Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Anne »

Wat goed dat je er een kitten bij genomen hebt!! Gaat het ondertussen al iets beter? Het heeft even tijd nodig, het aan elkaar wennen. Daarom is het altijd beter om twee kittens die elkaar niet kennen gelijktijdig te halen zodat er nog geen territoriumdrift is.
Geef het even de tijd.
Hoe reageert Mila op de nieuwkomer?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Vandaag ging het eigenlijk heel goed.
Mila en Lexi gaat veel makkelijker dan in het begin met Nine. Maar Lexi is vrij relaxed en respecteert Mila haar grenzen. Dat prikkelt Mila positief en het maakt haar nieuwsgierig naar Lexi.

Nine reageert nu zoals ze voorheen op Mila deed. Constant achteraan lopen. Lexi blijft relaxed en als ze het zat is komt het tot een handgemeen. Lexi weet in ieder geval goed van zich af te bijten en dat heeft Nine wel nodig. Als nine niet in de aanval modus is is Lexi kalm en reageert ze bijna niet op Nine.

Ik zie dat Nine ervan in de war raakt, ze is een beetje de kluts kwijt. Vandaag is ze een paar keer goed gecorrigeerd door Lexi en 1x zelfs door Mila die het voor Lexi opnam. Mila kwam van haar troon (krabton) en "redde" Lexi. Ze zat onder een deken en Nine zat er bovenop te slaan.

Nine is af en toe en beetje paniekerig, jaloers en boos. Lexi reageert niet zoals ze verwacht en dat maakt haar in de war. In dat opzicht heeft Lexi een hele positieve invloed op haar, want wat Lexi laat zien is redelijk normaal katten gedrag.

Ik heb het er vanmiddag ook nog met de da over gehad (Lexi moest haar tweede enting en ff een check up)
Ik heb echt het vermoeden dat Nine veel te vroeg bij haar moeder is weg gehaald. Oa door het als een bezetene "melken" op een deken en daaraan sabbelen en kwijlen en het stukje sociaal gewenste gedrag wat ze mist. Als in grenzen niet inzien en door blijven gaan.

Op zich wilde ik het laten tussen Nine en Lexi, als in geen interventie van mij, echter toch zet ik Nine soms in de bench als ze toch doordraaft. Het klinkt gek maar ze lijkt het zelf ook prettig te vinden even gekaderd te worden. In de bench gaat ze eigenlijk direct ontspannen liggen en valt in slaap.
Tis ook wel lastig voor haar, ze snapt het gewoon allemaal niet zo goed.

Gelukkig blijft ze ook nog steeds heel knuffelig en lief en zoekt ze ons graag op voor aandacht. Ook geef ik haar juist veel aandacht op momenten dat ze bv 40 cm van Lexi rustig ligt op de bank.

Met Lexi zelf heb ik niets te doen, ze is een heerlijk makkelijk poesje met veel positieve vibes. Ik denk dat ze een hele fijne match is voor Nine en dan ondanks de verwardheid van Nine ze veel gaat leren van Lexi.

Kortom het voelt goed :)
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Anne »

Zo te lezen heb je er echt goed aan gedaan om Lexi erbij te nemen. Nine kan veel van haar leren en dat schijnt ze ook wel nodig te hebben als ik het zo lees. Mooi dat Nine er van leert. Gaat het met Mila wat beter nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Anne de baby's zitten nu tussen spelen en rangorde bepalen in. Mila is uiteraard nog steeds niet in haar sas, zoekt nog veel rust op. Dat mag ook.

Grappige is wel dat de baby's net een hele tijd aan het spelen/ ruzie maken waren (binnen de grenzen van normaal dus wij leren het gaan) en Mila kwam ineens vanuit het niets En corrigeerde ze allebei. Als in nu ben ik r zat van afgelopen allebei.

De baby's schrokken zich rot en stoven allebei een andere kant op en het was ineens doodstil. Alleen Mila gaf nog een brom na als in "stil jullie een ik meen het "

Ik vond het eigenlijk wel een bijzonder mooi moment, klinkt dat stom?
Fijn om te zien in ieder geval dat Mila haar moeder overste rang wel hanteert als zij dat nodig acht.

Nine is een heel stuk relaxter dat vind ik wel bijzonder om te zien. Wellicht de nieuwe situatie, wellicht de feliway, wellicht de combi?

Ik moet wel heel erg wennen weer aan de drukte in huis, het opvoeden, de omgevallen bloempotten, en ranja fles die volledig leeg liep op de grond 😂. We hebben niet zo'n groot huis dus met 2 volwassen 2 tieners en 3 poezen is het echt vol.

