Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Ik sluit me helemaal bij de vorige 'sprekers' aan.
Gun jezelf en Flip rust. Niet even een weekendje proberen en wanneer het niet gaat (en de kans is aanwezig want Flip zit ook nog in een rouwproces) de kat alweer terug. Dan geef je het geen kans.

Ik hoop dat je dit advies van ons opvolgt en vind het jammer dat je al zo snel weer een kitten in huis hebt genomen. Zoveel stress voor Flip: eerst zijn broertje en maatje plotseling weg, vrouwtje verdrietig (en dat voelt een kat haarfijn aan) en dan nu - een dag na Flip zijn dood - alweer een 'indringer'. Het is teveel en daarom voorlopig geen enkele verandering!
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Hoe is het met jou Flip, kitten en de hondenkinderen?
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Ik ben erg geschrokken van de reacties en had dit niet verwacht, ook omdat ik de meningen op dit forum erg hoog had zitten en ik echt niet zou handelen als het gros zou adviseren te wachten.
In mijn beleving vonden de meesten het direct zoeken van een maatje voor Flip een goed idee en ik had en heb ook niet het gevoel dat Flip rouwt om Olly, meer dat hij gezelschap mist.
Mijn honden missen niks, denk dat daarvoor het samenzijn (wat pas sinds een week voltooid was) te kort is geweest.
Door bovenstaande dacht ik er goed aan te doen om direct een maatje te gaan zoeken.
Alles doe ik uit de beste bedoelingen voor mijn dieren, mijn verdriet is er en blijft, maar ik weet dat mijn tranen alle dierbare herinneringen zijn die ik aan Olly heb.
Ik ben zo dankbaar voor het telefoontje van twee weken terug, hierdoor heb ik intens kunnen genieten van de tijd die ik had, welke zonder het telefoontje wellicht ongemerkt voorbij waren gegaan.
Mijn gevoel zei van het begin af aan dat er "iets" met Olly was, vanaf dag één dronk hij heel erg veel en het gewicht bleef achter.
Hierdoor kwam het afscheid wel snel, maar niet als een overweldigende schok.

Wel kan ik de reacties over het "weekend logeren" begrijpen, echter heb ik het logeren genoemd
omdat ik "op proef" zo onpersoonlijk vind klinken. Het woord "weekend" heeft mijn vriendin zo genoemd om het zo voor mij kleiner en luchtiger te houden en zo de druk die ik voelde van mij af te halen.
Het meisje kon dan ook gewoon langer blijven indien nodig.

Het meisje is het niet geworden
Met Flip en het meisje ging het eigenlijk boven verwachting goed en het meisje was ook echt een super schat, ik heb die hele nacht niet kunnen slapen en mijn gedachtes zijn de hele tijd alle kanten op geschoten, op weg naar huis las ik alle reacties, waardoor mijn verwarring nog groter werd, echter voelde ik "het" niet en na veel beraad en met mijn dierbaren besproken te hebben, heb ik besloten dat het meisje niet voor mij is en ze het verdient om iemand te krijgen die wel gelijk het gevoel bij haar heeft.
Ik had "het" gevoel toen ik ging kijken al niet, waarom ik haar dan toch mee heb genomen?!
Ik wist niet of "het" gevoel er niet was vanwege mijn verdriet om Olly en omdat een vriendin van mij die mee was met "verstandige" argumenten kwam en dit weerleggen met gevoel moeilijk is, noem het "overrompeld" worden.

De vraag of "het" gevoel er niet was vanwege mijn verdriet om Olly,is de gehele tijd door me heen geschoten, echter er is nu een kitten op mijn pad gekomen waarvan ik denk dat die het is, het voelt tenminste zo geweldig, gelijk na het contact zijn mijn gedachtes die non-stop alle kanten opschoten rustig en voel ik me opgelucht en voel ik me goed!
Woensdag ga ik kennis maken.

Of toeval bestaat of niet, dingen lopen zoals ze lopen en misschien is het zo moeten lopen zodat het meisje en ik elkaar konden helpen, zij dat ik zou merken dat Flip een nieuw maatje heel gezellig vind en ik haar omdat ze namelijk de dag dat ik contact opnam met het asiel ze vanuit het gastgezin naar het asiel gebracht zou zijn, maar nu mag ze toch bij het gastgezin blijven en vandaar uit geplaatst worden...of zelfs blijven.

Het is een gevoel en mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten, ik daarentegen mijn gevoel al wel te vaak!

Ik ben niet iemand die ineens niks meer van me laat horen
Ik schrijf dit bericht om voor vriend en blijkbaar vijanden uitleg te gegeven, ik neem nu wel afstand van het forum, bang voor de bagger die hierdoor weer over me heen komt, ik vind niet dat ik dit verdien en kan het er ook niet bij hebben.

Ik wil iedereen oprecht bedanken voor de tips, hulp, steun en medeleven van de afgelopen tijd, dit heb ik zeer gewaardeerd en wens iedereen het beste en veel jaren van veel liefde en plezier met hun geliefde dieren.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Ik heb geen moment getwijfeld aan jouw goede bedoelingen. Wij kunnen hier van een afstand ook niet beoordelen. We hebben weken kunnen lezen hoe goed jij je hebt voorbereid op de komst van je twee schatjes, hoe je alles deed in hun belang en van je honden. En helaas heeft je gevoel gelijk gehad. Ik hoop dat de klik die je nu voelt er woensdag nog is, dat Flip zijn maatje krijgt en jij een klein ventje erbij die je alle mooie herinneringen kunt vertellen over zijn broer Olly. En kleine Olly wordt nooit vergeten. Knuffel

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ik denk niet dat je hier "vijanden" hebt. Misschien voelde dat wel zo bij het lezen van een aantal reacties maar dat is absoluut niet het geval. Maar zelfs als er mensen zijn die het niet met jou eens zijn denk ik dat je daar niet al te zwaar aan moet tillen. Iedereen zal beamen dat je uitermate goed je best hebt gedaan met alles. En hoe snel je weer een maatje neemt, dat is iets aan jezelf. Andere kunnen daar hun eigen mening over hebben (en geven) maar uiteindelijk is het jouw beslissing. Ik denk dat het voor Flip inderdaad niet zoveel uitmaakt. Hij is een speels kitten en zal zich heel snel aanpassen.

Het zou jammer zijn als je wat afstand neem van het forum want ik heb altijd uitgekeken naar de avonturen van die twee van jou. Maar als het iets is wat je moet doen voor jezelf dan begrijp ik dat. Misschien in de toekomst weer...

Fijn dat je uitzicht hebt op een nieuw maatje voor Flip. Ik hoop dat ook die introductie goed verloopt (wat met een kitten als Flip wel snel goed zal gaan). Hopelijk horen we, als je er weer aan toe bent, hoe het gegaan is. Tot die tijd voor jullie ook heel veel plezier saampjes.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Veel plezier en wijsheid voor woensdag. Ik hoop dat DE klik er is en dat Flip een fijn maatje voor het leven hiermee krijgt.

Ik was er al een beetje bang voor dat je zou afhaken. Als er op een forum door 30 mensen wordt meegedacht dan zitten er uiteraard verschillende meningen bij. Dat is niet te voorkomen. Jammer hoe het gelopen is. Ik wil je wel laten weten dat ik je mening en je tempo respecteer en toejuich. Ik hoop van harte dat het doorgaat woensdag. Mocht je privé verder willen communiceren dan kun je ook mijn e-mail-adres krijgen. Wie weet kan ik meedenken en eventueel adviseren. Geef dat even per pb aan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Wat ontzettend jammer dat je weg gaat ik snap je uiteraard maar ik zal je verhalen missen en ben erg benieuwd hoe het zal gaan nu samen met Flip en het nieuwe kitten. Hopelijk als je er klaar voor bent wil je het nog eens delen. Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt en wat hiervoor gezegd is, iedereen heeft een andere manier van aanpakken of een menig erover op een forum kan dat soms hard overkomen. Jammer is dat het soms meteen geventileerd moet worden als iemand er anders over denkt maar zo is t en soms heb je er wel iets aan. Alleen in je gevoel kan dit zo botsen nu alles door je heen raast. Ik hoop het nog eens te horen hoe het met jullie gaat en wens je het allerbeste toe!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Ik geef je een knuffel en ...... Verder heb ik geen woorden, hoop zo voor je dat je rust in jezelf krijgt in deze verdrietige tijd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Wanneer je op een rustig moment alle reacties nog eens doorleest denk ik dat je ook zal zien dat forumleden het niet altijd eens zijn met elkaar omdat niemand de ultieme wijsheid in pacht heeft.

Ik hoop enorm dat je inderdaad de klik zal voelen met het andere kitten wat je woensdag gaat bezoeken. Zou zo enorm fijn zijn! We leven hier allemaal erg met je mee in ieder geval en alle berichten die zijn geschreven zijn geschreven vanuit de juiste bedoelingen, niet vanuit vijandelijkheid! Een ieder hier reageert vanuit zijn of haar eigen ervaringen en gevoel van wat juist is in het belang van Flip en jou. Hopelijk keer je hier terug wanneer de rust bij jou weer terug is gekeerd want het is nu een enorm hectische en emotionele periode voor je.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Waarschijnlijk heb je mijn bericht ook ervaren als bagger terwijl dat absoluut niet de bedoeling was. Ik wil je daarom mijn oprechte excuses maken. Ik denk - net als Mirjam - dat wanneer je de berichten over een tijdje nog eens terug zult lezen, je er misschien (hopelijk!) iets anders naar zult kijken.

Ik heb mijn bericht geschreven uit ongerustheid.
Ik heb helaas al zo vaak (hier en op facebook, gelukkig nooit persoonlijk) meegemaakt dat kittens Fip krijgen tgv stress dat ik bij mijzelf altijd iedere stress in huis zoveel mogelijk probeer te voorkomen.
En toen ik las dat je een nieuw kitten in huis had gehaald, sloeg de angst me om het hart. Als dat maar goed gaat.

En daarom schreef ik dat ik hoopte dat je onze adviezen zou opvolgen en het langer dan een weekend de kans zou willen geven. Voor Flip, voor jou.
Ik vind het erg jammer wanneer het anders is overgekomen en ik hoop dat het nieuwe kitten jou en Flip heel gelukkig zal maken.

Ik zou het fijn vinden wanneer je ons - net als bij Olly en Flip - op de hoogte blijft houden want ik heb altijd genoten van je filmpjes!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Goed dat je ventileert hoe je je voelt. Wel jammer dat je het gesprek niet openlaat en de wat gepassioneerde reacties als persoonlijke aanval ervaart. Soms worden dingen wat meer met kracht gebracht. Dit wordt niet gezegd uit slechtheid van de ander, maar zoals Cerna ook zegt vanuit ongerustheid en waarschijnlijk een stukje machteloosheid....juist omdat zij je graag willen helpen. Ieder vogeltje is zoals hij gebekt is. Niet altijd even makkelijk, maar denk wel interessant.

Ook ik ga je verhalen, filmpjes en foto's missen en hoop dat je de reacties wat genuanceerder gaat zien en misschien toch op het forum blijft.

Wens je alle goeds!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Hoi Yola
Hoe gaat het nu met Flip en hoe gaat het tussen hem en het nieuwe kitten?

Ik mis je verhalen, foto's en filmpjes :-(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ik mis de verhalen ook wel. Gelukkig kan ik af en toe de filmpjes van Flip en Barry wel volgen op youtube. Zalig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Oh? Hoe dan, Rik?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Het kanaal heet Flip Barry. Als je dat in youtube intikt is het het derde kanaal (bij mij). Daarna kun je op Videos drukken en kun je alle videos zien en volop genieten van hun avonturen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie