Nieuwe kitten op kamers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Kittenfan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2019 22:49

Nieuwe kitten op kamers

Bericht door Kittenfan »

Goedenavond,

Rond 15 mei verwacht ik een nieuwe kitten. Ze is dan 8 weken oud.

Ik maak mijn huis al kittenproof door goed op te ruimen en planken/kastjes plaatsen waar de kitten op kan klimmen of in kan schuilen enzovoort.

Ik woon niet in een kleine kamer. De kamer is bijna zo groot als een kleine woonkamer (denk: bank, bed, kasten, 4-persoons tafel, koelkast). Ook heb ik veel planken en hoge plekken waar de kitten (of kat want misschien is hij straks nog te jong) op kan en mag springen. Hetzelfde voor leuke plekken om te schuilen (mijn oude kat hield daar erg van). Denk je dat de kitten en later kat zich zal vervelen als huiskat?

Mijn vriendin krijgt ook uit hetzelfde nestje een kitten dus het zusje van de kitten die ik krijg. Ze is sinds kort verhuisd en woont nu 7 minuten lopen van mij vandaan. Het lijkt haar een leuk idee om de kittens samen te laten opgroeien en dus af en toe bij elkaar langs te gaan zodat ze kunnen spelen samen. Ik weet niet of ze dat ook leuk zullen vinden als ze ouder worden maar het is misschien wel leuk als het nog kittens zijn.

Mijn vraag is dus: denk je dat ik op deze manier de kat een leuke leven geef? Volgend jaar ga ik afstuderen dus dan zal ik verhuizen naar een grotere huis. Ik vind het op zich niet erg om de kitten ook in het hele huis rond de laten lopen, echter is het beneden erg vies (niet mijn kamer en boven) en ik kan beneden ook niet afschermen voor de kat omdat er een trap is in de gang en er is geen deur of muur dat boven en beneden scheid.

Ik wil gewoon niet dat de kitten het gevoel heeft dat ik zijn vrijheid ontneem...
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuwe kitten op kamers

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat is geen goed idee. Katten zijn niet zoals kinderen die je af en toe bij een vriendje laat spelen. Het is een beter idee om 2 kittens te nemen, vooral als je niet veel thuis bent. Ik hoop ook dat je een weekje of 2 verlof hebt als de kitten komt om het te laten wennen aan haar nieuwe thuis. 8 weken is trouwens te jong om haar van haar mama en haar broertjes en zusjes weg te halen. Dat ze veel leuke plekjes krijgt is wel goed. Vergeet geen goede krabpaal en een ruime kattenbak met zo zacht mogelijk grit.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten op kamers

Bericht door castratenkoor »

Ik denk net als Zotvanpoezen dat het geen goed idee is de kittens steeds heen en weer te laten gaan tussen twee adressen. En dan dus de meeste tijd alleen te zitten. Samen opgroeien is goed, maar dat betekent wel samen in één huis wonen, niet af en toe een dagdeel of zo.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten op kamers

Bericht door Dinky »

Samen op laten groeien is een goed idee, maar dan wel in hetzelfde huis en niet heen en weer slepen.
Daarnaast is het beter om de kittens pas met 13 weken het nest te laten verlaten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie