Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Ik begrijp jullie, waarschijnlijk zou ik hetzelfde adviseren, echter is het voor mij de enige manier om mij door de komende onzekere tijd gerust te houden.
Het voelt goed als ze wat aangekomen zijn (de hoeveelheid maakt me nu even niet uit, enkel DAT ze aankomen).
Als ze wat afgevallen zijn kan ik er direct op in spelen.
Dit is voor mij een gevoel van controle over iets waar ik geen controle over heb en dat ik er in ieder geval alles aan doe wat in mijn macht ligt.

Ze zijn ontzettend speels, vrolijk en zien er goed uit, maar het blijft door mijn hoofd spoken dat er met Louis ook niks aan de hand was tot die zaterdag avond.

Zojuist van Olly en Flip de uitslag van de FIP en FeLV binnen en deze is negatief dus goed!! :edance: :edance:

Wel kreeg ik even een hartverzakking omdat ze begon met: 'Hoe gaat het met Olly?'
Hoezo Olly?! wat is er met Olly?! waarom vraag je enkel specifiek naar hem?!
Bleek het een andere dierenarts te zijn die niets van het verhaal wist en dus ook even over het hoofd gezien had dat Flip ook getest was!

Alles begint nu wel wat te kalmeren.
Ik probeer positief te blijven en de onzekerheid een plek te geven.
De dagen verstrijken en daarmee komt de uitslag van de autopsie steeds dichter bij.
Ik hoop zo dat het aan de castratie/enting heeft gelegen.
Als de twee kittens daaraan zijn overleden, is mijn vertrouwen dat die van mij het "overleefd" hebben hersteld omdat het nu 12 dagen geleden is dat ze gecastreerd zijn en ik niet denk dat het dan nu nog daardoor fout kan gaan.
Toch blijft de onzekerheid dat er heel iets anders uit de autopsie gaat komen.

Ik had speciaal energierijk voer van mijn dierenarts meegekregen, nu heb ik deze ook van Hills en Royal Canine gekocht.
Geeft me een goed gevoel dat wat ze eten energie bommen zijn.

Afgelopen dagen ze rustig proberen te houden en een poging gedaan ze boven te houden, hier waren ze het absoluut niet mee eens.
Gisteren moeten werken en mijn honden thuis gehouden en de heren boven.
Helaas gaf dit geen extra gewichtstoename aan (dacht dat als ze minder ruimte zouden hebben, het ze minder energie zou kosten), dus daarna gewoon ook maar weer beneden gelaten.

En uiteraard wordt het dan feest en mag ik genieten van de heerlijke gekke 5 minuten


Verder doen de heren het super! Heerlijk ondeugend, Flip de aanhankelijke zichzelf, met een mega geknor s avonds voor het slapen gasn en nu ik gestopt ben met het schoonmaken van de oogjes en neusje van Olly wordt ook hij steeds aanhankelijker en geniet hij van het aaien.
Ze zijn heel erg speels en niet binnen te houden, ze azen echt op de deur naar de serre en zodra ik die open doe voor de honden schieten ze erdoorheen.
Flip heeft helaas nu ook het hondenluik ontdekt en zat gister avond een feestje te bouwen in de tuin.
Vanochtend was hij weer naar buiten geglipt dus er nu maar aan toegegeven en alles open gezet, ze zijn dus helemaal in hun element aan het rondstruinen in de tuin.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Fijn dat alles in ieder geval een beetje begint te kalmeren in jouw hoofd ;)
Zo te zien zijn Olly en Flip heerlijk ondernemende kittens die zich niet tegen laten houden door de zorgen van het personeel :lol:

Ik ben wel heel benieuwd wat er uit de autopsie gaat komen. Zoals je zelf al aangeeft is de kans dat Olly en Flip nu nog een klap gaan krijgen door castratie+enting zeer klein omdat het nu al zo'n tijd terug is. Wat dat betreft 'hoop' ik dat dat de oorzaak is geweest zodat jij daarna weer wat ongestoorder kan genieten van beide doerakken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Hou er ook rekening mee dat uit de autopsie ook geen duidelijke diagnose/conclusie zou kunnen komen.

Maar ook in dat geval is het inderdaad goed dat we elke dag verder van die castratie+enting komen.

Ze zien er in ieder geval heerlijk actief uit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5471
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Tuurlijk snappen we je bezorgdheid. Zouden we zelf ook hebben maar daarom proberen we elkaar hier ook in de realiteit te houden. Omdat we soms overbezorgd zijn. Heb zelf in zeer korte tijd 2 felv en 1 fip katje moeten afgeven aan de engeltjes. De eerste jaren van Guusje en Gijs belde ik de da ook bij elke poep en scheet. Heb hier toen ook veel steun gehad

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Net als Rik hou ik er rekening mee dat er geen duidelijkheid uit de autopsie komt. Bij mijn kitten van 12 weken heb ik ook autopsie laten doen. kwam niks uit. Kreeg de mededeling dat het wel een combinatie zou zijn van wat hij al bij zich droeg en de entstof.

Fijn dat het zover goed blijft gaan. Hoe meer tijd er overheen gaat hoe meer kans dat ze het gaan redden. Ze zien er in ieder geval blakend gezond uit.

Fijn dat de bloed-uitslagen goed zijn. een hele geruststelling. Ik heb Rik ook laten testen op FIV en FELV omdat hij tweemaal ziek werd. En dan zo ziek dat hij een week met spuitjes gevoerd moest. En hij is ook een asielkat, jong van een zwerver. Dat geeft toch wat extra risico. Ik heb echt zitten janken van blijdschap toen dat negatief bleek.

Dus ja ik weet waar je doorheen gaat. Je zou zo graag zonder zorgen gewoon willen genieten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Fijn te horen en zien dat het goed gaat.
Het gaat er om dat het voor jou zo goed is en als dat is om ze iedere dag te wegen dan is dat zo! Ieder doet het op zn eigen manier en dat is dan voor jezelf het enige goede.
Wij kunnen nog zoveel zeggen, maar als dat voor jou niet werkt. We leven met je mee in ieder geval en ik hoop dat je snel de uitslag van de autopsie hebt, maar nog meer dathet met Olly en Flip goed blijft gaan met jouw lieve zorg
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Ik ben van mening dat uit iedere negatieve gebeurtenis iets positiefs te halen is.
Van sommige dingen haal ik een "wijze les" uit.

Wat ik uit deze gebeurtenis haal:
Door dit alles geniet ik intenser van ieder moment met mijn kereltjes.
Momenten die anders als "normaal" voorbij waren gegaan.
Ook ben ik van mening dat "extra zorg" een sterkere binding geeft.

Graag deel ik mijn geluksmomenten van vandaag met jullie:
S ochtends wakker worden en zien dat er veel bordjes voer leeggesmikkeld zijn :verliefd:
Ze dan op de weegschaal zetten en weer + op kunnen schrijven :verliefd:

Ik heb intens genoten op de momenten dat Olly en Flip het energie voer aten, je ziet de calorieën naar binnen gaan, haha.
Vandaag hebben de heren zo'n 4000cal. samen naar binnen gewerkt!
Ik heb genoten van hun speelsheid en ontdekkingstochten in de tuin.
De dag afsluiten met Flip op mijn schoot en Olly die steeds aanhankelijker wordt :verliefd:
En voor het slapen een weging en het dagtotaal met een + afsluiten is geweldig!
Vandaag heeft Olly bij alle wegingen in de plus gestaan, hopelijk zet dit door en komt ook Flip niet meer in de -

Ik ga tevreden slapen.
Fijne avond iedereen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Mooi te lezen dat je tevreden gaat slapen. Verder ben ik het helemaal met je eens. Katten waar je in het begin veel aan sleutelt, dat geeft extra binding. Ik hoop dat het doorzet en dat er verder geen problemen ontstaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Dinky schreef: 04 dec 2017 14:14 Fijn dat alles in ieder geval een beetje begint te kalmeren in jouw hoofd ;)
Zo te zien zijn Olly en Flip heerlijk ondernemende kittens die zich niet tegen laten houden door de zorgen van het personeel :lol:

Ik ben wel heel benieuwd wat er uit de autopsie gaat komen. Zoals je zelf al aangeeft is de kans dat Olly en Flip nu nog een klap gaan krijgen door castratie+enting zeer klein omdat het nu al zo'n tijd terug is. Wat dat betreft 'hoop' ik dat dat de oorzaak is geweest zodat jij daarna weer wat ongestoorder kan genieten van beide doerakken ;-)
Haha, nee erg meelevend zijn ze (gelukkig ;-) ) niet :lol: :lol:

Ik ben ook heel benieuwd naar of en wat er uit de autopsie komt!
Hoop wel dat het asiel er eerlijk over gaat zijn als er bijvoorbeeld uit komt dat het aan castratie + enting gelegen heeft, maar wellicht vertellen ze het wel, met een verhaal eromheen wat hun weer vrij waard.
Ik heb ze de uitslagen van Olly en Flip gemaild, maar daar hebben ze nog geen reactie op gegeven.

Uiteraard zit ik nu nog wel met het weinig aankomen en afvallen van Olly en Flip waarvan ik nu denk dat het de nasleep van de castratie + enting is, maar meer dan die calorie bommen voer (is speciaal dierenarts voor voor herstel na operatie en ziekte) kan ik nu niet doen.
Dit stelt me ergens ook gerust, dat ik alles gedaan heb en doe (bloedonderzoek en nu speciaal aansterk voer) wat in mijn macht ligt.
Verder moeten de kereltjes er zelf doorheen komen.
Rik schreef: 04 dec 2017 14:46 Hou er ook rekening mee dat uit de autopsie ook geen duidelijke diagnose/conclusie zou kunnen komen.

Maar ook in dat geval is het inderdaad goed dat we elke dag verder van die castratie+enting komen.

Ze zien er in ieder geval heerlijk actief uit.
Daar hou ik ook rekening mee, maar dan zal ik ook geruster zijn en hou ik de regel aan: 'geen nieuws is goed nieuws' ;-)
Qua doen en laten gaat het top!
Erg onderzoekend, veel spelen en op open deuren azen :shock: ;-)
nellebel schreef: 04 dec 2017 15:47 Tuurlijk snappen we je bezorgdheid. Zouden we zelf ook hebben maar daarom proberen we elkaar hier ook in de realiteit te houden. Omdat we soms overbezorgd zijn. Heb zelf in zeer korte tijd 2 felv en 1 fip katje moeten afgeven aan de engeltjes. De eerste jaren van Guusje en Gijs belde ik de da ook bij elke poep en scheet. Heb hier toen ook veel steun gehad
Wat verschrikkelijk!
Ik begrijp helemaal je begin zorgen bij Guusje en Gijs, ik heb het gehad met een pup die met 8 maanden overleden was, na jaren durfde ik het pas weer aan om opnieuw aan een pup te beginnen en het eerste jaar had ik een hotline met mijn dierenarts.
Ik heb ook heel veel steun aan jullie :pdthb:
castratenkoor schreef: 04 dec 2017 16:45 Net als Rik hou ik er rekening mee dat er geen duidelijkheid uit de autopsie komt. Bij mijn kitten van 12 weken heb ik ook autopsie laten doen. kwam niks uit. Kreeg de mededeling dat het wel een combinatie zou zijn van wat hij al bij zich droeg en de entstof.

Fijn dat het zover goed blijft gaan. Hoe meer tijd er overheen gaat hoe meer kans dat ze het gaan redden. Ze zien er in ieder geval blakend gezond uit.

Fijn dat de bloed-uitslagen goed zijn. een hele geruststelling. Ik heb Rik ook laten testen op FIV en FELV omdat hij tweemaal ziek werd. En dan zo ziek dat hij een week met spuitjes gevoerd moest. En hij is ook een asielkat, jong van een zwerver. Dat geeft toch wat extra risico. Ik heb echt zitten janken van blijdschap toen dat negatief bleek.

Dus ja ik weet waar je doorheen gaat. Je zou zo graag zonder zorgen gewoon willen genieten.
Jeetje, 14 weken, heftig!

Iedere dag is er weer een gewonnen nu met mijn kerels.

Phoe, ja dat gevoel is heel herkenbaar nu, die opluchting dat ze zeggen dat alles goed is, ik huil heel zelden, maar die tranen van opluchting zijn ook bij mij over mijn wangen gelopen.
Lieselotje schreef: 04 dec 2017 17:11 Fijn te horen en zien dat het goed gaat.
Het gaat er om dat het voor jou zo goed is en als dat is om ze iedere dag te wegen dan is dat zo! Ieder doet het op zn eigen manier en dat is dan voor jezelf het enige goede.
Wij kunnen nog zoveel zeggen, maar als dat voor jou niet werkt. We leven met je mee in ieder geval en ik hoop dat je snel de uitslag van de autopsie hebt, maar nog meer dathet met Olly en Flip goed blijft gaan met jouw lieve zorg


Zo is iedereen anders en nu ik weeg (zo vaak ik daar behoefte aan heb) ben ik geheel gerust gesteld!
Ook het hoog energie voer erbij geven voelt heel goed.
Beide komen ze nu weer iets aan over de hele dag, Flip heeft ook op de dag nog wat gewichtsverlies, maar dan geef ik hem gewoon even persoonlijk eten en ben ik ook weer gerustgesteld.

Momenteel heb ik nog maar een aantal keren per dag een flits moment van onzekerheid, verder alleen maar genieten :verliefd:
castratenkoor schreef: 05 dec 2017 07:18 Mooi te lezen dat je tevreden gaat slapen. Verder ben ik het helemaal met je eens. Katten waar je in het begin veel aan sleutelt, dat geeft extra binding. Ik hoop dat het doorzet en dat er verder geen problemen ontstaan.
Met de dag krijg ik er steeds meer vertrouwen in!

Op Zooplus de Karlie Flamingo Crazy Bugs besteld, wat een geweldig feest :verliefd:

Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Inderdaad "een feest" (zouden volwassen katten dat ding ook nog leuk vinden?) en gelukkig is de rust bij jou weer wat teruggekeert. En natuurlijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Ik geniet van je filmpjes. Zo leuk twee kittens!
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Cerna schreef: 05 dec 2017 22:37 Inderdaad "een feest" (zouden volwassen katten dat ding ook nog leuk vinden?) en gelukkig is de rust bij jou weer wat teruggekeert. En natuurlijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Ik geniet van je filmpjes. Zo leuk twee kittens!
Nou zelfs mijn honden vinden het leuk, was geweldig om ze met z'n vieren te zien spelen met één beestje :lol: :verliefd: Dus ik heb wel een vermoeden dat ze dit ook nog leuk vinden als ze volwassen zijn ;-)
of de beestjes zelf het zo lang overleven is vraag twee :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Zo ga ik slapen...

Afbeelding

...en zodra ik 's ochtends mijn ogen open doe...

Afbeelding

:lol: :lol: :verliefd: :verliefd: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Wel even opletten met het omdraaien 's-nachts in je slaap :lol: :sleeping:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Achossie daar word je toch ter plekke verliefd op!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Lekker warm met de kou nu lieffff
Plaats reactie