ze naast Mia liggen, het was prachtig om te zien :cry:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Wat mooi. Groot en klein :verliefd:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Inderdaad Rik, het is mooi om te zien :smile: maar kleine dondertje heeft de kattenluik naar de gang door, nu maar hopen dat ze kattenluik van de tuin niet kan gebruiken, die heeft veel zwaardere magneet, zelfs Pamuk moet het met haar gewicht openduwen. Anders moet ik iets anders verzinnen, we hebben liever dat ze eerste 6 maanden binnen blijft, ze kan niet uit de tuin maar toch.

Nu ze het kattenluik door heeft, loopt ze de trap op en gebruik de nieuwe gat maar ze durft niet omlaag te gaan via planken. Naar wandbed kan ze wel makkelijk heen en weer lopen. Ze ging even een plankje lager om natvoer van Pamuk te eten, daarna durfde ze niet meer omhoog of omlaag en begon te miauwen.

Ze slaap nu in de wandbed :roll:

Paar foto's.

Hierna durfde ze niet meer omhoog of omlaag te gaan:
Afbeelding

Pamuk denkt, wat doe jij daar nou?
Afbeelding

Lekker plekje om te slapen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Pamuk schreef: 20 jan 2020 13:28 Ze ging even een plankje lager om natvoer van Pamuk te eten...
Haha, dat werkt dus ook niet meer :)

Zal wel niet zo lang meer duren voordat ze wel op en van de plankjes af durft te springen ;)

Ik kan me ook wel voorstellen dat je haar tot de lente nog even binnen wilt houden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Klopt Rik, gezien hoe snel zij is met leren, zal het niet lang duren met springen tussen de planken.

Wij komen net van de dierenarts, het is paraveterinair niet gelukt om Mia te chippen, het is tot twee keer mislukt, Mia blijft haar nek inhouden na het prik en chip komt niet ver genoeg, ik heb gezegd dat we moeten stoppen en wachten tot over paar manden, want het begon te bloeden.

Wij hadden nog een Rogz Kittenhalsband, daar heb ik nu een chip ingebouwd. Ik had nog paar chips van een Arduino project, eentje heb ik getest met Pamuk's SureFeed en het werkt dus het moet ook met nieuwe SureFeed van Mia werken. Mia had al een halsbandje vanaf geboorte maar die hadden we afgehaald, ik hoop dat ze het nu niet erg vindt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Rik »

Je zou het chippen dan tegelijk kunnen plannen met de castratie. Dan ligt ze daar toch uitgeteld :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie