Nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Lieselotje »

bmwpiet schreef:Ik wil alleen een paar dagen weg. !
Ja en? Wat heeft dat met de kat te maken? Ze kan wellicht door de buren verzorgd worden oid.
Trouwens om haar met motor handschoenen op te pakken geeft wel een trauma voor de kat.
Maar goed denk en heb zo het gevoel dat we het niet serieus hoeven te nemen.
Im heb op aanraden van de forumleden 2 kittens genomen en ze leren heel veel van elkaar, maar willen ook graag dat ik met ze speel en die aandacht krijgen ze van mij ook. Nageltjes uitzetten of bijten leren ze vanzelf af zo samen.
Heeft de kat snacht wel eten staan dat ze je bijt of is het misschien een liefdesbeetje, wat jij dan als agressie interpreteert.
Maar goed een 2de erbij geeft meer rust en aandacht en liefde ook!
Als je haar wegdoet na zo'n korte periode is ze waarschijnlijk beter af zonder jou, mits je haar meer aandacht geeft en niet alleen maar de deur openzet om haar naar buiten te laten. Is ze al gecastreerd?


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

IK DOE HAAR NIET WEG. Net geïnvesteerd in een hordeur voor de keuken, dan kan ze niet per ongeluk het balkon op en weer springen. Van de week in elkaar zetten.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kitten

Bericht door pinguin »

Afleiden zodra hij bijt.
Hier is Simba nog een bijter ik gooi een speel balletje als het ted erg word. Balletje is dan leuker dan bijten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KiwiNL »

bmwpiet schreef: 18 aug 2018 18:05 IK DOE HAAR NIET WEG.
Je kunt nu wel schreeuwen, maar vanochtend schreef je nog: 'de kat moet weg'.
Er is nu trouwens al een aantal keer gevraagd of ze gecastreerd is. Negeer je die vraag bewust?
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Nee, het is een poes, nog niet geholpen, is dat niet een beetje vroeg ??
Ze is in mei geboren. Dus na 4 maanden al helpen ???
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KiwiNL »

Ik zou haar sowieso niet naar buiten laten gaan voor ze gecastreerd is (en ja, ook bij poezen noem je dat zo). Een ongeluk zit in een klein hoekje, voor je het weet zit je met een zwangere kat die veel te jong is om moeder te worden.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Mleen »

Als ik het goed heb begrepen houd je je kittens binnen totdat ze zijn geholpen. :)
Dit om te voorkomen dat er “ongelukjes” gebeuren... wat me zeker een risico lijkt met een 4 maanden jong poesje. ;)

Edit: wat mijn bovenposter zegt dus. xD Tegelijk geantwoord!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KleinDraakje »

Hangt af van de poes. Onze Marble is zojuist met 4,5 maand al geholpen. Beter inderdaad om haar niet naar buiten te laten want ze kan anders best snel onverwacht zwanger worden. Sommige poezen zijn vanaf 5/6 maanden al vruchtbaar.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Ok dan gaat dat nog een maandje goed. In oktober over steril8seren denken. Ze ligt nu lief tegen me aan te slapen.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door KleinDraakje »

Lees nu dat kittens ook vanaf 4 maanden al krols kunnen worden:
https://www.keerhoeve.nl/artikel/krolsheid-bij-de-kat/

Dat het nog een maandje goed kán gaan zou ik niet vanuit gaan. Als in: ik persoonlijk zou haar binnen houden totdat ze gecastreerd is. En niet gewoon naar buiten laten.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

KiwiNL schreef: 18 aug 2018 20:05 Ik zou haar sowieso niet naar buiten laten gaan voor ze gecastreerd is (en ja, ook bij poezen noem je dat zo). Een ongeluk zit in een klein hoekje, voor je het weet zit je met een zwangere kat die veel te jong is om moeder te worden.
Poezen worden gesteriliseerd.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

Lieselotje schreef: 18 aug 2018 17:56 Ja en? Wat heeft dat met de kat te maken? Ze kan wellicht door de buren verzorgd worden oid.
Trouwens om haar met motor handschoenen op te pakken geeft wel een trauma voor de kat.
Maar goed denk en heb zo het gevoel dat we het niet serieus hoeven te nemen.
Im heb op aanraden van de forumleden 2 kittens genomen en ze leren heel veel van elkaar, maar willen ook graag dat ik met ze speel en die aandacht krijgen ze van mij ook. Nageltjes uitzetten of bijten leren ze vanzelf af zo samen.
Heeft de kat snacht wel eten staan dat ze je bijt of is het misschien een liefdesbeetje, wat jij dan als agressie interpreteert.
Maar goed een 2de erbij geeft meer rust en aandacht en liefde ook!
Als je haar wegdoet na zo'n korte periode is ze waarschijnlijk beter af zonder jou, mits je haar meer aandacht geeft en niet alleen maar de deur openzet om haar naar buiten te laten. Is ze al gecastreerd?


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Mijn vaste oppas is gewond. Is over een hek geklommen. Nu in rolstoel. Hij is 87 jaar. Dat adres vervalt even.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Nieuwe kitten

Bericht door bmwpiet »

KiwiNL schreef: 18 aug 2018 19:56 Je kunt nu wel schreeuwen, maar vanochtend schreef je nog: 'de kat moet weg'.
Er is nu trouwens al een aantal keer gevraagd of ze gecastreerd is. Negeer je die vraag bewust?
Kiwi ik hoor die vraag voor het eerst.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Rik »

bmwpiet schreef: 19 aug 2018 13:21 Poezen worden gesteriliseerd.
Ook poezen worden gecastreerd. De eierstokken worden n.l. weggehaald en dan heet het officieel een castratie. Maar in de volksmond wordt het nog vaak (onjuist) sterilisatie genoemd.
Een poes wordt niet gesteriliseerd maar gecastreerd.
Dit is waar. De term sterilisatie is medisch gezien onjuist, want de medische ingreep bij de poes houdt in dat de eierstokken worden verwijderd en dat is eigenlijk een castratie.

In de volksmond wordt deze ingreep wel sterilisatie genoemd.
https://sterilisatiekat.com/fabels-en-f ... ver-katten
Castratie betekent het weghalen van de voortplantingsorganen (testikels of eierstokken/baarmoeder). Sterilisatie betekent het onvruchtbaar maken door middel van het afbinden van de ei- of zaadleiders. Sterilisatie is wat er bij mensen gebeurt, bij dieren wordt er eigenlijk altijd een castratie uitgevoerd. Het is dus eigenlijk onjuist om bij de poes van een sterilisatie te spreken, maar in de volksmond wordt dit vaak gedaan.
https://www.keerhoeve.nl/artikel/castra ... rilisatie/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Lieselotje »


[/quote]
Mijn vaste oppas is gewond. Is over een hek geklommen. Nu in rolstoel. Hij is 87 jaar. Dat adres vervalt even.[/quote] ach dat is naar. Tja dan een andere optie zien te vinden



Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Plaats reactie