Ik geniet ook wel heel erg leuk van die baby's, ze zijn zo anders. Nine druk maar daarentegen vind ze het fijn als je haar lekker vast houd en kroelt. Lexi die niet vast gehouden wil worden maar wel zelf bij je komt en je overal kusjes geeft. Mila mijn prinses met haar koppigheid en voorkeur voor mijn oudste en mij. Leuk hoor al die karakters. Mila ken ik natuurlijk door een door, Nine leer ik steeds beter kennen en Lexi ben ik nog aan het leren kennen, maar eerlijk is eerlijk ik heb nu met deze situatie er een veel fijner gevoel blij als de afgelopen weken bij alleen Mila een Nine 😊

Jij hebt ook een lekkere roedel aan katten zie ik :) hoe gaat het bij jou? Hebben ze allemaal hun eigen plekje in de groep?
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Anne »

Wat mooi dat je gevoel al beter is! En wat statig van Mila om ze de les te komen lezen, zeer indrukwekkend. Ze zullen wel ontzag voor haar hebben :-P En ook fijn dat Nine wat relaxter is. Ze zal wel blij zijn met haar nieuw speelmaatje. Je hebt er goed aan gedaan.
Ja ik herken de ondeugdheden :lol: Hier sloopt Pito (12 weekjes jong) stukjes behang van de logeerkamer om vervolgens daarna beneden daar mee rond te paraderen met het stukje behang in zijn bek en owee als we dan willen afpakken of een andere kat dat wil. Hij gaat er uitgebreid mee spelen :smile: Nee daar kan ik niet boos om worden maar moet er wel aan wennen want de anderen doen dat niet, die zijn niet zo ondeugend en klimmen niet in hordeuren en sjezen niet meer zo, behalve Maxi die sjeest regelmatig achter Pito aan en omgekeerd, sinds de komst van Pito nu drie weken geleden.

Ja dat is heel bijzonder de verschillende karakters, zo hebben ze allemaal wel weer iets anders wat ze uniek maakt

Hier hebben ze allemaal een vaste plek in de groep, wel wat veranderingen gehad dit jaar , een poes verloren aan nierfalen, toen een andere volwassen poes erbij, nu Pito erbij en helaas weer een poes met licht verhoogde nierwaardes
maar ja, als je een grote groep katten hebt dan maak je natuurlijk ook wel wat mee

Misschien een leuk idee voor jou om een fotoalbum hier aan te maken? Dat kunnen we zien waarover je praat ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Anne klinkt echt super gezellig zo'n big cat family ♡ ja die katten streken ken ik... vroeger .... ooit... met onze 5 katten de wc deur niet goed dicht gedaan en was r 1 met de wc rol aan de haal gegaan..... op donkere vloerbedekking.....
Dat was een verschrikt thuis komen 😂

Foto album lijkt mij super leuk Maar ik heb geen idee hoe ik hier foto's kan plaatsen 🤔
Heb jij een foto album? Waar kan ik die zien? Ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar jouw poezels 😁
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Mleen »

Aaah wat een schatjes! Mila ziet er echt uit als de wijze, Nine als de ondeugende en Lexi als de relaxte! 😄
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Hahaha toch wel heh 😁
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Anne »

Oh wat een schattige Mila en een zeer alerte Nine ( ondeugd straalt er vanaf) een lekkere pluizebol Lexi :-P
Leuk dat je ze showt!!
Mooie krabpaal ook
Fotoalbum aanmaken kan hier
viewtopic.php?f=5&t=3647
Je moet al wel meer als 10 berichten hebben geplaatst

Mijn fotoalbum vind je hier ;-)
viewtopic.php?f=5&t=12001&start=1935

Hoe gaat het met Mila? Is ze al een beetje ontdooid richting de bengels?

En je had eerder 5 katten? Dan moeten er 3 toch wel te doen zijn :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat een prachtige schatjes! Eindelijk zien we hoe ze er uitzien ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Anne, ja wij hebben dommel 1996-2015 shayra 1996- 2011 Daisy 1996-2008 simba 1995-2013 en Joy 1996-2006 gehad.

Wat een mooie poezels heb jij ook superleuk om zo die albums te zien 😍 ik heb er ook eentje aan gevraagd 😊
Mila doet het goed. Gromt nog wel af en toe en laat zich tzt zien als opperpoes en grijpt in. De baby's doen het leuk samen al is Nine wat groter en fysiek sterker dan Lexi dus het gaat er soms eigenlijk best hard aan toe.
Nine gaat met 4 poten over Lexi heen bovenop haar liggen en bijt haar dan in nek keel of flanken.

Ik heb net een grotere bench opgehaald bij mijn zusje. Vóór honden dan heeft ze meer ruimte.

Zotvsnpoesen dank je wel 😊 ik zal later vandaag even in jouw album van poezenkinders spieken.

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken en tips uitdelen 🐾
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Bibi_1977
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 aug 2019 17:37

Re: Kitten (v) 20 weken en poes 6 jaar

Bericht door Bibi_1977 »

Ik heb inmiddels een eigen album gemaakt:

viewtopic.php?f=5&t=33552
Mila(6) & Nine(7 maanden) Lexi(4 maanden)🐾

viewtopic.php?f=5&t=33552
Plaats reactie