Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Hallo beste forumleden.

Wij willen onze lieve kitten Pamuk aan jullie voorstellen. Pamuk lees je als “Pamoek”

Pamuk is een lieve Britse korthaar lilac point poesje van 15 en half week oud (al kochten we haar als een kater)

Mijn vrouw was altijd bang voor katten, ik kan het weten want wij zijn al 25 jaar getrouwd, maar als kind had ik zelf een poes en ik ben altijd dol op katten geweest.

Mijn vrouw heeft vorige jaar mei een auto ongeluk gehad en ze kan niet meer werken omdat ze haar handen niet langdurig kan gebruiken
Nu ze thuis zit voelt ze zich alleen, ik werk meestal in avond uren en onze zoon van 21 is ook niet zo vaak thuis.

Afgelopen juni was ze in eens verliefd op Britse koorthaar katten, ik heb geen idee hoe het kwam maar ze keek alle katten filmpjes op Youtube en begon in contact te komen met haar vriendin die een kat heeft. Ze durfde katten te aaien uit het niets, ik was echt verbaasd want ze liep een blokje om als ze een kat zag.

Net voor onze vakantie hebben wij besloten om een kat te nemen, zo gezegd maar niet zo kunnen doen, na onze vakantie hebben we gezocht naar een Britse koorthaar lilac point poes, maar die waren altijd gereserveerd of te ver weg.

Uiteindelijk hebben we besloten om een katertje te nemen, wij hebben een kater van 13 weken in Velsen-Noord gevonden via Markplaats, vorige oppas was wat oude vrouw en had haar tweede vaccinatie niet laten doen, toen we kwamen had Pamuk infectie in haar linker oog. Het was een risicovolle beslissing maar Pamuk en mijn vrouw hadden goeie klik, wij hebben met haar oude oppas afgesproken dat we haar nemen maar onder voorwaarde dat we volgende dag Pamuk laten controleren door een dierenarts en mocht er probleem zijn zouden we "hem" terug brengen.

Wij kwamen ietwat later thuis, wij waren al voorbereid voor Pamuk, hij (wij dachten nog steeds dat zij, hij was) had een huisje, krabpaaltje enz.
Afbeelding

Kattenbak was ook al klaar voor gebruik:
Afbeelding
Pamuk was al zindelijk maar niet gewend aan dichte kattenbak met een klep, eerste dag hebben we de bovenkap afgelaten, tweede dag kwam de boven kap erop en blauwe kapje me doorzichtige deurtje hebben we afgelaten, derde dag hebben wij de blauwe kap erop gezet zonder deurtje/klepje, dit ging allemaal goed en week later deurtje opgezet en Pamuk paar keer laten zien hoe ze het klepje moet gebruiken en sinds een week gebruik ze de kattenbak zoals hierboven op de foto.

Even verder met verhaal over haar linker oog, wij zijn volgende dag gelijk naar dierenarts gegaan, voor het omstoken oog en tweede vaccinatie, dierenaarts vond vreemd dat tweede vaccinatie nog niet gedaan was en vertelde ons dat Pamuk een zij is en niet hij, nog vreemder is dat in vaccinatie boek ook als mannetje was vermeld, dit alles gecorrigeerd maar dierenarts wou een weekje wachten met vaccinatie tot ontsteking in het oog weg is, wij kregen een zalf mee die 4x per dag in haar linker oog toegediend moest worden en dat voor een week lang, hierdoor heeft ze wel een beetje hekel aan me want ik was diegene die zalf in haar oog deed. Ik mag haar aaien maar van afstand.

Een week later bij de dierenarts was alles goed, geen ontsteking meer. Ze werd gevaccineerd en kreeg gelijk een chip.

Al met al, wij zochten een meiske en uiteindelijk hebben we een meiske :) Dit volgende dag gemeld bij de vorige oppas en ze wilde haar eigenlijk terug, ik heb netjes verteld dat we haar houden, ik was niet zo blij met oude vrouwtje want ze had ons verkeerde voer meegegeven “omdat ze die andere niet had” maar dit had ze tegen ons niet verteld dus eerste dag at Pamuk niets, volgende dag gelijk gebeld met oude oppas en daarna Royal Canin natvoer en droogvoer opgehaald en dat gat er wel in bij haar.

Mijn vrouw en Pamuk zijn verliefd op elkaar, het is zo erg dat ik bijna jaloers begint te worden hahaha. Ze komt op haar schoot liggen, wat niet gebruikelijk is voor een Britse korthaar. Ze loopt constant achter mijn vrouw aan. Ze ligt zelfs nu op haar schoot…

Sorry, voor het lange verhaal, maar ik wou onze ervaring als nieuwe katten oppas met jullie delen en wij zijn heel erg blij met Pamuk, zij is behoorlijk slim en wij hebben hele nette dame in huis gehaald, soms moet ze haar energie kwijt maar dat hoort erbij.

Eerst hadden wij een kleine krabpaal gekocht samen met een horizontaal krabkarton om te zien welke ze meest gebruikt. Voor Pamuk maakt niets uit, ze pakt willekeurig een.

Krabpaal is erg klein, zelfs voor een kitten daarom hebben we een krabpaal tot aan plafond besteld, als goed is komt het morgen binnen.

Even paar foto’s, eerste keer bij dierenarts met ontstoken oog:
Afbeelding

Eerste paar dagen sliep ze achter onze bank, wij vonden het zielig en wij hebben daar een kleedje neergelegd maar ze ging toch ernaast liggen:
Afbeelding

Daarna begon ze overal slapen, bank, onder de tafel op haar huisje:
Afbeelding

Soms ook op schoot van mijn vrouw:
Afbeelding

Toen vond ze mijn toetsenbord, als ze op een toets tikt dan gaat het vanuit die toets alle toetsen in andere kleur oplichten en dat vond ze fascinerend :P
Afbeelding

Ze poseert zelfs voor de camera, wel een slechte camera, maar toch :P
Afbeelding

Vanochtend had ze beetje aauww in haar linker achter poot en ze liep beetje mank, het was iets dikker geworden maar niet erg, toch dierenaarts gebeld en we moesten even aankijken als ze morgen ook mank liep moesten we toch even naar dierenaarts, maar ze rent nu al door hele huis en heeft geen last meer van.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Bedankt voor je uitgebreide relaas, en welkom op het forum samen met het prachtige meisje Pamuk!
Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Hallo mooie Pamuk, zo te lezen heb je een fijn huisje, geniet er van en laat je maar lekker verwennen!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Dinky »

Welkom op het forum met Pamuk!

Fijn dat het nu goed gaat en ze zo lekker ontspannen is :D

Vraagje, hebben jullie ook overwogen om een leeftijdsgenootje te nemen zodat ze heerlijk met elkaar kunnen ravotten?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Verbaas me er niets over dat je vrouw verliefd is geworden op de Brits (zonder -e!) Korthaar want ze zijn niet alleen prachtig qua uiterlijk, maar hebben een heel leuk karakter.

Onze eerste Brit kwam ruim 12 jaar geleden en nummers 4 en 5 vier jaar geleden. Het is een hele harmonieuze groep dames en daarom adviseer ik je ook om er een speelmaatje bij te nemen. Een vriendje is voor Pamuk zoveel leuker.

Op de facebooksite van Neocat-Britten staan op dit moment nog erg veel pasgeboren (of iets oudere) kittens. Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal al gereserveerd zijn.

En Pamuk is een prachtig kitten en wordt vast een hele mooie dame (lilac-point stond ook altijd op mijn verlanglijstje, maar je kunt niet alle kleurtjes hebben :smile: ).
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Hallo, bedank voor warme welkom allemaal :)

@Erik, excuses voor lange verhaal, was beetje te enthousiast denk ik ;-)

@Dinky en Cerna, Ik ben al heel blij dat mijn vrouw met een kat wil beginnen, op dit moment is er altijd iemand thuis, zelfs s’nachts want ik heb slaapstoornis. Ze speelt best vaak met ons, al zal het niet zelfde zijn als soortgenoot. Tweede is op dit moment geen optie helaas :(

Wij komen net terug van dierenaarts, gisteren nacht had ze haar dagelijks energie uitbarsting en dan rent ze hele woonkamer van 15x5 meter door, springt ze in gordijnen en hordeur enz. Dus daarna begon ze weer mank lopen. Ze heeft haar linker achter knie beetje bezeerd, zodoende heeft ze een ontsteking remmende prik gehad en druppels meegekregen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

O, maar wij vinden lange verhalen wel leuk hoor. Vooral als ze gepaard gaan met foto's :lol:

Ik begrijp dat je al blij bent dat je het voor elkaar hebt gekregen om één kat op te nemen in de huishouding. Laat staan dat er nog een tweede bij zou moeten. Ik wil je onderstaande link echter niet onthouden. Maar het blijft uiteindelijk altijd iemands eigen beslissing. (maar misschien voor de toekomst ;))
Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Ja, die kleintjes kunnen nogal onstuimig zijn tijdens het spelen. En dan kunnen ze zich nog wel eens bezeren. Meestal is dit redelijk onschuldig en hoppen ze de volgende dag gewoon ongehinderd weer rond. Maar het is wel goed on het in de gaten te houden.

Een grotere krabpaal is wel nodig ja... want ik zie daar gordijnen en vitrage hangen die anders prima dienst doen als klimrek :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor de link Rik, ik begrijp het wel hoor, zo hebben wij ooit een langharige Cavia voor mijn zoon gekocht en week later hadden we 2 op advies van Cavia forums. Twee mannetjes beide uit verschillende fokkers, en maand of twee later hadden we in eens 5 Cavias :D want eerste was toch een meisje. Was wel leuk hoor maar veel werk. Geloof me, als het aan mij ligt komt er nog een.

Krabpaal is binnen, snel gemonteerd, tot het huisje in het midden durft ze wel maar daarboven gaat ze via het gordijn :lol: "Ik kan er wel om lachen maar mijn vrouw niet."

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Dinky »

Wat een mooie paal :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wat een leuk verhaal!. Welkom op het forum met jullie prachtige Pamuk.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Twee is op zich niet zoveel meer werk dan één. Maar ik begrijp het goed hoor. Het is de eerste en dat is al een hele stap op zichzelf ;)

Het is inderdaad een mooie paal. Maar ik kan me voorstellen dat de sprong van eerste plateau naar boven op het hokje nog wat hoog is voor haar. Eigenlijk raar dat de bovenkant van dat hokje niet bekleed is zodat ze wat houvast heeft als ze daar opspringt (want dat gaat normaal met snelheid). Een kabton o.i.d. ernaast zou dan ook kunnen helpen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Pamuk schreef:@Erik, excuses voor lange verhaal, was beetje te enthousiast denk ik
Ik vond het juist leuk om te lezen, zeker omdat er al meteen foto's bijzaten - dus excuses zijn echt niet nodig. En ik moest er ook een beetje om lachen - want ik heb ook de neiging om de mensen hier te bedelven met verhalen en foto's - inderdaad uit enthousiasme :grin:

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

Pamuk wat ben je mooi

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Rik schreef:Eigenlijk raar dat de bovenkant van dat hokje niet bekleed is zodat ze wat houvast heeft als ze daar opspringt
Dat is een goeie Rik, ik zal een ronde kleedje zoeken die precies past.
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Leuk verhaal en prachtig meisje die Pamuk!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie