Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Wanneer je tuin zo helemaal afgeschermd is door een schutting is het Oscillotsysteem misschien een optie. Britjes zijn geen klimmers en na de castratie worden ze vaak aardslui :smile: en wanneer de planken van de schutting dicht genoeg bij elkaar staan kan dat misschien ook wel voldoende zijn.
Ik heb een schutting rond ons dakterras en dat is afdoende, maar een HTK-kat of Oosters ras gaat hier lachend overheen.
Afbeelding

http://catproofgardens.eu/nl/
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Rik schreef: Ik heb natuurlijk geen idee wat er hier vooraan de foto zit.

Ik heb hier ook nog geen kippengaas op de schutting maar tot nu toe proberen ze er ook nog niet uit te komen (ze komen alleen onder begeleiding buiten).
Achter het punt waar de foto vandaan is genomen hebben we een schutting en afdak. Echter naast de deur voor achterom heb ik geen schutting maar een plant die als schutting dient, plant is wel te vervangen door een schutting natuurlijk.

Ik was van plan om katten net te gebruiken, niet metaal en toch bijt vast. Ik hoef alleen een frame te bouwen en alle kanten spannen met katten net.

castratenkoor schreef:Ik heb voor het luik ook nieuwe ramen moeten laten maken. Kortere ruit en kunststof paneel eronder. daar zit het luik in. Met een mogelijkheid via een schuifplaat het hele paneel af te sluiten. Een luikje met een slotje werkt niet, dat rammen ze aan gort.
Probleem is dat ik kruisroeden tussen twee glaspanelen heb, ik moet een nieuwe paneel hebben die korter is of met een gat erin voor een luik.
Ik kwam even niet op naam van kruisroeden in mijn bovenste post :oops:

Cerna schreef:Wanneer je tuin zo helemaal afgeschermd is door een schutting is het Oscillotsysteem misschien een optie.
Dat is een mooie systeem :shock: echter wij hebben 3 buurt katten die graag bij ons in tuin komen en ik heb begrepen dat ze niet overal welkom zijn. Ze doen niets, maar schijnbaar vinden sommige mensen katten niet leuk. Dus ik wil hun uitgang plezier in ons tuin niet afnemen.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Kimm »

Wat een schatje zeg!! En wat doen jullie goed je best voor vanalles voor haar te doen.

Over een of twee kittens. Ik sta helemaal aan de twee kittens kant. Geweldig hoe ze samen kunnen spelen en doen. Ik merk dat ze echt veel aan elkaar hebben.
Verder vind ik het wel een groot verschil als er iemand heel veel thuis is. Een mens kan een kattenmaatje nooit vervangen, maar er is wel veel gezelschap bij haar, dat vind ik wel een verschil maken.

En nee de veel foto’s en verhalen zijn alleen maar leuk om te lezen en kijken!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Dank je wel Kimm :smile:

Twee dagen terug heb ik de krabpaal even aangepast, huisje was toch te hoog voor haar. Als ze vol gegroeid is moet het geen probleem zijn, maar nu gaat het moeilijk. Zodoende heb ik hele paal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd, deze keer met huisje helemaal onderin.

Sinds gisteren gaat ze via TV kast of via haar kleine krabpaal op het huisje en gebruik ze gehele krabpaal :edance: Ze slaapt ook op de 2e verdieping.

Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door castratenkoor »

kijk haar daar eens liggen als een tevreden prinsesje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het zo goed gaat :-)
Leuk om te lezen dat je de paal zodanig hebt weten aan te passen dat ze hem nu helemaal gebruikt, heb je tenminste eer van je werk ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Wat een snoeppie is het toch, lekker dat ze nu de krabpaal goed kan gebruiken
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door ErikPhilippus »

Nou, nou, kan onze schoonheid het wel uithouden daar :grin:?
Lekkere brede stootrand!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

een echt prinsesje zo
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Dank voor jullie reacties :)

Ze wordt ook als een prinsesje behandeld. Wij merken dat ze heel erg gelukkig is.
En dat geeft ons een goeie gevoel, wij zijn erg blij met haar. Er was bijna niets te leren ze deed alles zelf, van kattenbak tot niet meer klimmen in gordijnen, zelfs nieuwe kattenbakvulling was voor haar geen probleem. Ze komt om de beurt knuffel halen.

Kortom erg lieve en slimme meiske.
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Even paar fotootjes,

Volgens mij vind ze kattenkruid wel fijn :lol:
Afbeelding

Afbeelding


RedDingo ID tag kwam vandaag binnen, ik moet zeggen dat het heel goed gemaakt is, heeft 6 dagen geduurd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik had ook een bij Aliexpress besteld, toen Pamuk bij ons kwam. 3 weken later is het geleverd, ziet er goed uit maar ik heb toch verhalen gelezen dat geëtste tekst na paar manden verdwijnt, het is ook te groot met 3cm omtrek. Deze hangen we wel aan haar vervoer mandje. Ik heb nog 2 kleinere in bestelling via Aliexpress, voor de prijs kon ik experimenteren.
Afbeelding

Afbeelding

Een vraagje, hebben jullie ervaring met triple voederbakken? Wij hebben drie bakken in driehoek vorm opgesteld op een grote onderzetter. Maar ik zocht een voederbak met 3 bakken. Ik ben van plan om deze te bestellen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Even kleine update, ik weet niet of het gewaardeerd wordt dat ik achterelkaar post om de paar dagen zonder dat een andere forum lid tussen post. Mocht het niet gewaardeerd worden laat me weten alstublieft.

Sinds mijn laatste bericht gebruikt Pamuk haar krabpaal veel meer, ze slaapt alleen in de paal en heel soms op de bank tussen mij en mijn vrouw. We zijn heel erg blij met de paal.
Afbeelding

Gisteren kwam de Rogz halsbandje binnen, echter het was te groot voor een kitten, in kleinste stand is het mogelijk om twee vingers tussen te krijgen, ik heb best grote handen dus het is te ruim. Maar halsbandje werkt perfect ze had het even om en ze krijgt zelf bandje los met haar voorpoot, dit was met de lichtste instelling van de veiligheid clip. Kortom erg veilige bandje, maar ze verliest het ook sneller denk ik, dus we moeten zwaardere instelling kiezen.
Afbeelding

Kwaliteit van Rogz is erg goed, zoals ik eerder schreef we hadden een andere uit de dierenwinkel, het was erg stroef en had een grote lus bij de inkort gesp.
Zodoende hebben we een nieuwe Rogz moeten bestellen voor kittens, huidige kan ze later gebruiken als ze groter wordt.

Wij hebben ook bovengenoemede voederbak met 3 bakken besteld, en haar huidige voederbakken alvast verhuisd naast de open keuken, eerst was het bij de krabpaal en soms werd het gekliederd tijdens rennen naar krabpaal, eerste paar uur was het even wennen waar voederbakjes waren, maar nu gaat het goed.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Dinky »

Ik geniet enorm van de foto's die je plaatst en de verhalen :-)
Altijd genieten wanneer er zo betrokken personeel is ;-)

Ik heb zelf losse bakjes wat praktischer met schoonmaken is maar zie dat deze bakjes ook los van elkaar schoongemaakt kunnen worden. Zelf ben ik niet van de halsbandjes maar het is inderdaad wel zoektocht tussen tijdig losschieten en te snel verliezen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Plaats maar gewoon door hoor. Wij genieten altijd wel van verhalen van vooruitgang en foto's (ook als er niet altijd op gereageerd wordt).

Fijn dat ze veel plezier heeft aan de krabpaal. Ook dat ze nu makkelijk het hoogste plateau kan bereiken.

Ik ben ook niet van de halsbandjes. Maar zo te horen mag ie wel wat strakker als ze hem zelf met een pootje los krijgt. In ieder geval moet ie onder haar gewicht los springen. Of als ze dus vastzit dat ze met flink trekken hem zelf los kan krijgen. En misschien komt het wel eens voor dat ze zonder bandje thuiskomt. Dat is dan pech. Misschien dat ie dan toch nog gevonden wordt. Ze is dan in ieder geval gechipt in geval van echte nood.

Ik heb twee metalen schoteltjes (inmiddels trouwens 4) en heel wat bakjes voor water en brokjes. Hoewel ik die niet zoveel meer gebruik want voor het water heb ik een drinkfontein en een grote hondenwaterbak (maar waterbakjes kun je niet genoeg hebben). Maar ik zie dat je die bakjes inderdaad wel uit die houder kunt halen dus schoonmaken hoeft geen probleem te zijn. Er wordt echter wel eens gezegd dat je water en voer minimaal een meter ofzo uit elkaar moet zetten. Maar of dat nou echt moet weet ik niet. Ik geef hier het natvoer wel altijd op een andere plaats.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door nellebel »

van zo'n lief schattig bolletje wol krijgen we hier noooooooooooit genoeg. overstelp ons met verhalen en vooral foto's hihihi
ik heb 2 voerbakken met brokjes voor 2 katten (en meestal op de kattenkamer nog een handvol losse brokjes op een kastje voor guusje)en door het hele huis verspreid 3 bakken water staan. daarbij likt onze gijs ook nog graag de douchevloer schoon. zoals rik ook schrijft, waterbakjes kun je niet genoeg hebben. idee van mij is, in elke kamer 1 zodat ze die "per ongeluk" tegenkomen en dan denken, ach ja dan maar even drinken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie