Nikki!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Nikki!

Bericht door Minoumi »

Vorig jaar oktober kwam Minou bij ons wonen, een lieve, prachtige kitten. Ze deed het vanaf begin mega goed.
Vlak daarna kreeg ik een nieuwe functie op het werk, wat ervoor zorgde dat Minou toch regelmatig alleen was. Zielig, vonden wij.

Toch twijfelde ik over een tweede katje, zou de klik er wel zijn? We hadden met Minou zon geluk, een lief katje dat nooit ongelukjes heeft, niks vernielt, goed eet/drinkt en gezond is, wie zegt dat dat geluk nog eens gegarandeerd is?
Daarnaast; die haren.. toch wel het grootste minpunt van een kat hoor, Minou is langharig en haar haren zitten overal, bank, bed, kleding, zelfs in ons eten. Ik blijf stofzuigen en durfde amper nog mensen uit te nodigen 😞 (tips welkom!)

Maar toen Minou mij elke nacht wakker maakte was de maat vol; ze verveelt zich duidelijk, een vriendinnetje is echt nodig! Belangrijker dan alle haren in de wereld!

Dus we gingen op zoek. Uiteindelijk kwamen we Nikki op het spoor, een klein zwart huistuinkeukenkatje van 9 weekjes oud. Eenmaal bij de mensen thuis bleek ze pas 7 weken oud te zijn, wat me meteen schrik bezorgde maar ze moest en zou weg daar, en met Minou in mijn hoofd, die haar prima kon moederen, heb ik de gok genomen.

De kennismaking was wat onrustig, Minou was erg nieuwsgierig maar Nikki blies meteen.. minou als reactie daarop ook. Een dag lang hebben ze brommend en blazend rond gelopen maar waren erg nieuwsgierig naar elkaar.
De dag daarna begon het spelen, wat soms meer vechten leek en wat soms best hard ging. De derde dag moest ik werken en heb ze daarom uit elkaar gezet. Toen ik smiddags thuis kwam en de deur weer open zette vlogen ze op elkaar af, kopjes gevend en sinds dat moment is het liefde.
Ze slapen samen, spelen, eten samen.. wat een leuk setje samen!

Vandaag met Nikki voor haar eerste check en prikjes naar de dierenarts geweest en ze is helemaal gezond!
En de nachten zijn weer rustig. Ze slapen of spelen samen, maar laten mij met rust! Hoera!

Twee keer geluk bestaat dus wél!
En die haren? Tja.. 🙈
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Nikki!

Bericht door Minoumi »

https://i.imgur.com/3jPQB9A.jpg

Een foto plaatsen lukt niet maar voor wie heel nieuwsgierig is, de url is hopelijk klikbaar?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nikki!

Bericht door Rik »

Wat een dotjes. En wat is Nikki klein. 7 weken is natuurlijk ook nog erg jong.
Maar soms heb je geen keus en moeten ze gewoon mee.
Dan kan ze zich gelukkig ophalen en nog veel leren van Minou.

Fijn dat de introductie redelijk kort is geweest.

Welkom Nikki :grin:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Nikki!

Bericht door Mleen »

Wat heerlijk!!

En wat een schatjes allebei! Mooi dat ze elkaar zo snel hebben gevonden! 😊
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Nikki!

Bericht door Minoumi »

Nikki is al bijna een kilo ;-) en dat met 9 weken! Dikzakje ❤️
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nikki!

Bericht door Rik »

Gewoon een lekker gezond gewicht.
100gr startgewicht en 100gr per week.
Perfect.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nikki!

Bericht door Lieselotje »

ach wat een schatjes allebei en wat leuk dat ze elkaar ook meteen lief vinden.
Haren? praat me er niet van, ik heb twee witjes, halflang haar, dus ja het zit overal in, wat ik ook stofzuig, zeem of was, het blijft een gedoe.
Ben blij dat het zomer is dan gaat het wel met haren aan kleding, in de winter kruipt het overal in.
Ik heb helaas geen tips, maar zou ook wel een gouden tip willen horen :)
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Nikki!

Bericht door Moni3 »

Wat een snoepies!
En wat haren betreft.... die ouwe van mij vindt het heerlijk om geborsteld te worden.....en dat doe ik dan ook dagelijks. Dat houdt het een beetje onder controle.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Plaats reactie