Kitten(s) tegelijkertijd of apart laten wennen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
SuzanneCQ
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2019 15:23

Kitten(s) tegelijkertijd of apart laten wennen?

Bericht door SuzanneCQ »

Ik ben op zoek naar tips/adviezen/opmerkingen vanwege het volgende:

Op dit moment hebben wij Pablo, een 7-maanden jonge kater met een fantastisch, maar ietwat dominant karakter. Wij verhuizen per eind april naar een nieuw koophuis en vonden wij dat er wel een klein ander katertje bij kon, zodat Pablo niet langer overdag alleen is en hij een vriend heeft om mee te spelen. Deze kitten is eind mei 13 weken en dan zal hij ons gezin komen versterken.

Dan nu het volgende: Pablo is per vanavond tot ongeveer halverwege mei uit logeren omdat er in het nieuwe huis een hoop gedaan moet worden en wij het met de verhuizing en verbouwing zonde vonden dat hij dan mogelijk lang alleen thuis zit. Schoonmoeder vangt hem in die tijd op en er is daar altijd iemand thuis dus hij zal zich niet vervelen en ik denk dat hij de tijd van zijn leven gaat hebben.

Nu wilden wij hem eigenlijk rond 10 mei ophalen (als echt alles in het huis klaar en ook de keuken geïnstalleerd is) en meenemen naar het nieuwe huis, zodat hij alvast kan wennen, maar nu zei een collega dat het misschien handiger is om beide kittens tegelijkertijd te laten wennen aan het nieuwe huis. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan me voorstellen dat als Pablo tegelijkertijd komt met kitten, dat hij dan niet territoriaal kan doen over de woning en dat de 'kennismaking' gemakkelijker verloopt, maar kan me ook voorstellen dat dat juist dubbele stress is dus dat het hem dan juist minder enthousiast maakt.

Is hier toevallig iemand met een goed idee/advies of iets waardoor dit voor zowel Pablo als kitten het best verloopt?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Kitten(s) tegelijkertijd of apart laten wennen?

Bericht door KiwiNL »

Ik zou ze tegelijk laten wennen, dan is het neutraal terrein voor allebei.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten(s) tegelijkertijd of apart laten wennen?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze ook tegelijk in het nieuwe huis zetten. Is Pablo al gecastreerd? Zo niet dan zou ik dat nu doen - dus voor de verhuizing.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie