Twee nieuwe kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Blossombaby
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2019 11:51

Twee nieuwe kittens

Bericht door Blossombaby »

Hallo iedereen,
Ik heb een week geleden twee kittens opgehaald. Ze zijn nu 9 weken. Lang verhaal kort, ik heb ze niet onder de perfecte omstandigheden opgehaald en ik weet dat ze eigenlijk te jong zijn.. ze zijn met 7,5 week bij moeder weg zover ik weet. Door omstandigheden moesten de kittens snel een nieuw huisje. Ik wilde er graag ééntje, maar toen ik bij het nestje ging kijken zag ik twee zusjes die zo aan elkaar gehecht waren dat ik ze beiden heb meegenomen. Achteraf ook veel fijner nu ze zo jong zijn.
Ik woon bij mijn ouders en zij hebben 2 honden en 2 andere katten. Op zich geen probleem, alleen hebben zij precies toen ik deze dames thuis bracht een nieuwe opvanghond uit Spanje in huis.. we proberen ze te laten wennen, echter is het een hele uitdaging met de Spaanse hond, voormalig zwervertje. Ik heb een lege kamer van 15m2 (was een oude studeerkamer) ingericht met speeltjes, krabpaal, eten/drinken/bak, lekkere ligplekken, een oude bank ed. We laten ze ook op de gang, badkamer en mijn slaapkamer wanneer we erbij kunnen zijn. De woonkamer is een beetje verboden terrein ivm hond ☹️.

Over een maandje verhuis ik naar een eigen huisje waar ze gewoon alle ruimte en kamers tot hun beschikking hebben, in eerste instantie zouden de kittens dan pas komen.. Is dit een goede tijdelijke oplossing? Ze piepen en mauwen soms aan de deur, ik vind het zielig dat ze soms een paar uur alleen zitten op 15 m2. Ik ben soms ook naar colleges en kan niet altijd in het kamertje zitten, wanneer ik thuis ben zit ik er altijd, natuurlijk lekker spelen en soms met laptop oid, maar zodat er in ieder geval iemand is. Ze willen soms wel graag uit de kamer maar ik wil daar echt bij zijn, ivm het feit dat ik niet wil dat de hond ze opeet ☹️. Mijn moeder doet ook veel qua knuffelen maar er kan gewoon niet altijd iemand zijn. Qua slapen mogen ze wel bij mij in bed slapen, ik heb dat het liefst niet maar ik vind het anders zo zielig, die arme babies (ik weet dat het een slecht voorbeeld geeft maar ik vind dat gemauw zo zielig, wanneer ik dan de kamer binnenloop springen ze meteen op schoot). Het zijn hele knuffelige en sociale poesjes. Ze mauwen sowieso heel veel, ook als ik erbij zit, is dat normaal? Ik hoor graag of iemand ook in een vergelijkbare situatie heeft gezeten en tips zijn altijd welkom!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Twee nieuwe kittens

Bericht door castratenkoor »

Voor een maandje lijkt mij deze situatie geen probleem. Zorg wel dat ze altijd vers water en eten ter beschikking hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Twee nieuwe kittens

Bericht door Embillie »

Voor een maand kan dat prima. Ze weten nog niet anders.
Ik heb ook een Spaanse hond gehad, die moest ook flink wennen aan mijn toenmalige, zeer rustige kat.
2 jonge kittens zou hij ook bij zijn stabilisatieproces te intimiderend hebben gevonden, dus dit is een hele goede keuze van je.
Daarnaast weet je nooit de geschiedenis van zo’n Spanjaard.
Zo heeft de hond wat rust om te wennen en jullie te leren kennen, en de kittens hebben elkaar nog in tijden dat jullie er niet zijn. Dat ze bij je mogen slapen is al een groot feest natuurlijk.

Spaanse honden kunnen na het stabiliseren fantastische huisdieren zijn. Mijn complimenten dat jullie de hond een kans geven!
Blossombaby
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2019 11:51

Re: Twee nieuwe kittens

Bericht door Blossombaby »

castratenkoor schreef: 24 mei 2019 15:01 Voor een maandje lijkt mij deze situatie geen probleem. Zorg wel dat ze altijd vers water en eten ter beschikking hebben.
Goed om te horen, ben echt nog een groentje, dit zijn m’n eerste kittens.. dat miauwen is dus ook maar een beetje aandacht trekken? Vriendin zei van wel, dat ik ze niet moet aanleren dat miauwen zorgt dat zij hun zin krijgen, maar ik ben bang dat ze pijn hebben ofzoiets, of bang zijn, want ze mauwen ook als ze op schoot zitten..
Blossombaby
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2019 11:51

Re: Twee nieuwe kittens

Bericht door Blossombaby »

Embillie schreef: 24 mei 2019 16:06 Voor een maand kan dat prima. Ze weten nog niet anders.
Ik heb ook een Spaanse hond gehad, die moest ook flink wennen aan mijn toenmalige, zeer rustige kat.
2 jonge kittens zou hij ook bij zijn stabilisatieproces te intimiderend hebben gevonden, dus dit is een hele goede keuze van je.
Daarnaast weet je nooit de geschiedenis van zo’n Spanjaard.
Zo heeft de hond wat rust om te wennen en jullie te leren kennen, en de kittens hebben elkaar nog in tijden dat jullie er niet zijn. Dat ze bij je mogen slapen is al een groot feest natuurlijk.

Spaanse honden kunnen na het stabiliseren fantastische huisdieren zijn. Mijn complimenten dat jullie de hond een kans geven!
Met de hond gaat het zeker goed! ☺️ Echt een schat is het. Leuk dat jouw hond het goed kon vinden uiteindelijk met je kat. Wij hebben een lief maar fel beestje wat soms net z’n grenzen niet even goed kent maar dat is logisch inderdaad, je weet het verleden niet.
Plaats reactie