Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Yola schreef: 30 nov 2017 15:35 Maar Dinie zei: laten testen op FIP en FELV.
Dus daar heb ik voor gebeld om daar nog op te laten testen.
Als je ook het verhaal erachter verteld hebt dan denk ik dat ze wel weten waarop ze gaan testen. FIP kun je alleen 100% zeker met een autopsie vaststellen. Maar FeLV en nog wat andere ziektes kunnen ze wel op testen en ik denk dat je wel van de expertise van je DA uit mag gaan om hem dat zelf te laten bepalen wat dan nodig is.
Als ik nog wat anders kan doen hoor ik het graag.
Niet schuldig voelen. Echt... je hebt het echt heel goed gedaan allemaal.
Ik zou ook voor vroeg-castratie gekozen hebben als dat mogelijk was.
Het enige is die enting tegelijkertijd... maar daar ben je van de "expertise" van het asiel uitgegaan en dat kun je jezelf echt niet verwijten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Niet teveel horror verhalen gaan lezen nu. Geloof me, werkt averechts voor overbezorgde katten mama,s. Wacht eerst maar eens af. En ws wordt al fiv getest en niet fip klinkt toch bijna hetzelfde. Maak jezelf niet gek hè.
Aanrecht kun je ook proberen met aluminiumfolie. Of gewoon niks. Ze zijn ook niet van glas gemaakt je katjes. Kijk eens wat ze doen. Misschien lopen ze er alleen overheen gewoon over de rommel heen en gebeurt er helemaal niks.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ik zou me niet zo druk maken om t aanrecht hier blijft echt ook wel eens iets staan wat ze pakken, chocoladevla schaaltjes doen ze niks mee, messen nooit een probleem, tuurlijk er kan altijd iets mis gaan maar ik zou er niet te panisch (niet rot bedoeld) over worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Yola schreef: 30 nov 2017 15:35 Maar Dinie zei: laten testen op FIP en FELV.
Dus daar heb ik voor gebeld om daar nog op te laten testen.


Als ik nog wat anders kan doen hoor ik het graag.
Nee ik had geadviseerd te testen op FIV en FELV.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Uitslag eerste gedeelte bloedonderzoek binnen!

Afbeelding

Nieren goed!

Morgen hopelijk de uitslag van Feline Coronavirus (ab) (IFT) en FeLV (ag) (ELISA)
en hoop dat daarmee ook alles goed is!

De dierenarts meld het volgende:
Hierbij de uitslagen van Flip en Ollie,
Zoals uitgelegd zijn er wat verhogingen/iets te lage waarden, maar dit komt hoogstwaarschijnlijk mede door de leeftijd en bespiering en de stressvolle omstandigheden van het bloedprikken
Uitslag FeLV en FIP volgen.

Ook zijn ze vandaag weer aangekomen!
Olly 57 gram en Flip 47gram :edance:
Daarvoor ben ik ze wel bijna aan het dwang voeren :lol: zodra ze hun ogen openen sta ik al met eten klaar :pdtpopc1:
Rik schreef: 30 nov 2017 13:52 Het feit dat ze allebei vrij snel na de castratie en 2e enting zijn overleden geeft waarschijnlijk wel aan dat daar een (mede-)oorzaak kan liggen. Elke dag dat die lieverds van jouw vrolijk rond blijven huppelen is dan weer een dag met minder kans op hetzelfde probleem.

Onderliggend kan natuurlijk nog iets liggen dat bij (hoge) stress zijn kop op steekt (FcoV/FIP, FIV en FeLV o.i.d.) maar daar loop je dan alleen een (direct) risico mee als je met ze gaat sleuren of er een andere stressbron is.

Het is nu inderdaad afwachten... maar tijdens dat wachten zie ik ze niet zomaar "omvallen". En als uit de onderzoeken een stress-gerelateerde ziekte komt zullen ze neem ik aan van het asiel de overige kittens niet oproepen.

Het blijft natuurlijk wel vervelend om in die onzekerheid te zitten.
(wij leven met je mee in die onzekerheid)
Het blijft verder koffiedik kijken, afwachten en mijn kereltjes in alles goed in de gaten houden is het enige wat ik nu kan doen.
De nieren zijn nu goed, wat voor mij geruststellend is dat ze niet vandaag op morgen omvallen.
Verder zal er pas over twee weken zekerheid zijn waar de andere kittens aan overleden zijn en of dit al dan niet gevolgen voor Olly en Flip heeft.
Rik schreef: 30 nov 2017 15:39 Als je ook het verhaal erachter verteld hebt dan denk ik dat ze wel weten waarop ze gaan testen. FIP kun je alleen 100% zeker met een autopsie vaststellen. Maar FeLV en nog wat andere ziektes kunnen ze wel op testen en ik denk dat je wel van de expertise van je DA uit mag gaan om hem dat zelf te laten bepalen wat dan nodig is.
Nee ik heb gebeld en aan de assistent doorgegeven dat ik FIP en FeLV test erbij wilde.
Zoals te zien en te lezen is gaan ze dat testen.
Rik schreef: 30 nov 2017 15:39 Niet schuldig voelen. Echt... je hebt het echt heel goed gedaan allemaal.
Ik zou ook voor vroeg-castratie gekozen hebben als dat mogelijk was.
Het enige is die enting tegelijkertijd... maar daar ben je van de "expertise" van het asiel uitgegaan en dat kun je jezelf echt niet verwijten.
Schuldgevoel heb ik.
Ik had toch voor mijn eigen dierenarts moeten kiezen, maar mensen om mij heen verklaarde me voor gek vanwege het geld en dierenarts was dierenarts.
kittentjes schreef: 30 nov 2017 16:00 Ik zou me niet zo druk maken om t aanrecht hier blijft echt ook wel eens iets staan wat ze pakken, chocoladevla schaaltjes doen ze niks mee, messen nooit een probleem, tuurlijk er kan altijd iets mis gaan maar ik zou er niet te panisch (niet rot bedoeld) over worden.
Aanrecht maak ik me ook niet druk om, ze gaan er niet op en momenteel ook wel het minste van mijn zorgen.
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 16:12 Nee ik had geadviseerd te testen op FIV en FELV.
GVD kan er ook nog wel bij, een onnodig onderzoek!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Nee joh rustig - adem innnnnn adem uitttttt. FIP is niet te testen uit bloed. En dat weten alle dierenartsen. Super goed dat de nieren goed zijn. Zeker na een castratie dan kunnen de uitslagen best iets verhoogd zijn.

Als ze positief testen voor Corona is er niks om je druk over te maken, dat zijn driekwart van de katten. geeft alleen een extra aandcahtpuntje b.v. bij operaties. Maar alten we hopen dat ze nooit wat breken of zo.

Deze hele kwestie is voor mij wel een reden nooit meer een kitten uit een asiel te halen waarbij met 12 weken gecastreerd en geënt wordt op 1 dag. Mijn Douwe spoort niet. Volgens mijn dierenarts hersenschade opgelopen door met 12 weken castratie, enting en ontworming. Voor voor poesjes is dat veel teveel voor dat lijfje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Heerlijk dat ze nu weer zo flink zijn aangekomen ;-)
Adem in, adem uit en vooral geniet!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

castratenkoor schreef: 01 dec 2017 06:36 Deze hele kwestie is voor mij wel een reden nooit meer een kitten uit een asiel te halen waarbij met 12 weken gecastreerd en geënt wordt op 1 dag. Mijn Douwe spoort niet. Volgens mijn dierenarts hersenschade opgelopen door met 12 weken castratie, enting en ontworming. Voor voor poesjes is dat veel teveel voor dat lijfje.
Uit het asiel halen vind ik nog steeds goed, echter zou ik dan alles bij mijn eigen dierenarts laten doen of het moet op mijn voorwaarden kunnen (apart castreren/enten).
Dinky schreef: 01 dec 2017 08:56 Heerlijk dat ze nu weer zo flink zijn aangekomen ;-)
Adem in, adem uit en vooral geniet!
Vanochtend werd ik gerust wakker.
Besloot ik ga gewoon verder, als ik ze geregeld zie eten is het goed en zal het gewicht het verder uitwijzen.

Echter, net gewogen en nu voel ik me vooral...
Moedeloos!
Wat ze gisteren aangekomen zijn is er vandaag weer af en meer :cry:
Ik zie ze eten enkel zie ik het niet terug in de gewichten!
Al die tijd zijn ze aangekomen pas sinds dinsdag zijn ze aan het afvallen.
Geen verandering in voer, ik bied het zelfs vaker aan dus ik snap er niks van!
Als het aan de castratie zou moeten liggen, waarom dan pas afvallen na 1 week?!
Als het aan het dierenarts bezoek van woensdag zou moeten liggen, waarom dan gisteren aankomen en nu weer afvallen?!
Ik weeg ze telkens rond dezelfde tijd.
Ik heb sinds woensdag de deur naar de serre dicht, dus ze zitten enkel in de warmte en geen nieuwe indrukken.
Ik was ervan overtuigd dat zeker Olly aangekomen zou zijn, die heb ik heel veel zien eten vandaag!

Dat de nieren goed zijn heeft me een stukje rust gegeven, vooral bij Olly die veel drinkt, maar waarvan ik nu dus weet dat die goed drinkt, enkel verder zal enkel tijd en de uitslag van de autopsie me gerust kunnen stellen :cry:

Tweede uitslag van het bloedonderzoek is nog niet binnen.

Ik ben er zo klaar mee!
Er komt niks uit mijn handen!
Mijn werk loopt zwaar achter en ik kan me er maar niet toe zetten.
Ik wil ook niet doorgaan zoals ik gisteren deed en enkel bezig zijn met hoeveel ze eten.

GVD wat een kloote gedoe!
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Kun je de weegschaal niet zolang aan de buurvrouw geven en dan vragen of je hem 1x in de week mag hebben?
En vervolgens kijk je naar Olly en Flip: naar hun gedrag, naar hun eetlust. Is dat allemaal goed dan laat je het verder rusten.
Maar je bent nu zo gefocused op hun gewicht en op hen en dat geeft stress en dat pikken de katten op. Is niet goed.
Geniet van ze! Ze zijn zo snel volwassen!

In het nierfaalropic 'Pluisje' wordt altijd gezegd: kijk naar de kat en niet naar de waardes. Noa had hele hoge nierwaardes (max is 164 en Noa had 306) en menig kat zou doodziek zijn geweest, maar Noa niet. Zij sjeesde door het huis en was een vrolijke kat. En daar keek ik naar.
Natuurlijk had ik wel eens buikpijn want hoelang zou ze zo goed blijven, maar dat schoof ik weg wanneer Noa weer één van haar ondeugden uithaalde. Ik keek naar de kat en niet naar de waardes.

En dat moet jij ook doen. Vooral met zo'n bloeduitslag!
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ben t eens met cerna (Annet?) ik zou ook minder vaak wegen, 1xpw is echt voldoende. Dat geeft je veel meer rust dan steeds de focus daarop te leggen terwijl ze in goede doen zijn en goed eten en drinken. laat t los laat t gaan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Je maakt jezelf gek door zo op het gewicht gefocused te zijn, ik weeg ze niet zo heel vaak, komt neer op zo na een dag of 10. Ook bij mij zijn ze na castratie niet zoveel aangekomen als daarvoor, maar ze eten als bootwerkers en ravotten heerlijk en daar gaat het om!
Ik snap dat het moeilijk is de onzekerheid met die autopsie, maar toch zal je jezelf even moeten aanpakken en aan de slag gaan. Vraag jezelf af of het helpt of de situatie verandert als jij jezelf gek blijft maken totdat die uitslag er is? En kijk naar het antwoord! Knufff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Ik ben het ook eens met de vorige sprekers. Weegschaal de deur uit en eens per week wegen. En dan hoeven ze echt geen 100 gram per week aan te komen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

kittentjes schreef: 01 dec 2017 20:41 Ben t eens met cerna (Annet?)
Ja ;-)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Ik sluit mij ook aan bij de voor gangers 1 keer per week gaan wegen.
En kijk gewoon naar de kittens eten ze spelen ze?

Probeer te ontspannen de bloedwaarden waren goed vertrouw daar op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Hoe gaat het nu met jou, Olly & Flip?

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Plaats reactie