Tweede kitten, gaat dit goed?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Snoopy27
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2019 09:36

Tweede kitten, gaat dit goed?

Bericht door Snoopy27 »

Hoi allemaal,

Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik opnzoek ben naar advies.

Ik heb 2 weken geleden een britse korthaar katertje opgehaald die nu 11 weken is. Hij is heel lief, heel speels en spint super veel. Omdat ik me schuldig voelde dat hij alleen zit en het erg leuk vond, heb ik gister avond een 2e britse korthaar kater opgehaald. Er zit 2 dagen leeftijdsverschil tussen hen dus dat leek me allemaal prima.

Ik heb die 2 meteen bij elkaar gezet. Op t begin leek het goed te gaan, ze waren aan elkaar aan het ruiken. Op een gegeven moment is het nieuwe katje gaan schuilen en heeft sinds gister tot nu toe onder de bank gezeten. Mijn eerste katje komt soms kijken en gromt en blaast naar hem. Dit doet hij ook wanneer mijn nieuwe katje onder de bank komt om te “onderzoeken” en wordt hij door mijn eerste katje onder de bank gejaagd lijkt het.. ik heb ze nu heel even apart, maar mn nieuwe katje komt ook dan niet tevoorschijn en miauwt heel veel (heeft hij zo ongeveer de hele nacht gedaan).

Ik weet nu even niet meer wat te doen.. moet ik ze uit elkaar houden (dat is best lastig want ik woon erg klein), of toch bij elkaar zodat ze kunnen wennen?

Ik waardeer jullie advies heel erg, alvast bedankt!
Plaats reactie