Kennismaking nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Kattenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:08

Re: Kennismaking nieuwe kitten

Bericht door Kattenhuis »

Lijkt mij wel goed dat je doosjes met kleine ingangen heb waar het kitten zich terug kan trekken als die dat nodig vind. Hier ging de introductie van een nieuw kitten altijd redelijk makkelijk. Misschien je ook de kamer van de kitten regelmatig een tijdje dicht doen zodat ze daar rustig kan rondscharrelen. Heeft die even rust.
Garfield1994
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018 16:15

Re: Kennismaking nieuwe kitten

Bericht door Garfield1994 »

Een kleine update aangezien ze al een week bij ons is.
Ze zijn meerdere keren per dag bij elkaar, en vanavond zijn ze voor het eerst samen in de woonkamer geweest. Onze kater is enthousiast, lomp maar ontzettend speels. De kleine dame is nieuwsgierig, maar durft te blazen, grommen en vanaf een veilige plek terug te slaan 😏
Piepen is tegenwoordig stop, alleen een soms langdurend mepgevecht kan ik niet altijd begrijpen.
Ik hoop dat het met deze signalen wel goed komt! Het blijft spannend, maar bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kennismaking nieuwe kitten

Bericht door Siris »

Wat een "problemen" lees ik met kittens introduceren. Een kitten kan je gewoon bij je huidige kat zetten, met apart zetten duurt het allemaal veel langer, moeten ze steeds weer aan elkaar wennen. Als een kat een andere kat wil "pakken"dan
doet hij dat wel meteen bij de 1e kennismaking.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn kittens, als je een oudere kat hebt
is het beter om de langzame introductie te doen.

Het ziet er allemaal heftiger uit als het is, wel eens kittens onderling zien spelen?
Dat gaat echt te keer. In mijn foto album heb ik filmpje gezet van mijn
2 halfbroertjes, als je ziet hoe dat speelt.

En als katten naar een veilig plekje gaan, dan kan je ze rustig laten zitten, komen vanzelf weer.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie