Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Vandaag had Pamuk haar 5e maand controle bij dierenarts, het gaat perfect met Pamuk op een klein probleempje na, haar melk bovenhoektanden vallen niet uit terwijl beide kanten haar vaste tanden al naar boven zijn gekomen, zij heeft nu dus dubbele bovenhoektanden.

Wij hebben op 23 januari afspraak gemaakt voor haar sterilisatie, wegens haar hoektanden gaan wij even op 8 januari langs om te laten controleren of het goed gaat, zo niet wordt er extra tijd ingepland tijdens sterilisatie zodat haar hoektanden ook uitgetrokken kan worden.

Wij vonden sterilisatie al spannend genoeg en nu tanden erbij maakt ons beetje onrustig, maar wij denken dat het allemaal goed komt. :icon_shifty:

Even rondom filmpje,

ik heb muziek over originele geluid gedaan want ik ben verkouden en zwaar ademend man wil niemand horen :-P
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

We zijn weer 2 weken verder, Pamuk heeft haar hoektanden verloren dus die hoeven niet getrokken worden tijdens sterilisatie.

We zijn een beetje gespannen voor sterilisatie, wij hopen dat het niet te pijnlijk word voor Pamuk.

Ze heeft wel een nieuwe favorieten spelletje, zogenaamd Rainbow Ball. Als jullie een simpele en goedkope spelletje zoeken, dan is dit zeker een aanrader, Pamuk is soms een halve uur zoet mee en ze kosten nog geen €2 per 20. Omdat het klein en hard sponsachtig is, kan Pamuk het balletje in haar bekje nemen en rond lopen, echt grappig om te zien.

Het was beetje donker om te filmen maar hier een filmpje met het balletje:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Dinky »

Ik had wel verwacht dat de melktanden uit zichzelf uit zouden vallen. Ben blij dat dat ook is gebeurd ;-)

Wat is ze heerlijk aan het spelen :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Ach ja, nu kan ze de balletjes nog zelf pakken, maar straks mag jij op je knieën en vind je een heel regiment speeltjes onder de kast(en). Want daar horen speeltjes. :lol:

Onze Amber liep als kitten ook altijd met zo'n balletje in de bek. Prooi.
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Haha die is ook favoriet bij mijn Saar, en inderdaad die ligt altijd ergens waar ik niet meer bij kan grrrr.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Yeahh die hebben wij ook, leuk hè

Veel plezier,

Boy en Cutie

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Cerna schreef: 05 jan 2018 20:29 maar straks mag jij op je knieën en vind je een heel regiment speeltjes onder de kast(en). Want daar horen speeltjes. :lol:
:lol: Gebeurd nu al! Dat vind ik niet eens erg, s nachts speelt ze ook met die balletjes, eerst trap op en dan naar beneden laten rollen en weer pakken en weer naar boven, je begrijp de rest wel :-P , en dit bijna gehele nacht!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Even update’tje, Pamuk is vandaag gesteriliseerd. Wij hebben haar om 8:45 gebracht en om 14:00 uur weer opgehaald. Ze was beetje suf en moest beetje aan de “medical pet shirt” wennen. Ze mag komende 48 uur niet veel doen, maar om 17:00 was ze helemaal bij en ze is niet te stoppen! Wij hebben alle krabpalen opgeruimd, kattenluik naar boven gesloten. Maar ze klimt op de banken spring daar weer vanaf en rent ze heen en weer om te spelen, dit gaat allemaal gepaard met hartkloppingen aan ons kant. Ze mag komende 10 dagen niet de trap op en klimmen op haar grote krabpaal.

Dit worden lastige 10 dagen voor ons, ze is weer wat rustiger omdat ze moe is. Maar het komt allemaal goed.

Daar is ze met haar medische shirtje:
Afbeelding
kittentjes

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door kittentjes »

Huh dat is wel heel lang hier zaten ze binnen no time weer op de trap en krabpaal, volgens mij moet dat gewoon kunnen hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door KleinDraakje »

10 dagen is wel een lange tijd voor zo’n jonge poes om niks te mogen doen... Had de dierenarts er een speciale reden voor?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Vreemde dierenarts. :-(

Bij ons zaten de katten direct na de castratie (poezen worden ook gecastreerd) alweer boven in de klimpaal. Ik heb ook nooit zo'n stresspakje nodig gehad en nog nooit problemen gehad met het kapottrekken van de hechtingen. Ze likken er wel aan, maar dat houdt het wondje schoon.
Kijk, zo'n operatie is best wel stressvol voor een kat en wanneer je dan in huis ook nog van alles verandert, geeft dat nog meer stress. Niet doen dus!

Een foto van Laila en Luna een dag na hun castratie. Op Luna's flank is het weggeschoren haar van de operatie goed zichtbaar:
Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij eerlijk gezegd ook onzin. Clarie heeft nooit zo'n pakje aan gehad en sjeesde de dag erna gewoon de trappen op en neer. Wondje van 1,5 cm is perfect genezen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Ze ziet er wel schattig uit in dat pakkie :)

Bij Yuna begon het wondje te ontsteken. Dus uiteindelijk moest zij het pakje wel een weekje aan. Het zal een beetje per kat verschillen (je hebt ook katten die wel aan de wond gaan knagen, of teveel obsessief likken kan ook). Maar 10 dagen vind ik ook wel lang. Je zou bij afwezigheid het pakje aan kunnen doen (als ze dat makkelijk toelaat) en als je er bent en het in de gaten kunt houden, uit laten. Verder gewoon de wond in de gaten houden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Hier heeft Cutie ook geen pakje aan gehad en het is prima gegaan. Uiteindelijk had ze wel een bal met vocht bij de wond, maar haar broertje had hasr ook gebeten met spelen. Dat heeft zich toen ook heel snel hersteld. Vindt het ook allemaal een beetje overdone van jullie dierenarts, maar goed wellicht dat ze andere etvaringen heeft.
Mijn ervaring is met twee dat je ze niet kan weerhouden van spelen en het lijkt me dat het met jullie prinsesje niet anders zal zijn.
Ze ziet er wel grappig uit met dat rompertje


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door pinguin »

Die blik

Ik vind 10 dagen ook wel erg lang. Als ze pijn krijgt bij iets dan stopt ze vanzelf wel en zal ze het wel iets rustiger aan doen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie