Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Het is wel snel na de castratie. Castreren en enten op 1 dag is een risico. Dan heb ik toch het gevoel dat die twee daaraan bezweken zijn. Toen ik Douwe uit asiel Drachten haalde was daar ook iemand die Douwe zijn broertje kreeg omdat het vorige kitten was overleden. Daar castreren en enten ze ook met 12 weken. Geeft je toch te denken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Dat is schrikken ik vind het super van het dierenasiel dat ze willen uitzoeken wat er aan de hand is. Het kan van alles zijn ik zou vooral blijven kijken naar olly en flip en bij twijfel aan de bel trekken bij de dierenarts.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Week weging:
Olly 38 gram bij
Flip 80 gram bij
Niet goed!
Olly gister en vandaag totaal 61 gram afgevallen
Flip gisteren 20 gram afgevallen, vandaag 5 gram erbij
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Nog niet in paniek raken ("zei hij").

Eten ze goed?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Waarom niet goed ze hebben een castratie gehad en zijn geënt dat vreet energie om van te herstellen.

Hier was Simba vorige week 2 ons afgevallen die was 2 dagen voor jou schatjes gecastreerd.

Kijk naar eten ze? Zijn ze actief? En probeer tot die tijd niet verder in paniek te raken. Adem in en adem uit.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Duim voor je dat het gewoon goed is met jouw lieve schatjes. Die gewichten zeggen denk ik niet zo heel veel nu tenzij het echt enorm hard zou gaan kan t vanalles zijn dat t af en toe wat minder is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Oo nee, Flip heeft over de pc gelopen en de uit knop gevonden!! nu is alles wat ik getypt had weg!!

Ik had iedereen beantwoord, maar ik ga het niet nog een keer allemaal typen dus zal het nu algemeen vertellen:

Iedereen bedankt voor het geruststellen van de gewichten en die koppelen aan de castratie/enting!
Tocht vind ik het gek dat ze alle dagen aangekomen zijn, al was het met beetjes en gisteren ineens afgevallen zijn.

Hier hun gewichtentabel

Afbeelding
Cerna schreef: 29 nov 2017 18:48 Echter, wat wel vreemd is, is dat twee kittens uit hetzelfde nest gestorven zijn, maar dat men alleen sectie verricht op Louis. Woonde dat andere kitten in hetzelfde huis? Had het dezelfde symptomen? En wat waren dan die symptomen behalve niet willen eten en drinken?
De kittens zijn uit het nest van Olly en Flip maar woonde bij aparte gezinnen.
De andere is vorige week overleden en die mensen zijn naar hun eigen dierenarts gegaan.
De mensen van Louis zijn naar de dierenarts van het asiel gegaan.
Doordat de andere en Louis dezelfde symtomen hebben en zo kort op elkaar overleden zijn heeft het asiel gevraagd voor autopsie bij Louis.

Verschijnselen die ze beide lieten zien: lusteloos, apathisch, niet willen eten en braken

Het asiel schreef het volgende:
En de verschijnselen zijn redelijk plots opgekomen: Louis ging perfect tot zaterdagavond, toen stopte hij met eten en is sindsdien alleen maar slechter geworden. Beiden hadden afwijkende nierwaarden en we vermoeden een aangeboren afwijking in de nieren. Omdat 2 kittens uit één nestje zo plots ziek zijn geworden met dezelfde verschijnselen, hebben we besloten, iom de eigenaren van Louis, om sectie uit te laten voeren. We hopen op deze manier meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak. We hopen dat het bij een aangeboren afwijking blijft bij deze 2 kittens. Maar we zouden graag uitsluiten dat uw kittens dezelfde problemen hebben/gaan ontwikkelen.


Mijn dierenarts denkt ook dat het aan de castratie kan liggen.
Ze zei dat bij jonge kittens de narcose erg zwaar is en dat het kan zijn vooral bij het "lopende band opereren" dat ze zuurstof tekort opgelopen hebben, ook omdat ze de katten veelal "uit laten slapen".
Ze was blij dat ik geregeld had dat ik ze direct mee kon nemen omdat ze daardoor "wakker zijn gespoten" waardoor ze dus sneller weer volledig weer ademen.

Echter kan haar mening ook een vooroordeel zijn omdat ze fel tegen vroege castratie is (haar mening is pas na 6 maanden).
Ook denk ik dat dit ijle hoop is omdat ze zoveel katten "lopende band opereren" en dit dus niet veel voorkomt, anders zouden ze het A anders doen en B geen sectie en extra onderzoeken naar het nest gaan doen...lijkt mij.

Om dit alles af te sluiten een filmpje van hoe ze vanavond bezig zijn... Ik hoop dat er nog vele jaren van dit soort filmpjes mogen volgen.
https://www.youtube.com/watch?v=xJFSYaW7adY
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ook de ent-batch zal wel gecontroleerd worden. Hoewel dat ook wel raar lijkt ruim een week na de enting.

O wacht... Louis is na zaterdagavond al in de problemen gekomen. Dat andere nestgenootje ook rond die tijd? Kan natuurlijk wel de opstapeling van entreactie en castratie zijn (of zou 3 dagen daar al te laat voor zijn?). Voor enten spuiten ze in principe dezelfde ziekte in (minder of niet actief) maar het immuunsysteem moet dat wel aanvechten en moet dus optimaal zijn. In combinatie met castratie is dat natuurlijk niet het geval. Vandaar dat wij hier eigenlijk verbaasd waren dat dit tegelijk gebeurde.

(Als het dat is dan zou dat kunnen betekenen dat Flip en Olly er nu waarschijnlijk geen last meer van zullen hebben)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Ik heb er gewoon wakker van gelegen vannacht.

Wat ik je met nadruk zou afraden is Olly en Flip nog een keer mee te slepen naar het asiel. Kijk 75% van alle katten heeft het Coronavirus bij zich. Dat hoeft niet erg te zijn daar kunnen ze 18 mee worden. Het wordt pas dodelijk als het muteert tot FIP. En kans op FIP neemt enorm toe met operaties - enten - trauma's. Bij mij is een kitten van 12 weken na de enting overleden. Bij Rik zijn kooigenoot Yoda brak het virus uit tot FIP na de castratie met 7 maanden.

In mijn optiek doe je het niet in het belang van Olly en Flip, maar in het algemeen belang als je ingaat op het verzoek van het asiel ze er nog eens heen te brengen. Ze kunnen de bloeduitslagen navragen aan je eigen dierenarts. Zaak is nu stress verder te vermijden bij Olly en Flip. Dus thuis laten en stress vermijden. Ik gaf gisteren aan ook te testen op FIV en FELV en je reactie was dat je geen verdere onderzoeken wilde laten doen. Maar dat bloed dat is al afgenomen toch? Dan hoef je er alleen achteraan te bellen en te vragen of ze het daar ook op testen.

Dat ze zijn afgevallen is niet om van te schrikken, ze zijn gecastreerd en geënt en dat vreet energie van het lijfje. Probeer zelf rustig te blijven en ook genoeg rust te nemen, ik weet het makkelijk gezegd.....
Zorg dat ze altijd brokken kunnen eten en geef 4 x daags natvoer. Niet meer wijzigen van brok-soort.

Verder - en dat is opbouwend bedoeld, niet als kritiek - zou ik de manier waarop je ze van het aanrecht houdt, met die plastic snijplanken - zo niet doen. Ze donderen achterover en het is een sprookje dat katten altijd op hun pootjes terecht komen. Dus beter niet doen. Dat is schrik en pijn en dus onnodige stress. Maar zie het svp niet als kritiek want zo bedoel ik het absoluut niet. Je doet het juist hartstikke goed, ook met de introductie met de honden.

En mochten ze stoppen met eten, haal dan een spuitje bij de dierenarts, zonder naald, maak papjes van paté natvoer met water en ga spuitje-voeren. Maar zolang ze zelf elke dag eten uiteraard niet doen.

Meenemen naar asiel - dat is echt mijn grootste zorg - zou ik niet doen. Je riskeert er een FIP-uitbraak mee. Die lijfjes moeten herstellen ipv nog meer heftige stress. Je doet dat niet in hun belang. Russsssst is wat ze nodig hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

eens met dinie, mijn kleine odie kreeg ook FIP na de castratie ws dus door de stress. nou niet meteen denken dat alle kittens dat dan meteen krijgen. maar de kans wordt vergroot door weinig weerstand (dus bijv kittens, of oudere zieke katten, stress). dus door deze factoren te vermijden maar je de kans kleiner.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ach wat zijn het toch een dotjes, je stoelen zijn favoriet zie ik Haha.
Ik heb helemaal geen verstand van FIP maar als ik t zo lees ga ik volledig mee in t advies hierboven.
Zo op t filmpje te zien zijn ze in elk geval gelukkig heel gezond en vrolijk en ontspringen jullie die dans wellicht gewoon. Probeer t voor ogen te houden dat die kans ook groter is dan dat zij nu alsnog wat krijgen in mijn ogen althans. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Wb het bloedonderzoek kun je wellicht wat Dinie aangeeft even erachteraan bellen om te vragen of ze die zaken ook kunnen uitsluiten.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Rik schreef: 30 nov 2017 00:04 O wacht... Louis is na zaterdagavond al in de problemen gekomen. Dat andere nestgenootje ook rond die tijd?
Wat ik zeker weet is dat Louis er ook was toen ik Olly en Flip kwam brengen.
Dit was dus op woensdag 22 november.
Wanneer die andere geholpen is weet ik niet, maar waarschijnlijk wel in diezelfde week, dus vanaf maandag 20 november.
Die andere is afgelopen week overleden, Louis is afgelopen zaterdag avond ziek geworden, dus 3 dagen na operatie.
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 Ik heb er gewoon wakker van gelegen vannacht.
Wat hartverwarmende dat je zo meeleeft :pdthb:
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 Wat ik je met nadruk zou afraden is Olly en Flip nog een keer mee te slepen naar het asiel. Kijk 75% van alle katten heeft het Coronavirus bij zich. Dat hoeft niet erg te zijn daar kunnen ze 18 mee worden. Het wordt pas dodelijk als het muteert tot FIP. En kans op FIP neemt enorm toe met operaties - enten - trauma's. Bij mij is een kitten van 12 weken na de enting overleden. Bij Rik zijn kooigenoot Yoda brak het virus uit tot FIP na de castratie met 7 maanden.

In mijn optiek doe je het niet in het belang van Olly en Flip, maar in het algemeen belang als je ingaat op het verzoek van het asiel ze er nog eens heen te brengen. Ze kunnen de bloeduitslagen navragen aan je eigen dierenarts. Zaak is nu stress verder te vermijden bij Olly en Flip. Dus thuis laten en stress vermijden.
Als ze weten waar Louis aan overleden is kunnen ze gericht bij de rest van het kittens uit het nest onderzoek gaan doen of die het probleem ook hebben.
Die onderzoeken doen ze dan bij de dierenarts van het asiel.

Alles daarin is afhankelijk van de uitslag van de sectie.
Het kan zijn dat er geen erfelijke aandoening uit komt en ik dus niets hoef te onderzoeken.
Als er wel wat uit komt weten ze wat er onderzocht moet worden.
Dat kan dan bij hun, maar uiteraard kan ik er ook voor kiezen om het bij mijn eigen dierenarts te laten onderzoeken.
Op dit moment is het koffiedik kijken en kan ik enkel de komende weken afwachten.
Uiteraard stuur ik de uitslagen van het bloedonderzoek van Olly en Flip ook naar het asiel.
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 Ik gaf gisteren aan ook te testen op FIV en FELV en je reactie was dat je geen verdere onderzoeken wilde laten doen. Maar dat bloed dat is al afgenomen toch? Dan hoef je er alleen achteraan te bellen en te vragen of ze het daar ook op testen.
Dat ik schreef dat ik geen verdere onderzoeken wilde doen bedoelde ik dus mee dat ik eerst de sectie van Louis af moet wachten.
Ik heb wel eens vluchtig gelezen over FIP en FELV, maar weet daar niks van.
Ik wist ook niet dat FIP en FELV ook via bloed getest kon worden.
Ik heb zojuist mijn dierenarts gebeld, die hebben het lab gesproken, ze gaan kijken of er genoeg bloed is voor de testen, maar ze zouden het proberen!
Dus duimen dat ze genoeg bloed hebben afgenomen (het was erg lastig om dit voor elkaar te krijgen, de dierenarts had dit na het afnemen al verteld).
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 Dat ze zijn afgevallen is niet om van te schrikken, ze zijn gecastreerd en geënt en dat vreet energie van het lijfje. Probeer zelf rustig te blijven en ook genoeg rust te nemen, ik weet het makkelijk gezegd.....
Zorg dat ze altijd brokken kunnen eten en geef 4 x daags natvoer. Niet meer wijzigen van brok-soort.
Momenteel staat overal voer!
Brok boven op 3 verschillende plekken en beneden op 2 verschillende plekken.
2 verschillende soorten natvoer boven en om de paar uur ga ik met natvoer langs om ze te voeren (zo kan ik ook meten hoeveel ze apart eten).
Met de brokken heb en hou ik het op Acana, Applaws en Purina One.
Met natvoer heb ik EcoStyle, Applaws en Almo.
Gisteren heb ik van mijn dierenarts Specific Intensive Support natvoer mee gekregen, voor herstel, maar dit eten ze niet goed.
Zojuist heeft Olly 21 gram op en Flip 22 gram natvoer op.
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 Verder - en dat is opbouwend bedoeld, niet als kritiek - zou ik de manier waarop je ze van het aanrecht houdt, met die plastic snijplanken - zo niet doen. Ze donderen achterover en het is een sprookje dat katten altijd op hun pootjes terecht komen. Dus beter niet doen. Dat is schrik en pijn en dus onnodige stress. Maar zie het svp niet als kritiek want zo bedoel ik het absoluut niet. Je doet het juist hartstikke goed, ook met de introductie met de honden.
Jouw/jullie tips zie ik absoluut niet als kritiek!
Wel als waardevolle informatie!

Ik ben me er zeker van bewust dat een kat niet altijd op zijn pootjes terecht komt, Olly heeft nog maar 5 levens over, zo vaak is hij al ergens vanaf gekukeld.
Mijn stappenplan met de snijplanken is geweest:
Voor ik het op het fornuis gelegd had heb ik het eerst op het werkblad gelegd waar ze al merkte dat het glad was, toen heb ik het op de rand van het werkblad gelegd, zodat ze aan de stabiele kant stonden als ze erover liepen en merkte dat het bewoog als ze bij de rand kwamen.
Toen ik merkte dat ze van die planken weg bleven heb ik het pas op het fornuis gelegd.
Ze hebben nog geen enkele keer geprobeerd erop te springen.

Ik heb het geprobeerd, maar voor mij is het geen doen om het aanrecht vrij (kat veilig) te houden.
Ik ben een extreme rommelkont, laat overal van alles slingeren, ik heb een slinger plekje nodig.

Als jullie nog andere tips hebben om ze van het aanrecht te houden hoor ik het graag!
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 En mochten ze stoppen met eten, haal dan een spuitje bij de dierenarts, zonder naald, maak papjes van paté natvoer met water en ga spuitje-voeren. Maar zolang ze zelf elke dag eten uiteraard niet doen.
Zulke spuitjes heb ik liggen!
Ik hou de hoeveelheid eten scherp in de gaten en daarbij met het extra apart langsgaan ook wie hoeveel dan eet.
Dagelijks wegen geeft me ook goede inzichten.
Ik hoop echt niet op het punt van dwangvoeding te hoeven komen, dan betekent het hoogstwaarschijnlijk ook voor die van mij het einde.
castratenkoor schreef: 30 nov 2017 07:03 Meenemen naar asiel - dat is echt mijn grootste zorg - zou ik niet doen. Je riskeert er een FIP-uitbraak mee. Die lijfjes moeten herstellen ipv nog meer heftige stress. Je doet dat niet in hun belang. Russsssst is wat ze nodig hebben.
Ik ga me direct goed inlezen op FIP en FELV en hopelijk krijg ik van het bloedonderzoek de uitslag dat alles goed is!
Naar het asiel voor onderzoek is dus afhankelijk van de uitkomst van de sectie op Louis.
Hierna ga ik bekijken of en welke onderzoeken die van mij zouden moeten hebben, hoeveel de kosten van die onderzoeken zijn, om te berekenen naar welke dierenarts ik ga (die van het asiel of mijn eigen dierenarts), maar dit zal zeker nog 2 weken duren voor er überhaupt iets met die van mij gedaan wordt (hopende dat er niks uit het bloedonderzoek komt).
Alle onderzoeken zullen stressvol zijn, waar ik die ook laat doen.

De rust:
Gisteren heb ik Olly en Flip zo lang mogelijk boven gehouden voor meer rust, echter nu ze weer wat bijgekomen zijn geeft het enkel meer stress als ze niet beneden mogen komen, ze willen er gewoon graag bij zijn.
Wel heb ik de deur naar de serre weer gesloten en ben dus momenteel weer even portier van de honden.
De serre is een koelere ruimte en ook koude kost energie en meer ontdekken kost energie.
nellebel schreef: 30 nov 2017 07:52 eens met dinie, mijn kleine odie kreeg ook FIP na de castratie ws dus door de stress. nou niet meteen denken dat alle kittens dat dan meteen krijgen. maar de kans wordt vergroot door weinig weerstand (dus bijv kittens, of oudere zieke katten, stress). dus door deze factoren te vermijden maar je de kans kleiner.
Ik ga me zo meteen direct verdiepen ik FIP, weet hier niks vanaf en wist dus ook niet dat dat geen erfelijke ziekte is!
kittentjes schreef: 30 nov 2017 09:16 Ach wat zijn het toch een dotjes, je stoelen zijn favoriet zie ik Haha.
Ik heb helemaal geen verstand van FIP maar als ik t zo lees ga ik volledig mee in t advies hierboven.
Zo op t filmpje te zien zijn ze in elk geval gelukkig heel gezond en vrolijk en ontspringen jullie die dans wellicht gewoon. Probeer t voor ogen te houden dat die kans ook groter is dan dat zij nu alsnog wat krijgen in mijn ogen althans. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Wb het bloedonderzoek kun je wellicht wat Dinie aangeeft even erachteraan bellen om te vragen of ze die zaken ook kunnen uitsluiten.
Het gelukkig, heel gezond en vrolijk eruit zien is nu zo krom, ook omdat Louis zo was tot zaterdag avond!
ALS het met castratie/enting te maken heeft is het nu 8 dagen geleden.
Maar dat is de onzekerheid, WAT is het?!

Ik heb naar aanleiding van het bericht van Castratenkoor (Dinie?) ook gebeld en ze gaan nu (als er voldoende bloed is) ook op FIP en FELV testen.
Laatst gewijzigd door Yola op 30 nov 2017 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Het feit dat ze allebei vrij snel na de castratie en 2e enting zijn overleden geeft waarschijnlijk wel aan dat daar een (mede-)oorzaak kan liggen. Elke dag dat die lieverds van jouw vrolijk rond blijven huppelen is dan weer een dag met minder kans op hetzelfde probleem.

Onderliggend kan natuurlijk nog iets liggen dat bij (hoge) stress zijn kop op steekt (FcoV/FIP, FIV en FeLV o.i.d.) maar daar loop je dan alleen een (direct) risico mee als je met ze gaat sleuren of er een andere stressbron is.

Het is nu inderdaad afwachten... maar tijdens dat wachten zie ik ze niet zomaar "omvallen". En als uit de onderzoeken een stress-gerelateerde ziekte komt zullen ze neem ik aan van het asiel de overige kittens niet oproepen.

Het blijft natuurlijk wel vervelend om in die onzekerheid te zitten.
(wij leven met je mee in die onzekerheid)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Fip valt niet te testen, wel Fiv (kattenaids).
En Fip is niet erfelijk want in principe kan iedere kat Fip ontwikkelen onder invloed van stress. Daarom ben ik ook geen voorstander van vroegcastratie. En tegelijk inenten vind ik helemaal gevaarlijk.

Wat Dinie ook zegt, je moet op dit moment stress tot een absoluut minimum beperken. Geen gesleep met de kittens, geen veranderingen in huis. Alleen rust (tenminste van jouw kant :smile: ).
Maar wanneer ik naar het laatste filmpje kijk, zie ik een paar gezonde, actieve kittens dus dat geeft de burger weer hoop.
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Cerna schreef: 30 nov 2017 14:01 Fip valt niet te testen, wel Fiv (kattenaids).
En Fip is niet erfelijk want in principe kan iedere kat Fip ontwikkelen onder invloed van stress. Daarom ben ik ook geen voorstander van vroegcastratie. En tegelijk inenten vind ik helemaal gevaarlijk.

Wat Dinie ook zegt, je moet op dit moment stress tot een absoluut minimum beperken. Geen gesleep met de kittens, geen veranderingen in huis. Alleen rust (tenminste van jouw kant :smile: ).
Maar wanneer ik naar het laatste filmpje kijk, zie ik een paar gezonde, actieve kittens dus dat geeft de burger weer hoop.
Maar Dinie zei: laten testen op FIP en FELV.
Dus daar heb ik voor gebeld om daar nog op te laten testen.

Castratie en enten is nu gedaan, dus daar kan ik niks meer aan veranderen.
Ik heb gehandeld naar mijn beste vermogen.
Vooraf ook geen inzichten gekregen dat het zo gevaarlijk zou kunnen zijn.
Aan wat ik anders had moeten doen of niet had moeten doen, kan ik nu niks anders mee dan mij enkel schuldiger voelen.

Thuis heb ik nu alles op rust fezet en serre afgesloten om koude ruimte en extra ontdekkingsmogelijkheden te beperken.
Ze slapen nu veel, als ze wakker zijn geef ik ze direct eten, drinken ze en spelen ze wat.

Als ik nog wat anders kan doen hoor ik het graag.
Plaats reactie