Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Ik vind het ook een feest om te lezen over Pamuk, en over het toegewijde baasje :grin:
Dus post zoveel als je maar wilt, is allemaal van harte welkom!

Groetjes,
Erik

PS Ik zit binnen afzienbare tijd wel aan foto #1000 die ik op dit forum heb gezet, dus maak je over teveel posten maar niet te druk, haha
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Fijn om te horen dat onze verhalen gelezen worden. :grin: Op zich post ik veel op forums, maar ik wou niet opdringerig overkomen :oops:
Eten gaat prima, drinken ook gelukkig. Ze zoek zelf haar water op. Echter laatste week eet ze meer droog dan nat, wij gebruiken Royal Canin nat en droog. Ze eet ongeveer 60gr droog en half pakje nat per dag, echter nat raakt niet altijd op.
Terwijl we 4 weken geleden met hele pak nat voer en 45gr droog voer begonnen, maar nu drink ze meer water sinds ze meer droog eet.

Ze werd vandaag 17 weken en weegt 2,1kg.

Omdat ze genoeg drinkt, heeft ze een waterbak, maar nu is ze alleen in de woonkamer met open keuken (55m2 oppervlakte). Wanneer ze naar boven mag krijgt ze elke verdieping een kattenbak en waterbakje.
Wij willen later ook een drinkfonteintje van RVS.

Nog zoekende voor een goede kattenbakvulling, vorige oppas had Deka vulling (van die cilindertjes), we waren overgestapt naar Cat’s Best Öko Plus maar we zijn niet erg tevreden over, uitloop is best veel maar er blijft ook stukjes hangen aan haar vacht, dus we gaan binnenkort over naar Tigerino Canada grit. Ik denk dat iedereen zijn voorkeur heeft aan kattenbakvulling.

Over halsbandje, aan een kant willen we geen een, en andere kant doe ik veel risico analyses op mijn werk en ik wil alles zo goed mogelijk afdichten. Ik kan er niets aan doen, ik denk altijd in “worse case scenario”… met alles…

Even kort over mijzelf. Ik sleutel graag aan alles, zelf ben ik elektricien maar doe weinig in elektrotechniek. Ik doe veel in elektronica, zo heb ik onze gehele huis geautomatiseerd en er hangen 8 camera's in en rondom huis met een CCV opname apparatuur (om maar een voorbeeld te geven) Ik fabriceer ook dingen, als ik iets wil hebben en het is niet te koop dan maak ik het zelf.
Dit is mijn hobby kamer:
Afbeelding
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Oei, wat ziet die hobbykamer er netjes en georganiseerd uit! Petje af - ik zal maar geen foto van mijn werkkamer plaatsen :cry:. Leuk te horen dat je interesse hebt in electronica, en dingen zelf maakt als het niet te koop is. De Liskeshoeve is ook volledig domotica-gestuurd overigens...

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Zo, dat is een goed gevulde hobbykamer. Een heel goed gevulde :) En opgeruimd ook ;)

Op zich begrijp ik jou gedachte over het halsbandje ook wel. Wat als ze even snel de deur uit glipt en een paar deuren verder teruggevonden wordt. Dan is het inderdaad handig als ze een bandje draagt want dan hoeven ze niet naar de DA. Je denkt in ieder geval na over de risico's en zorgt voor een goed-losklikkende versie.

Inderdaad heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur voor grit. Ik zweer eigenlijk bij Biokat's Classic. Maar onlangs toch eens een zakje meegenomen van Hornbach. Schijnbaar een Budget merk want 4 euro zoveel voor een zak van 20L wilde ik toch eens proberen. Maar waarschijnlijk zal die vrij snel in de container verdwijnen. Ik ben benieuwd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Dinky »

Ik was wel tevreden over tigerino klontvormend ;-)

En inderdaad, wat een prachtig opgeruimde kamer!
Qua domotica, daar ben ik beetje paranoia over :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Ik hou van nette werkomgeving, als ik met een project bezig ben laat ik het wel even liggen, maar als ik tijdje moet stoppen gaat alles in een bak onder de werktafel. Soms ben ik langer bezig met opruimen dan werk zelf, vooral als ik het draaibankje gebruik...

Ik heb een zak Tigerino besteld, ben benieuwd of het goed bevalt.

Vandaag heeft Pamuk haar plekje officieel op haar naam gekregen :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

ze is niet alleen een prinsesje maar wordt ook als een prinsesje behandeld. lief....
Wat betreft het natvoer. hier eten ze 1 blikje gourmet met zijn tweeën verdeeld over 2 dagen. ik doe het in een plastic bakje, flink aanlengen met water. en dan nog 2x per dag een lepeltje tijdens het officiele eetmoment van de baasjes. brokjes staan er de heel dag. en dan nog zijn er dagen dat ze niet veel zin hebben in natvoer. mijn idee van natvoer is vooral dat het handig is dat ze het lusten voor is een keer een pilletje in te kunnen verstoppen. (al trapt ons guusje daar niet in). en voor voldoende vocht. in principe hebben ze het bij ons niet nodig want ze drinken prima. zo te horen drinkt pamuk ook prima, dus geen zorgen maken.
wat is ze toch mooi, ze past prima bij de krabpaal, valt bijna niet op, moest even zoeken op de foto hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lovecat »

Welkom op het forum en wat een mooi meisje hebben jullie. Ze heeft nu al alles wat haar hartje kan wensen volgens mij! En een overdosis kattenfoto's bestaat niet 8-)
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Van mijn vijf Britjes (één is helaas op 7-jarige leeftijd overleden tgv nierfalen) zijn er drie die alleen brokjes eten en de jongste twee dames eten alles. En ik heb het vaker gehoord dat veel Brits Kortharen een voorkeur hebben voor brokjes (ik weet niet of het met het ras te maken heeft).
Wanneer ze genoeg drinkt is dat echter geen probleem.

Je zou eens Porta 21 tonijn met aloë/zeewier of surimi kunnen proberen. Daar doen ze hier een moord voor (ook de brokjeseters): http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kken/28483

Het ziet er inderdaad netjes bij je uit (ik hou ook van overzicht, alles op z'n vaste plek, anders word ik heel onrustig :smile: ).
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

nellebel schreef: wat is ze toch mooi, ze past prima bij de krabpaal, valt bijna niet op, moest even zoeken op de foto hihihi
Dank je Nell :)
Lovecat schreef:Welkom op het forum en wat een mooi meisje hebben jullie. Ze heeft nu al alles wat haar hartje kan wensen volgens mij! En een overdosis kattenfoto's bestaat niet 8-)
Bedankt voor warme welkom Lovecat, we doen ons best om haar blij te houden, ze is gewoon een familie lid en zo wordt ze ook behandeld.

@Cerna, bedankt voor de tip, ik had niet aan Porta 21 gedacht om eerlijk te zijn, volgende bestelling ga ik dat ook even proberen.

Vandaag kwam de bestelling uit Bitiba binnen, er zat ook wat natvoer tussen. Ik dacht, wij eten ook niet elke dag zelfde, dus ik heb verschillende merken natvoer besteld, zoals Almo Nature, Hills en Royal Canin. We hadden al Royal Canin maar met gelei, nu hebben we met saus. Ik hoop dat ze het allemaal lekker vindt anders wordt het zelfde als halsband fiasco…
Afbeelding

“Halsband fiasco”? denken jullie dan, gisterenmiddag kwam de kitten halsband van Rogz binnen, gelijk op maat gemaakt en om haar nekje gedaan, mensen ze werd totaal andere kitten, ze bewoog heel langzaam, ze heeft 10 uur lang niets gegeten, ze bleef maar op een plek hele tijd, ik vond het erg zielig, dus ik heb het maar weer afgehaald. Kwaliteit van Rogz is perfect maar ze vind het niets.
Afbeelding

Om het weer goed te maken met haar, heb ik na werk langs de dierenwinkel in Vijfhuizen gereden en een Catit speelrail gekocht, en volgens mij is het weer goed tussen ons, want ze is niet weg te slaan bij speelrail.
Hier een kort filmpje:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NedU2Y3tDuM[/youtube]
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Ach wat leuk, die speelrail. Volgens mij is het weer helemaal OK na het fiasco met het halsbandje :lol:
Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Ja, halsband is hetzelfde als een tuigje. Wennen, wennen, wennen, wennen, wennen, wennen, wennen.

Je kunt het in het begin eigenlijk maar een paar minuten aan laten houden. Beetje spelen, snoepje voeren en weer uit. Als je dat elke dag doet en elke dag een minuut (of paar) erbij, dan gaat dat wel wennen. Maar gelijk enkele uren aan... nee, dat werkt niet :)

Inmiddels lopen ze nu hier zonder problemen met tuigje (zonder dat ze het merken) maar dat was in het begin ook wel anders.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Over een tijdje zou ik één van de kapjes er af halen. Britten hebben vrij dikke poten en het wordt al snel lastig om het balletje nog een tik te geven.
Het lampje gaat ook vrij snel stuk helaas en dan verliest het veel van zijn aantrekkingskracht wanneer de kat ook bijna niet bij het balletje kan.
Ik heb een ronde speelrails en om en om het kapje eraf gehaald. Een enkele keer vliegt de bal wel eens uit de baan, maar zelfs onze 9-jarige dame duikt er nog regelmatig bovenop.
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Kurgel »

Wat een ontzettend leuk ding is Pamuk, en wat een toffe krabpaal heeft ze, waar heb je die vandaan? En wat voor merk is het?
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Kurgel schreef:Wat een ontzettend leuk ding is Pamuk, en wat een toffe krabpaal heeft ze, waar heb je die vandaan? En wat voor merk is het?
Dat is de "Natural Paradise XL" van zooplus/bitiba.
Link staat in deze post: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 44#p700744
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie