Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door MayaEnKoen »

Gefeliciteerd Pamuk! Niet alleen bén je een hele mooie jongedame, je hebt het zo te zien ook heel mooi voor elkaar 😊
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Bedankt allemaal! :grin:

@Nellebel, ze heeft een kleedje onder een perkje, meestal ligt ze daar lekker in de schaduw :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door castratenkoor »

Dag te laat maar alsnog gefeliciteerd - op naar de 20!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Het is weer een tijdje geleden, Pamuk is inmiddels bijna 2.5 jaar oud en het gaat heel goed met haar, ze zit vaak in onze catproof tuin en heeft inmiddels 4 muizen als slachtoffer op haar naam, eerste twee werden in de woonkamer als cadeau achtergelaten gelukkig begreep ze dat het niet welkom is dus nu laat ze het buiten.

Ze duldt geen andere katten in de tuin, ze heeft al paar weggejaagd, moest wel met onze hulp want als een kat eenmaal in onze tuin is dan kunnen ze niet meer uit, ze drijft de andere katten in een hoek en wacht totdat wij bijkomen.

Waarom vertel ik dit allemaal? Wel, ik vond altijd dat Pamuk een vriendinnetje moest hebben, maar mijn vrouw was daar niet mee eens, aan andere kant geef ik niet zo gauw op, dus na 2 jaar zuren aan haar hoofd heb ik haar eindelijk zover om een nieuwe kitten bij te nemen.

Zo gezegd zo gedaan, wij hebben net een Brits korthaar kitten laten reserveren, deze keer een blauwe en weer een poesje. We gaan haar op 10 januari ophalen, en ik zal dan een of twee weken vrij nemen zodat ik de dames op een goede manier elkaar kan introduceren. Volgende week even een kamer voor haar regelen en nodige spullen kopen zoals een extra kattenbak enz.

Ik vind het best spannend omdat Pamuk misschien toch erg gewend is aan haar solo leventje, maar volgens mij moet het goedkomen.
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Leuk, leuk een nieuw Britje (pas maar op dat het geen verslaving wordt want dan heb je er zo ook vijf, net als wij :lol: ).

Britten zijn vrij flegmatiek (uitzonderingen daargelaten) en daarom verwacht ik ook wel dat de introductie redelijk soepel zal gaan. Ons laatste Britje (lilac-wit; nu 2 jaar) was binnen een paar dagen door iedereen geaccepteerd, maar zij zijn natuurlijk al gewend dat er meerdere katten zijn en dan gaat het sneller.
Het gaat vast helemaal goedkomen!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Bedankt voor je geruststellend bericht Annet,

Aan een kant zijn we blij dat Pamuk vaker in de tuin is en andere katten ziet via haar kooitunnel, in het begin was ze zeer agressief tegen andere katten, maar tegenwoordig kijk ze alleen maar naar andere katten die voorbij lopen.

Vorige jaar was het een andere verhaal, onze beveiliging cameras nemen op bij beweging, niet bij katten helaas maar omdat onze zoon naar buiten ging werd het wel opgenomen, hier jaagt Pamuk kater van onze achterburen weg maar arme kat kon nergens heen en werd tot het eind in kooitunnel verjaagd, ze deelt paar klappen uit en dan stopt ze, dit gedraag maakt me bang dat het moeilijker maakt om een nieuwe kitten te laten accepteren:
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0lbhD_bJk
Mijn zoon is weggebluurd voor zijn privacy :-P

We gaan vandaag kamer voor onze nieuwe kitten klaar maken, wij hebben vrijwel alles al alleen een derde kattenbak moet nog gehaald worden.
Hugo en Casar bsh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2021 14:31

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Hugo en Casar bsh »

Goedemiddag, ik heb met veel plezier alle berichten gelezen. Hoe gaat het nu? Kunnen ze goed met elkaar overweg?
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Hallo Hugo en Casar, Het gaat best goed hoor, laatste paar weken is Pamuk wat strenger tegen Mia, hier en daar worden paar corrigerende tikken uitgedeeld, volgens ons was ze wat rustigger tegen Mia omdat ze nog klein was nu is Mia wat groter dus wij denken dat Pamuk haar hiërarchische plek verzekerd. Maar ze spelen best vaak met elkaar en het lijkt erop dat Mia niets van aantrekt van Pamuk, als Pamuk moeilijk doet, Mia loopt gewoon de andere kant op.

Er is een topic over Mia ook hier:
viewtopic.php?f=37&t=33816
Hugo en Casar bsh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2021 14:31

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Hugo en Casar bsh »

Nog bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het goed gaat.
Plaats reactie