Nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Hoi allemaal,

Na 2 jaar zonder kat, (de vorige was ziek en moest inslapen), heb ik nu een kitten in huis. Niet helemaal een nieuwe ervaring , want het zusje van mijn eerste kat kreeg een nestje, dus ineens overal katten na een tijdje. Wel een leuke ervaring overigens.

Zit net in de AOW. Tijd genoeg, maar wel een handenbindertje.
Ze heet Guzzi, van Moto Guzzi. Niet Gucci, zoals iemand dacht.

Ze is al aardig gewend, rent door het huis, slaapt af en toe, als ik erbij ben.
Heel nieuwsgierig, staat onverwacht achter je hiel, dat was even gillen van haar, pootje was nog heel.

Guzzi is in Mei geboren en heeft nog 2 broertjes. :grin:
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KleinDraakje »

Welkom! En wat leuk, een nieuw kitten. Heel veel plezier met Guzzi 🙂 Is ze pas net bij jou?

Wij hebben hier 3 kittens (sinds een maandje) en hoewel ze wel hun momenten hebben dat je echt handen en voeten te kort komt om ze overal af/uit/onder vandaan te halen, merken we dat ze elkaar ook echt veel vermaken. 90% van de dag hoeven we dus echt niet onze handen uit de mouwen te steken om ze te vermaken 😁 Vaak vinden we het zelf wel leuk hoor, om meerdere momenten van de dag te knuffelen en te spelen. Maar ze hebben het niet echt 'nodig'
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nieuwe kitten

Bericht door ErikPhilippus »

Welkom op het forum.
Leuke naam ook, Guzzi. En we zijn hier gek op foto's...
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Jongedame staat met een foto in google foto`s,
ik kan bij dit bericht niets bijsluiten,

Als jullie even zeggen, hoe ik Guzzi hier kan plaatsen...
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

mevrouw is ontsnapt uit een afgesloten kamer en liep ineens beneden in de tuin. Dacht, dat ze boven lag te slapen, niet dus.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KleinDraakje »

Een foto insluiten doe je door de link tussen [ img ] tags te zetten. Als je de volledige bewerker bekijkt dan heb je ook een icoontje voor afbeeldingen die het voor je doet
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

KleinDraakje schreef: 04 aug 2018 11:29 Een foto insluiten doe je door de link tussen [ img ] tags te zetten. Als je de volledige bewerker bekijkt dan heb je ook een icoontje voor afbeeldingen die het voor je doet
9de vakje boven tekstverwerker gebruikt.

ik krijg een foutmelding over het URL
Poekie, mei 2018.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nieuwe kitten

Bericht door ErikPhilippus »

Wat je dan kunt doen, is in een nieuw window van je browser, in het URL vak de link naar je image intiepen - als je browser dan het plaatje laat zien, weet je zeker dat de URL goed is. En dan kan je met copy - paste het tussen de [img] tags in je bericht zetten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »


ErikPhilippus schreef:Wat je dan kunt doen, is in een nieuw window van je browser, in het URL vak de link naar je image intiepen - als je browser dan het plaatje laat zien, weet je zeker dat de URL goed is. En dan kan je met copy - paste het tussen de [img] tags in je bericht zetten.
Nee, niet de url in de balk gebruiken als je vanuit Google foto's een foto wilt plaatsen. Je moet kiezen voor foto delen en dan de link knippen en plakken. Als je n.l. de url in de balk gebruikt is die over een paar uur niet met zichtbaar.

Klik de foto aan en klik dan op de drie puntjes rechtsboven en kies link delen of link ophalen. Dat is dan de link die je tussen de img-tags kunt gebruiken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Rik schreef: 04 aug 2018 17:01 Nee, niet de url in de balk gebruiken als je vanuit Google foto's een foto wilt plaatsen. Je moet kiezen voor foto delen en dan de link knippen en plakken. Als je n.l. de url in de balk gebruikt is die over een paar uur niet met zichtbaar.

Klik de foto aan en klik dan op de drie puntjes rechtsboven en kies link delen of link ophalen. Dat is dan de link die je tussen de img-tags kunt gebruiken.
Dat doe ik, maar bij voorbeeld aanklikken in dit forum meldt hij, dat hij de afmeting niet kan bepalen.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Ik zie het. Blijkbaar heeft Google dat weer gewijzigd. Sowieso is Google Foto's dan niet een goede site om "directe links" naar foto's te delen.

Wat je wel kunt doen is de URL die je dan hebt tussen URL-tags te plaatsen. Dan kunnen we daar wel op klikken om de foto te zien. Deze is alleen niet direct als foto in je post te zien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Rik schreef: 04 aug 2018 17:24 Ik zie het. Blijkbaar heeft Google dat weer gewijzigd. Sowieso is Google Foto's dan niet een goede site om "directe links" naar foto's te delen.

Wat je wel kunt doen is de URL die je dan hebt tussen URL-tags te plaatsen. Dan kunnen we daar wel op klikken om de foto te zien. Deze is alleen niet direct als foto in je post te zien.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Och, wat een cutie!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KleinDraakje »

Ach wat lief!!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie