Meerdere onderwerp vragen: voeding, kattenbak en haaruitval.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Yuraine

Meerdere onderwerp vragen: voeding, kattenbak en haaruitval.

Bericht door Yuraine »

Hallo lieve kattenliefhebbers! :grin:

Ik ben nieuw op dit forum en heb een paar vragen betreffende de voeding, kattenbak en haaruitval van mijn kitten. Ik heb alles in één onderwerp geplaatst, omdat dit mij handiger leek. Sorry als ik daarmee verwarring breng, admin.

Informatie over Pamuk, de kitten:
- poes
- ca. 6 maanden
- ca. 2,4 kilogram
- korthaar
- Huis-, Tuin- en Keukenkat

SORRY VOOR DE LANGE EN MISSCHIEN DOMME VRAGEN. De kopjes zeggen eigenlijk alles. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

1. Hoe schat ik het gewicht van brokjes?
Mijn kitten mag rond de 75 gram brokjes per dag krijgen. Ze krijgt nu drie keer per dag eten, dus moet ik haar rond de 25 gram brokjes per maaltijd geven. Ik ben een amateur wat betreft inschatten, dus ik heb echt geen idee wat 25 gram is... Eén handje vol? Dat lijkt me best weinig! Met de hoeveelheid die ik haar nu geef, blijkt ze vaak nog honger te hebben.
Omdat ik een zak van tien kilogram heb, schep ik de brokjes met een plastic eetlepeltje. Heeft iemand enig idee hoeveel eetlepeltjes brokken ongeveer 25 gram is?
Ter informatie: ze krijgt IAMS Pro Active & Health Kitten & Junior.

2. Wanneer moet de kattenbak ververst worden?
Ik “verschoon” de kattenbak iedere dag ‘s avonds en als ik het vergeet, doe ik het de volgende dag ‘s ochtends of ‘s middags.
De kattenbak ververs ik wanneer een pak (zes liter) kattenbakvulling leeg is, deze is na ongeveer twee weken op.
Ik gebruik geen kattenbakzakken, maar gewone vuilniszakken, waarmee ik moet knutselen zodat ze passen.
Is het goed dat ik de kattenbak om de week ververs of kan de kattenbakvulling eigenlijk langer mee?