Mijn kitten en 3 jarige ex kater

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
visje123
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2018 20:08

Mijn kitten en 3 jarige ex kater

Bericht door visje123 »

Hoi allemaal.

Ik heb nu 3 jaar een lieve ex katertje in huis ( Jacky) . Hij is vrij sociaal, de buur katten mogen binnen komen, mee eten spelen heerlijk. Er is 1 kater in de buurt die niet geholpen is, en daarmee wil hij nogal vaak vechten. Weet niet of dat altijd vanuit mijn kat af komt, aangezien deze kater met elke kat in de buurt problemen heeft. ( doet er verder niet toe).

Affijn ik dacht dat hij het wel gezellig zou vinden om er een vriendje bij te hebben. dus hebben besloten om er een katertje bij te doen van 12 weken oud. Uiteraard hebben we eerst geurtjes in huis gelegd van het kitten ( Dushi) , dit gaf hij kopjes en vond het wel best. na 2 weken dachten we dat het wel goed ging komen. Echter heb ik dit dus mis. Jacky is alleen maar aan het brommen en grommen. Ook op mij is hij erg boos. Hij gaat wel gewoon naar buiten en komt ook gewoon weer binnen, kort mogen we hem aanhalen ( en uiteraard lust hij veel lekkers) Als ik hem te lang aanhaal ( na 10 tellen ofzo :???: ) gaat hij brommen en grommen naar mij, als ik dan doorga, dan gaat ie mij slaan. Het kitten heeft hij nog niet geslagen en ook bromt hij niet het hoge rug of dikke staart.. Nu zijn we ( ik weet het ongeduldig maar ik vind het zo rot dat Jack zo boos is op me..) 3 dagen verder en Jack loopt wel brommend door de woonkamer en wil kort snuffelen aan de bench waar de kleine in slaapt snachts. De kleine kijkt het vanachter een hoekje allemaal wel aan, daagt niets uit. Accepteert het dat hij geduld nodig heeft. Net heb ik Jack ook kunnen uitdagen om met mij te gaan spelen met een laser lampje( o man dat vind ie heerlijk hij hoeft t maar te horen rinkelen) tot ook de kleine dit zag en het lampje geweldig vond. Ik laat Jack wanneer hij wil naar boven gaan zonder de kleine. Even lekker alleen als hij dat wil. Soms knuffel ik hem boven nog extra. Ik verwen hem nu extra met lekkers en haal de kleine zo min mogelijk aan als hij erbij is zodat hij niet jaloers wordt. Wat kan ik nog meer doen, en hoelang zal ik geduld moeten hebben? Is het een goed teken dat er geen dikke staart is, en haren recht recht omhoog? dat hij vandaag meer rondstapt om te snuffelen aan spullen? Doe ik er goed aan om hem naar boven te laten. geen dwang?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: mijn kitten en 3 jarige ex kater

Bericht door Dinky »

Ik lees geen agressie of angst tussen de katten dus geef het de tijd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie