nieuwe kitten 's nachts

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IzzyDiesel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2014 00:37

nieuwe kitten 's nachts

Bericht door IzzyDiesel »

Goedeavond,

Sinds gisteren hebben wij een kitten erbij. Tot nu toe gaat het goed. Mijn kater Diesel accepteert hem gelijk. De poes is nog wel overstuur en gromt en blaast veel. Maar dat zie ik wel goedkomen.
Nu is het probleem dat Izzy en Diesel altijd bij ons op bed slapen. En vooral voor Izzy is de slaapkamer haar veilige haven.
Daarom heb ik afgelopen nacht op de bank geslapen. De kitten Beertje is er gelijk bij komen liggen. Net zoals Diesel, die het liefst aan mij vastgeplakt zit. Vriend en Izzy hebben op bed geslapen. Nu heeft mijn vriend deze nacht nachtdienst en wil ik wel graag in mijn bed slapen. Doe ik er goed aan om de kitten mee te nemen in de slaapkamer? Kan het niet over mijn hart krijgen om hem alleen te laten.
Sara
Izzy 07-05-2013
Diesel ?-12-2013
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: nieuwe kitten 's nachts

Bericht door Rik »

Hoe reageert Izzy op Beertje? Dat zal bepalend zijn of het lukt ze allemaal vredig op je slaapkamer te hebben. Je kunt langs je bed een stoel zetten zidat er ook eentje daarop kan. Dan hoeft ie niet perse op bed maar is wel in de buurt.

Diesel en Beertje hebben dus al samen met jou op de bank geslapen. Dat lijkt me in ieder geval al prima te gaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
IzzyDiesel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2014 00:37

Re: nieuwe kitten 's nachts

Bericht door IzzyDiesel »

Ze gromt en blaast wel tegen Beertje. Maar ze laat zich nu ook wel weer zien in de woonkamer dus dat is al een verbetering.
Het is gewoon moeilijk omdat de slaapkamer echt haar plekje is. En ik wil dat ook niet van haar afpakken. Aan de andere kant wil ik wel heel graag in mijn bed liggen haha.
Sara
Izzy 07-05-2013
Diesel ?-12-2013
Gebruikersavatar
IzzyDiesel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2014 00:37

Re: nieuwe kitten 's nachts

Bericht door IzzyDiesel »

De stoel is wel echt een goed idee. Als ik Beertje daar op leg lig ik in ieder geval tussen hem en Izzy in. Moet ze eerst langs mij haha
Sara
Izzy 07-05-2013
Diesel ?-12-2013
Plaats reactie