Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Ik zou de kittens gewoon 1 keer per week wegen en zolang ze aankomen is het goed ene kitten groeit sneller dan het andere kitten.
Die 100gr per week is een gemiddelde.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Ik weeg de kittens meestal rond 10 dagen en zolang ze aankomen is het goed. Cutie (poesje) komt minder aan dan Boy (katertje) hij eet ook meer. Soms eet ie alles van zn zusje op als ze niet snel komt, haha. Ik zeg weleens tegen hem ik had je beter holle bolle Gijs kunnen noemen. Hij weegt ondertussen 2,7 kg. Is niet te dik, dus kennelijk heeft ie het nodig. Komt ook naR me toe om eten te vragen. Staan altijd brokjes ook.
Als hij zo aan zn pootje blojft likken zou ik het wel na laten kijken. Je kan hem ook zelf even onderzoeken en als het heel pijnlijk is dan geeft ie dat echt wel aan.



Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Heb ze net nog even gewogen:

Gewichten:
Datum Tijd Olly Flip
2-11 18:00uur 999 1113
4-11 18:00uur 1024 1160
5-11 22:00uur 1040 1190

Ik weeg ze nu ook even wat vaker dat ik in de gaten kan houden of ze voldoende eten, ik merk dat ik de er wel aan moet herinneren en vanwege de ontwormingskuur.

Net nog even gekeken en nu likt hij er niet meer aan, ik had het pootje ook bevoeld, maar geen aparte reactie, enkel de normale terug trek reactie die een dier geeft omdat hij geen zin heeft aan het bevoelen.
Mocht ik morgen merken dat hij er toch weer aan likt, of niet lekker loopt ga ik naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Update over het van de trap kukelen van Flip

Vanochtend Flip goed geobserveerd en zag geen enkel teken meer van last van het pootje of dat hij er ook maar iets van extra aandacht aan schonk, dus deze bezorgde kitten mama is weer gerustgesteld!
In de video, Flip vanochtend
https://www.youtube.com/watch?v=AHvod-QyXmU

Vraag:
Olly gebruikt de kattenbak voor een heel ander doeleinde dan waar ik de kattenbak voor bedoelt heb :ethink:
Vanuit het gastgezin kennen ze nu enkel houtkorrel, maar persoonlijk vind ik dat verschrikkelijk met schoonmaken en wil ik ze op grid over zetten.
Nu heb ik boven nog 2 bakken naast elkaar staan, 1 met geheel houtkorrel en 1 grid met houtkorrel erbovenop.
Boven op de overloop nog 1 bak volledig met grid en beneden in de gang (waar het filmpje van is) een volledig met grid.
Nu merk ik dus het volgende:
Ze gebruiken de bak met volledige houtkorrel voor het ontlasten, heel af en toe zie ik in de gemengde bak dat ze daar gepast hebben, in de bak volledig met grid speelt Olly dus enkel in.
https://www.youtube.com/watch?v=niRn4uo60AM

MIJN VRAAG:
Hoe kan ik het proces van overstappen van houtkorrel naar grid het beste doen?

Nog een vraag:
Flip klimt geregeld in mijn broek omhoog.
Nu corrigeer ik dit met een Tsss geluid en een ferme UHH, dan kijkt hij en springt er weer vanaf.
Dit gewoon zo door zetten of hebben jullie nog andere ideeën/tips?

Ook vind ik het bijten in mijn arm best vervelend.
Als ik in bed lig wordt er eerst aan mijn arm gelikt waarna ik al weet dat er een bijt gaat komen, wel zachtjes, maar die tandjes doen toch pijn.
Ook dit corrigeer ik met een Tsss en een EUH (voor het bijten).

Flip heeft dus mijn haren ontdekt en het trekken en bijten (ook in mijn hoofdhuid) vind hij geweldig.
Ik begrijp dat losse haren geweldig leuk zijn om mee te spelen, maar ik vind dat toch minder :edoh:
Nanacht heb ik Flip dan ook een paar keer met van mijn hoofdkussen weg getild.
Ik weet negative aandacht kan ook aandacht zijn.
Ben ik zo toch goed bezig of hebben jullie nog andere ideeën/tips?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

