Zusje bij broertje geplaatst na 1 week

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Mariekedorothea
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2019 08:41

Zusje bij broertje geplaatst na 1 week

Bericht door Mariekedorothea »

Hallo allemaal!

Vorige week heb ik Munkie, neva masquerada siberisch katertje gekocht. Super leuk, heel aanhankelijk en ontzettend mens gericht :) maar zoveel miauwen 's nachts en als we weg gingen.. het brak m'n hart.
Tot onze verrassing belde de cattery op dat ze een afzegging hadden van één van zijn zusjes, aangezien we aan hadden gegeven eigenlijk 2 te willen maar alle kittens waren al gereserveerd waren we super blij! Een maatje voor munkie! En nog wel uit zijn eigen nestje waar hij mee opgegroeid is!

Nu is ze gisteravond gekomen, heel nieuwsgierig, gaat er meteen op uit, maar Munkie voelt nogal een bewijsdrang en daagt haar continu uit en zit op haar te loeren en valt dan aan. Nou staat ze wel haar mannetje, maar ik vraag me af of het nog beter wordt, of dat er qua territorium teveel tijd tussen zit.
Soms spelen ze wel samen met een speeltje, uit elkaar etensbak eten is ook prima, en vanochtend zaten ze samen op de uitkijk op mijn bureau. Over het algemeen ziet het er 'plagerig' uit wat ie doet (op haar springen, in haar nek zachtjes bijten) maar als ze er geen zin in heeft dan ontstaan er soms hevig gegrom en wordt er een tik uitgedeeld. Hun oortjes blijven altijd overeind staan.
Wordt dit gedrag nog beter?? Want ze zijn nu zo alert op elkaar dat even rustig op mijn schoot slapen er niet meer in zit..
Een voordeel; ze vermaken elkaar snachts uitstekend ;) haha

Ik hoop dat jullie tips hebben!
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Zusje bij broertje geplaatst na 1 week

Bericht door Mleen »

Oh dat gaat zeker goed komen! Geef het even tijd!
Kittens samen zetten levert nooit zoveel problemen op. Het zorgt nu misschien voor wat geblaas en getik, maar dat houdt vanzelf op en dan blijft het ruwe spelen over. ;)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Zusje bij broertje geplaatst na 1 week

Bericht door Lieselotje »

Dat gaat echt wel goed! Heb hier ook broer en zus en herken het. Soms even heftig, maar zijn gek op elkaar en kunnen niet zonder elkaar.

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Mariekedorothea
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2019 08:41

Re: Zusje bij broertje geplaatst na 1 week

Bericht door Mariekedorothea »

oh gelukkig! blij dat te horen, inmiddels is het bijna middag en liggen ze beide te slapen (de één bij mijn vriend en de ander bij mij aan de andere kant van de kamer ;)) bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie