Nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door castratenkoor »

Wat voor merk? Eigen-merk supermarkt, Whiskas en Felix brokken zou ik niet adviseren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Freija junior brokjes van de action. Slechts 14% vlees rest mineralen en vulmiddel.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door castratenkoor »

Waarom voer je het dan, als je zelf wel weet dat het bagger is? Ik zou over gaan op graanvrij met hoog vleespercentage, b.v. Applaws, Granatapet, Purison. Te koop bij Zooplus.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Mleen »

Onze kittens kwamen vanuit hun geboortegezin van een dieet van Felix brokjes... Wij zijn langzaam overgestapt op Royal Canin en sinds een paar weken op Applaws! Hun ontlasting stinkt sindsdien bijna niet meer, de drolletjes zijn mooi stevig en het aantal drolletjes is echt drastisch verminderd! Goed voer doet echt wonderen en ze krijgen er ook nog eens mooie vachtjes van!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Fotokonijn »

In normaal voer zit 4 %, dus dit is duidelijk beter.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Noem je dat "normaal" voer

In supermarktvoer zit inderdaad 4%.
Maar dat noem ik geen normaal voer.

14% is inderdaad wat beter maar dan nog zit er heel veel graan, rijst of aardappel e.d. in. En daar kunnen katten slecht op reageren.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Fotokonijn »

Ik heb de meeste problemen bij "normaal"(zo beter? :grin: ) voer met de dierlijke bijproducten de een groot deel van de inhoud bepalen.
Ik zag net een aanbieding van Gourmet, een van de bestandsdelen was suiker.......
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

Fotokonijn schreef:Ik zag net een aanbieding van Gourmet, een van de bestandsdelen was suiker.......
Waarschijnlijk een van de smaakmakers die erin zit.

Ook graan, vruchten en groente zijn dingen die eigenlijk niet in kattenvoer voor hoeft te komen.

http://www.purrfectcat.nl/gourmet/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ze heeft een slingerklok weer aan de gang gekregen. Die tikte weer.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ik zag op een blikje staan: 84% vocht.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten

Bericht door nellebel »

dat is het voordeel van natvoer, dan krijgen ze in ieder geval goed vocht binnen. daarom krijgen ze bij mij 2x per dag een beetje natvoer (ik leng het zelfs nog meer aan met water). ook handig voor pillen e.d. te geven. puur voor handigheid voor medicatie maar ook voor extra vocht. voor goede voeding krijgen ze brokken en soms rauw vlees
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

castratenkoor schreef: 14 nov 2018 14:13 Waarom voer je het dan, als je zelf wel weet dat het bagger is? Ik zou over gaan op graanvrij met hoog vleespercentage, b.v. Applaws, Granatapet, Purison. Te koop bij Zooplus.
Pas bij 29,- is gratis verzending, daar kom ik niet aan in 1 bestelling.
Straks bestel ik teveel, wat over tijd kan raken. En kattenmelk hebben ze gewoon en betaalbaar bij de jumbo om de hoek.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Dinky »

Wanneer je het eens wilt proberen kan je altijd kijken bij een dierenspeciaalzaak in de buurt? Hier kan ik bij diverse dierenwinkels schesir kopen en bij andere verkopen ze weer applaws, beide hoog vleespercentage ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nieuwe kitten

Bericht door ErikPhilippus »

De voorouders van onze katten hadden uitsluitend dierlijk voedsel op het menu, en hebben daardoor het vermogen om plantaardig materiaal te verteren verloren. Ofwel: katten zijn carnivoren.

Dus hoe iemand kan denken dat voer met slechts 4% vlees(afval) goed zou zijn voor zijn/haar kat, is mij een raadsel. Hoewel, verleden week las ik ergens een verhaal van een veganistisch-fundamentalistische dame, die ook haar kat een veganistisch bestaan wilde geven (...). Ik mijn ogen ben je dan wel aardig van het pad af....

Ik zie in de supermarkt ook blikjes kattenvoer staan van Oké, ik dacht voor 19 cent. Dat is echt niet oké... Lekker goedkoop, maar wel ten koste van de gezondheid van je kat (en na enige tijd zullen er waarschijnlijk dure dierenartskosten komen).
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ik heb Yarrah gekocht in blikjes. Daar zit 54 % vlees in. Verkrijgbaar bij Odin.
Poekie, mei 2018.
Plaats reactie