Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor tip Rik, we proberen nu elke dag een uurtje, maar ze kijkt zo zielig als ze een halsband op heeft :cry:

@Cerna, Dat is een goeie, openingen zullen met de tijd te klein zijn voor haar, misschien kan ik het aanpassen, maar we zien wel. Ik heb zonder onderzoek gekocht maar, er is een versie 2 van deze rails. Misschien zijn ze aangepast, balletjes zijn ook 3mm groter.
Als de bal stuk is kan je reserve ballen kopen, er is ook een voor versie 2 waar je de batterijen kan vervangen: Catit Senses 2.0 Fireball

@Krugel, het is een goeie paal, zeker aanrader. Als een stam stuk getrokken wordt kan je een andere merk stam kopen en weer netjes maken.
Hier paar voorbeelden:
RHRQuality Krabpaal onderdelen Sisalpaal 40x12 M8
Trixie Sisal Stam Diameter 11 cm M10 Het is M10 maar je kan het wel aanpassen, onze paal heeft M8 aansluit punten.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Voederbak met 3 bakken kwam gisteren binnen, wel een mooie stevige bak. Geeft meer opgeruimd gevoel. Bakken zijn breed en niet diep zodat haar snorretjes niet tegen de zijkant komen tijdens eten, dit was niet het geval met vorige bakken van Hornbach.

Wij hebben ook 2 verschillende natvoer geprobeerd, Almo Natue met Tonijn/Garnalen en Hill's Feline Kitten met kip. Bij Almo "vist" ze de garnalen uit en tonijn laat ze staan, maar bij Hill's eet ze het helemaal op. Wij hebben nog paar te testen.

Bakje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

wat ik vooral heb geleerd in al die jaren , nooit te grote voorraden. vooral onze guusje is hierin een ster. dan wil ze alleen maar mousse, koop ik grote voorraden mousse in de aanbieding, besluit ze ineens geen mousse meer te eten. almo nature ben ik mee begonnen, totdat ze die ineens ging weigeren. nu lukt alleen nog gourmet, mw besluit soms ineens een smaak te weigeren, of ineens geen chunkies maar mousse te willen of andersom. en ze is van het volhouden, kijkt superzielig en weigert het echt te eten. ik ga overstag en haal iets anders voor haar natuurlijk.
laten we hopen dat pamuk niet zo eigenwijs is hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Heel herkenbaar, Kim :grin:
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

@nellebel, ik ben bang dat ze zelfde capriolen heeft :D Ze hoeft niets meer van Royal Canin natvoer hebben. Op dit moment gaat Hill’s goed in.

Ik was vandaag lekker vrij na een drukke week en weekend op het werk. Ik zat op de bank met een bakje koffie en Pamuk had haar energie uitbarsting, ze rende naar hordeur en gaf een "body slam" toen viel het gaas met vilt en al uit aan de andere kant! Gelukkig was de deur daarachter dicht.

Daar ging mijn relax dag hahaha, even snel oplossing bedacht en bouwmarkt bezocht. Witte gaaspanel gekocht en op de hordeur gemonteerd.

Het is niet de mooiste oplossing en lijkt wel op een celdeur, maar ze blijft veilig binnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Hallo allemaal, daar zijn we weer. Mooie nieuwe forum layout trouwens :eclap:

Vandaag heeft Pamuk haar controle gehad omdat ze 4 maanden werd, alles was goed. Paraveterinair was helemaal weg van Pamuk ;-)

Wij hebben advies van Rik gevolgd en elke dag haar halsbandje om het paar uur eventjes om haar nek gedaan, langzamerhand is ze gewend geraakt, al probeert ze met haar achterpootje te krabben bij het halsbandje. Vandaag heeft ze halsbandje hele dag om en ze heeft het niet eens in de gaten.

Onze dierenarts zit naast een dierenwinkel, toen we terug liepen zag ik dat een spelletje in aanbieding was van FroliCat, genaamd Pounce. Ik zag het op Youtube paar keer voorbij komen en vond het best grappig, dus wij hebben het maar gekocht.

Eerst was het even schrikken voor haar, daarna begon ze te spelen.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LuBF2ZD_41k[/youtube]
Ik zie dat Youtube tag nog niet werkt, maar komt goed denk ik.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, natuurlijk is de DA weg van Pamuk, wie niet?

Mijn Bengalen Dalí en Gaudí hebben ook vanaf jong een halsbandje met adreskokertje aangehad (want chippen was 16 jaar geleden nog niet zo gebruikelijk). Pas toen ik hier op het forum kwam 2 jaar geleden, heb ik ze de bandjes afgedaan. Vooral bij Dalí was goed te zien dat er totaal geen haar meer groeide op de plek waar de halsband had gezeten. Ik weet niet of dat zo is bij alle katten is, maar ik dacht ik meld het toch maar even.

Leuk filmpje, en wat speelt Pamuk beheerst! Dat zou hier met Oscar heel anders gaan denk ik, haha!

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor de waarschuwing Erik, ik zal het in de gaten houden met halsbandje.
Enige waar Pamuk enthousiast en wild mee speelt is zo een hengel waar veertjes aan zitten. Dan gaat ze helemaal los.

Morgen is Pamuk 5 weken bij ons, en ze heeft alleen de woonkamer en de keuken gezien. Wij hebben op zolder beide kanten dakkapel en twee kamers waar mijn zoon woont, omdat de kamers afgetimmerd zijn is er een soort hokje achter de muren ontstaan, hier kunnen wij niet bij. Daarom mocht Pamuk nog niet naar boven, andere kamers waar ze niet in mag kan de deur dicht.

Om haar toch meer vrijheid te geven, heb ik paar balken gehaald en een deur gemaakt met kattennet zodat ze niet achter de muren kan komen langs de wasmachine en droger. Ze loopt al twee uur boven alles te checken. Het is een geslaagde missie :D

Afbeelding

Nu nog een kattenluik naar boven zodat we deur van de woonkamer dicht kunnen houden met wintermaanden.
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Wat je al niet doet voor je kat :-P

Dat beheerste spelen is heel herkenbaar.
Ik heb ooit een Panic Mousse gekocht (ook zo'n leuk speeltje, maar helaas niet meer verkrijgbaar) en daar hebben 5 kittens en jong volwassen Britten enthousiast meegespeeld.
Al een jaar werd er niet meer naar omgekeken en dus heb ik hem begin oktober mee naar het asiel genomen. En wat schetst mijn verbazing: waar Britse dames 12 jaar meegespeeld hebben, wordt binnen een half (!!) uur volledig gesloopt door HTK-kittens. Stelletje vandalen :lol:

Brits Kortharen: beheerst bij alles wat ze doen :smile:
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

We doen ons best om haar fijne omgeving te geven, helaas moet ze tot lente wachten voor haar buiten ren, anders was het helemaal geweldig geweest voor haar denk ik.
Ze is bijna hele nacht niet in de woonkamer geweest, ja een uurtje om te slapen in de krabpaal, handig als je camera's heb in de gangen, dan kan je alles terug kijken. Alleen vanochtend moest ik haar even zoeken, en ze zat relaxed achter de deur die ik gisteren heb gemaakt met een trotse blik "kijk ik ben toch achter de deur". Ik heb haar geroepen en ze wring zichzelf in U form door het trapgat omheining daarna komt ze naar mij toe. Dus ik moest de openingen van de omheining met gaaspanel afschermen. Ze is verdomd lenig!

Maar woonkamerdeur open houden is niet echt handig in wintermaanden. Ik heb al een kattenluik besteld, alleen ik zit met een uitdaging. De deur van de woonkamer is van MDF en met sierglas erin. Eerste beste plek waar een kattenluik ingezet kan worden is bijna 30cm hoog en bovendien word de deur ook niet knapper op. Dus ik moet het via de muur doen, echter daar achter zit gelijk trap naar boven en hierdoor komt het kattenluik op 23cm, nog steeds te hoog. Als het kattenluik komt dan pas kan ik een goede beslissing nemen, maar zoals het nu voorstaat krijg ze een opstapje aan beide kanten denk ik.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Ja, ik heb eigenlijk wel altijd mijn woonkamerdeur openstaan. Geen idee hoeveel dat extra aan verwarming kost maar die heb ik toch normaal al niet zo hoog staan. 30cm lijkt mij inderdaad echt te hoog voor een kattenluik. Dan moet ze echt een sprong maken (tegen een dichte plaat in de hoop dat die meegeeft). Nee, ik denk niet dat ze die sprong zal wagen.

En daarnaast door de muur (net boven de eerste traptrede) lijkt mij natuurlijk ook niet mooi. Misschien aan de andere kant van de deur (als dat kan) maar door de muur is sowieso behoorlijk dik. Hoe ziet de onderkant van die deur eruit. Misschien een aangepast kattenluik echt aan de onderkant.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Mmm ja snap je dilemma wij hebben een open trap en die deur heeft ook een kattenluik gekregen om dezelfde reden.
Klimt Pamuk straks niet gewoon over die deur met t gaas van de zolder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

@Rik, onderste plaat van de deur zou erg laag zijn voor een luik. Als ik in de muur bouw moet het kunnen, het is eigenlijk net voor de eerste traptrede, maar de beplating van de trap zit in de weg. Ik kom er wel uit denk ik, a.s. zaterdag ga ik eraan werken. Misschien is 23cm hoog wel te halen voor haar, er komt een tunnel en klep komt aan de trap kant.

Hier komt het kattenluik:
Afbeelding

@kittentjes, ze klimt niet in de gaas of iets daar op lijkt, zij heeft het geprobeerd met de gaas op de deur naar tuin maar na half meter vond ze niet fijn en sprong terug, mocht het toch lukken om te klimmen dan gaan we verder naar boven met netten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

wij hebben de deur altijd op een kiertje staan. in ons eerste huis hebben we een tijdje een kattenluik gehad, wat bleek, onze katten weigerden (lees durfden) niet door het luikje, ook met veel oefenen niet. ja, ze durfden wel als het klepje eruit was, maar dan tocht het nog veel meer hihihi en daarbij heeft mijn slimme man....hmmmm..... guusje geleerd deuren open te maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

@nellebel, ik hoop dat het goed gaat met kattenluik, zij heeft ook een kattenbak met klep. Eerste dagen wou ze niet en een week later hebben we de klep weer ingezet en dat ging zonder problemen. Ik denk dat het met kattenluik ook goed gaat omdat ze al te graag naar boven gaat.
Plaats reactie