Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
mojodenver
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2018 10:29

Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Bericht door mojodenver »

Hoi allemaal,

14 december heb ik een kitten in huis genomen die toen 10 weken was. Wij hadden zelf al een poes van 1 jaar. Deze poes was altijd heel speels. Nu de nieuwe in huis is, is zij ineens heel rustig geworden en reageert bijv. niet meer op geluidjes waar zij vroeger heel speels van werd. De twee kunnen met elkaar goed overweg. Soms is de kleine wat druk en fel, maar zodra de onze oudere poes laat merken dat het te veel wordt laten ze elkaar met rust.

Ik vroeg mij af of het kwaad kan dat onze poes ineens heel rustig is of dat dit vaker voorkomt. Ze vertoont voor de rest totaal geen ziekteverschijnselen of iets. Ze eet en drinkt normaal en gaat naar de bak.

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Bericht door KleinDraakje »

Kan het zijn dat ze toevallig rond die periode wat volwassener is geworden en daardoor sowieso minder speels is? Ze kan ook nog de kat uit de boom kijken wat betreft de nieuweling
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
mojodenver
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2018 10:29

Re: Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Bericht door mojodenver »

Hoi KleinDraakje,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht inderdaad ook aan volwassen worden. Ik twijfelde een beetje omdat het in één keer zo'n verandering is en hoopte dat het geen teken zou zijn dat ze zich minder happy voelt door de nieuwe kitten. Ik kijk het nog wel even aan, wie weet houdt ze zich een beetje in door de nieuwe kleine.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Bericht door KleinDraakje »

Zorg in ieder geval dat jullie aandacht niet volledig naar de kitten gaat, maar je ook nog aandacht echt aan haar besteed 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Bericht door Rik »

Na het in huis halen van een andere kat, heb je altijd kans dat het gedrag van de andere kat(ten) veranderd. Dat kan zich uiten in veel verschillende dingen. Zo kun je ook weer een gedragswijziging zien wanneer een kat wegvalt (ontpoppen van karakter). Of dat gedrag omschreven kan worden als "ongelukkig" zul je zelf moeten bepalen. Het kan ook nog wel wat bijtrekken maar dat hoeft niet. Probeer inderdaad in ieder geval met beide samen te spelen. Je kunt ook eens proberen die kleine even weg te zetten om te kijken hoe poes daarna reageert op spelen met jou alleen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
mojodenver
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2018 10:29

Re: Nieuwe kitten, eigen kat wordt rustiger

Bericht door mojodenver »

Bedankt KleinDraakje en Rik,

Ik probeer inderdaad de aandacht goed te verdelen, wat soms wel lastig is want de kitten is heel knuffelig en mijn andere poes is altijd al meer zelfstandig geweest. Ik heb ze wel eens apart gezet en toen zat mijn poes heel de tijd voor de deur te wachten met de kleine aan de andere kant. Maar zal eens proberen of ze apart wel wil spelen. Samen spelen ze overigens wel, dus ik dacht dat het daar ook aan zou kunnen liggen. Dat ze daardoor misschien minder behoefte heeft om nog met speeltjes te spelen. In ieder geval bedankt voor de tips!
Plaats reactie