Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Vorige week maandag een bezoekje gebracht aan het asiel en met een nieuwe huisgenoot weer naar huis gegaan. Het is onze eerste kat. Het is een kater van net 4 jaar oud. Echt super aanhankelijk en knuffelig. Hij doet het erg goed en is dol op eten haha.

Alleen blijkt mijn zoon nu allergisch. Ik heb de tip gekregen om naet therapie te laten doen bij hem. Afgelopen vrijdag gelijk een afspraak gemaakt. Volgende dag had ie toch weer last. Maar gisteren hele dag geen last gehad. Nu moet ik wel zeggen dat we ook een paar uurtjes weg zijn geweest. Hopelijk is dit een goed teken en blijft de allergie nu weg.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Anne »

Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot. Super dat jullie een herkanser een warm mandje aanbieden en wat een mooie naam heeft hij gekregen, hoe ben je daar zo opgekomen?
Jammer van de allergie. Er zijn heel veel mensen die daar medicatie voor slikken of met luchtreinigers werken
Dat zou je ook nog kunnen proberen als het erger word. Beterschap voor je zoon.
Hoe gaat het nu?
Is Galaxy al een beetje gewend?
Misschien een leuk idee voor jou om een fotoalbum aan te maken zodat we alle avonturen van Galaxy kunnen volgen?
viewtopic.php?f=5&t=3647
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Dankjewel , zijn erg blij met hem ! Mijn kinderen hebben de naam bedacht :)

Mijn zoon heeft nog geen last weer gehad dus heb stiekem de hoop dat de allergie echt weg is. Vandaag moet ie terugkomen en test ze hem opnieuw. Ja ik las al dat veel mensen medicijnen gebruiken , maar eerlijk gezegd ben ik niet voor medicijnen. Dus ben op zoek gegaan naar iets 'natuurlijks'.

Ik zal even kijken of ik een fotoalbum aan kan maken
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Anne »

Fijn dat het beter gaat met de allergie van je zoon. Kan me ook wel voorstellen dat je liever geen medicatie geeft.
Jackson Galaxy is een kattengedragskundige en heeft een show op tlc, dat heet "my cat from hell"'
Ik dacht even dat je je kat naar hem had vernoemd :lol:
Hoe gaat het met Galaxy? Is hij al een beetje gewend?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Haha nee dat niet. Zat toevallig net een video van hem te kijken. Het gaat goed met Galaxy. Ben nu bezig met ander voer , is geen probleem. Hij eet echt gewoon alles. Hij zit nu op carocroc en heb nu welness core. Als hij helemaal over is dan wil ik hem ook natvoer gaan geven. Verder doet ie het goed. Merk wel dat ie een beetje te veel energie krijgt. Maarja hij mag nog niet naar buiten. Hij wil ook niet met alles spelen dus als je nog tips hebt ? Fotoalbum kan ik trouwens nog niet aanmaken , heb nog geen 10 berichten geplaatst
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Anne »

Hier goede ervaringen met carocat en een laserlampje ;-) maar niet iedereen rent hier achter het laserlampje aan.
Roedi interesseert het niet, Happy is er bang voor en de rest vindt het zo leuk dat ze er altijd op afkomen en tja, dan rennen ze elkaar voor de voeten :smile:
Met de hengel spelen waar een piepend geel speelbeestje aanhangt vinden ze ook geweldig.
Maar elke kat is weer anders natuurlijk, misschien heb je het juiste speelgoed nog niet gevonden of is hij liever lui dan moe ;-)
Heb je een krabmeubel voor hem in huis? Hoog liggen en naar buiten kijken vinden ze ook mooi, en vooral iets hoogs waar ze hun geur op achter kunnen laten en echt van hun is
( heb ik van Jacson Galaxy geleerd)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Oke. Ik vind Galaxy zijn ontlasting erg stinken en hij laat ook regelmatig scheten dus vandaar andere voeding :) Laserlampje is in bestelling , ben benieuwd wat ie er van vindt. Hebben een hoge kast in huis staan en dat is ook een favoriet plekje van hem. Bijna 2,5 m hoog. Krabmeubel hebben we nog niet. Als de allergie van mijn zoon niet weg te krijgen was dan zou hij terug moeten naar het asiel. Ik hou van dieren maar ik wil geen medicijnen aan mijn kind geven om een allergie onder controle te houden. Gelukkig lijkt de allergie verdwenen na 2 behandelingen van de naet therapie. Dus nu al een beetje aan het rondkijken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Rik »

JXL88 schreef: 25 okt 2019 10:49 Ik hou van dieren maar ik wil geen medicijnen aan mijn kind geven om een allergie onder controle te houden.
Kan ik me voorstellen. Ik zou mijn katten ook geen antivlooienmiddel geven zolang ze geen vlooien hebben. En mijn katten zijn net mijn kinderen :)

Het kan zijn dat het een lichte overgevoeligheid is geweest van je zoon. En dat juist door de blootstelling nu, het lichaam er een beetje aan gewend raakt. Zo is het ook zo dat je kinderen het beste al heel vroeg met dieren in aanraking kunt laten komen zodat het lichaam daaraan kan wennen. Gelukkig is het bij je zoon nu weg.

Voeding is een hele ingewikkeld topic. Maar stinkende ontlasting is inderdaad niet goed. Hier krijgen ze vers vlees en ik was verbaasd over de hoeveelheid en reukloosheid van hun ontlasting. Kleine droge keuteltjes. Blijkbaar verbruiken ze alle voedingsstoffen uit het KVV en blijft er weinig over voor de ontlasting. Dat is bij brokken dan wel anders. En brokken met een hoog koolhydraat-gehalte... al dat spul moet er in de ontlasting uitkomen omdat het lichaam er bijna niets uithaalt.

Verder is het zo dat bepaalde katten het goed doen op het één, en andere weer beter op het andere. Zo kan dezelfde voeding bij een kat leiden tot stinkende ontlasting en bij de ander niet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Hij reageerde best heftig op Galaxy. Vlekken in zn gezicht , jeuk , opgezwollen ogen. Ook bij de kat van een vriendin. En een vriendje van hem heeft 2 katten en daar krijgt hij weer geen last van. Hiervoor hadden we een hond dus hij is opgegroeid met dieren. Alleen geen katten ;)

Onze hond kreeg ook een tijd kvv , maar zij reageerde er slecht op. Ja de duurdere merken kon ze goed verdragen , maar dat werd wel heel duur. En ik ben voor haar heel lang aan het zoeken geweest. Ze had ook zwakke maag/darmen en had vaak diarree. Lang geduurd voordat ik iets gevonden had waar ze het goed op deed. Ik lees overal dat katten heel kieskeurig zijn met hun eten dus durfde ook niet gelijk een zak dure voeding te gaan kopen. Heb veel gelezen op catmoneo over goede voeding. Dus ik dacht ga de wellness core proberen. Hij vindt het gelukkig wel lekker. Als hij die gewend is dan wil ik hem ook natvoer erbij gaan geven. En misschien ga ik later wel over op kvv. Dus ben benieuwd hoe hij het gaat doen op deze voeding.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Rik »

Ik had ooit een keer een doosje met Welness Core zakjes natvoer gekocht bij Pets Place. Ik vroeg om een natvoer met hoog vleesgehalte. Maar ik schrok me rot van de prijs maar toch maar geprobeerd. € 1,29 per zakje van 85gr. Dat is een wopping €15/kg. voor NATVOER !! En uiteindelijk heeft het (voor natvoer) niet eens de hoogste vleesgehalte. (Van die prijzen kreeg ik weer visioenen van het nierdieet voor Bowy. Dat zat ook rond die prijzen.)

Er zijn veel KVV merken (voor honden nog meer). En in de goedkoopste worden inderdaad niet de beste ingrediënten gebruikt (en ook veel toevoegingen). Ik heb nu goede ervaringen met KB Raw (vroeger kiezebrink) en BARFmenu. Dat is echt alleen diersoort zonder toevoegingen van rijst e.d. (wat een kat niet nodig heeft). En met een kg prijs van €2,50 voor kip tot €5 voor de meer exotische diersoorten is het beter te doen dan die kleine zakjes natvoer van verschillende merken.

Met natvoer moet je ook niet te lang wachten met gewoon afwisseling. Blijf niet één soort natvoer geven want voordat je het weet is hij eraan 'verslaafd' en niet over te zetten op iets anders. Katten zijn inderdaad kieskeurig dus daar waar je kunt wisselen is het goed dat te doen. Wisselen met brok is echter problematischer en niet aan te raden want het maagdarmstelsel moet elke keer weer wennen aan een andere brok. Met natvoer is dat vaak geen probleem (omdat het hoofdzakelijk ook vocht is) maar blijkbaar kan het met brokken wat moeilijker zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Anne »

Ik ben benieuwd wat Galaxy straks van het laserlampje vind :-P
Hier twee katten die niet tegen natvoer kunnen, ze reageren standaard met diarree
Ik heb allerlei merken geprobeerd, ben wel beperkt daarin want ze hebben beide blaasgruis.
Ik hou het nu bij brokjes dan blijft hun ontlasting beter.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Ik zal me eens goed gaan inlezen over kvv.
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Hebben nu een laserlampje en hij vindt het leuk gelukkig. Zo grappig om te zien. Heb ook een krabpaal gekocht van 1.80m maar hij kijkt er niet naar om :( Geef hem wel iets lekkers op de krabpaal maar zodra hij het op heeft springt ie er weer vanaf. Voor het krabben gebruikt hij onze mat en soms onze eetstoelen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door Anne »

Elke keer dat je hem ziet krabben aan alles wat niet je krabpaal is, moet je hem oppakken en hem naar de krabpaal brengen en dan met je handen om zijn pootjes, krabbewegingen maken aan de stam, zodat hij vroeg of laat doorheeft waar de krabpaal voor bedoeld is. Ondertussen mag je ook best wel nee tegen hem zeggen op een afkeurende toon ( niet te hard)
Misschien komt het nog, dat hij uit zich zelf in de krabpaal gaat liggen. Mooi dat hij het lampje leuk vindt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
JXL88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2018 11:20

Re: Onze nieuwe aanwinst Galaxy

Bericht door JXL88 »

Oke bedankt voor de tips. Ga ik proberen
Plaats reactie