nou laat je me eerst zo'n superschattig filmpje zien en dan moet ik hierover oordelen hihihi ik zie het al voor me, hoe flip je s'nachts belaagd hihihi
overdag heb ik vooral nee gezegd en ze steeds weggepakt wat niet mocht. guusje en gijs klommen gelukkig niet in mijn broek maar als ze ergens op of aan kwamen wat niet mocht (bijv bank krabben). ik maakte niet die geluiden erbij die jij doet omdat ik al van die bangerds heb. op zich zijn die van jou niet bang dus denk ik dat dat prima is.
in de nacht zou ik vooral negeren, want inderdaad negatieve aandacht is ook aandacht. en als vrouwtje toch reageert betekend SPELEN!!!!!!!.
misschien dat je een speeltje op bed kunt leggen? guusje heeft meestal een knuffeltje op bed liggen waar ze mee ligt te kroelen. als het echt pijn doet en je moet wel reageren zou ik hem inderdaad zonder iets te zeggen weg zetten.
je bent hartstikke goed bezig en volgens mij overleef je die aanvallen van die gevaarlijke wilde beesten vast wel hahaha die flip is toch wel een doerak.
onze guusje kroelt ook door het kattengrit, maar zij doet het door de kruimels die voor de bak liggen. ze gebruikt verder de bak wel gewoon. op zich graaft olly wel al in de bak. misschien komt het vanzelf wel goed zo. ik zou het nog even aankijken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Oh wat liefom te zien hoe ze spelen! Tja rollen door het kattengrit daar heb ik geen ervaring mee, ik zou denk ik toch wat vandie houtkorrels er bij doen, zodat ie door heeft dat het de kattenbak is. Ik vindt sommige dingen ook niet fijn van bijten en spelen met mijn voeten en zeg dan altijd uhh uhh en nee en tegelijkertijd leidt ik ze af met een speeltje. Ze trekken en krabben hier ook aan haar en hoofd ook dat doe ik op dezelfde manier en zet ze weg of haal zeweg, want ze doen het ook bij visite. Ook knabbelen aan schoenen en veters en in broeken hangen, zelfde. Verder klimmen ze hier ook op het aanrecht, soms als ik hun bakjes vul vallen ze al aan, maar dan pak ik ze beet en zet ze op de grond en zeg netjes wachten haha, bij Boy gaat het snel die luistert best wel goed, maar bij Cutie duurt het wat langer dat het doordringt. Ik blijf herhalen, denk dat dat het beste is en zeker zorgen voor afleiding!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

S'nachts inderdaad negeren als jij blijft reageren is dat leuk. Hoe lastig ook blijf doen als of je slaapt.

De overstap van hout korrels naar grid. Zou ik pas doen als ze helemaal gewent zijn. Dan zou je b.v die hout korrels bak als je die nu 1 keer per dag doet om de dag gaan doen en de grid bak wel elke dag. Katten houden van schone bakken en als ze door hebben dat die grid bak schoner is heb je kans dat ze dr grid bak kiezen.

Hier ook een klimmer en bijter. Bin het bijten bied ik een alternatief aan in dit geval een kong speeltje. Bij het klimmen via de benen zeg ik nee en zet ik hem weg en negeer hem dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

@nellebel:

Dat ziet er zo uit, haha

Afbeelding

Ja dat idee heb ik ook, dus snachts niks zeggen en wegzetten.
Nee die van mij zijn voor de duvel niet bang en als ik de Tsss en een Ehh gebruik, stopt Flip, dan zie je hem even denken en kiest (tot nu toe) eieren voor zijn geld ;-)
Het is niet mijn bedoeling dat ze angstig worden, enkel dat ze beseffen dat ik iets niet wil.
Ze reageren dus absoluut niet angstig, maar stoppen wel, de Tsss, doe ik nu om de Euh kracht bij te zetten, zodat ze gaan begrijpen dat de Euh betekend, niet doen.

Als ik het niet overleef...
Mocht er geen update komen, dan is het moment om groot alarm te slaan :lol:

Ik heb nu de favoriete bak nu gevuld met grid en daarnaast een klein bakje (wat ze niet zo veel gebruikte) met houtkorrels, zo kan ik kijken of ze gewoonweg de voorkeur hebben voor een kattenbak of voor de inhoud.
Vond in de grid bak boven wel een plasje dus een van de twee heeft in ieder geval het grid gebruikt voor het juiste doel.

@Lieselotje:
Om over te schakelen hoop ik maar een bak gebruiken om te mixen en over te schakelen.
Het broek klimmen doet Flip als ik aan de wasbak bezig ben, dus denbk ook dat hij daarmee makkelijk wil komen kijken, hij moet toch maar leren via een andere weg daar te komen ;-)
De sleutel is altijd consequent blijven, door de pijn die de nagels en tandjes doen, gaat me dat wel lukken :lol: ;-)

@pinguin:
Negeren van het bijten en nagels in mijn hoofdhuid voelen kan ik echt niet!
Ik houd het dan wel op de minste manier van aandacht door hem van mijn kussen af te zetten zonder iets te zeggen.

De houtkorrelbak viezer houden dan de gridbak is niet zo moeilijk!
Jeetje wat een kriem om dat schoon te houden :shock:
Als ze plassen veranderen de korrels in zaagsel en verdeeld zich dus door alle korrels.
_________________________________________

Update over het dierenasiel en het contact met hun dierenarts.

Het leek heel soepel te beginnen, maar je leest het al...leek ;-)

Het begon met hun reactie:
U kunt de beide heren ook op woensdag 22-11 brengen(deze datum heeft onze voorkeur omdat er dan 2 dierenartsen aanwezig zijn) .Wij opereren alleen in de ochtend uren maar als U ze aan het einde van de middag kunt brengen kunnen ze na zo’n 1.5 -2 uur weer naar huis.
Graag hoor ik van U of dit voor U ook een optie is.


Oké, super dat ik de wachttijd met 2 uur terug kan brengen!

Dus ik terug gemaild:
woensdag 22 november kan ik regelen.
Hoe laat dan brengen?
En dan kan hoef ik dus maar 1,5-2uur te wachten?!
Dit is dan een prima optie voor mij en wil ik u bedanken voor de medewerking.


Datum was snel geregeld, maar die tijd :shock:
Ze schreef:
Probeer ze in de ochtend te brengen,dan kunnen ze inderdaad na zo’n 2 uurtjes weer naar huis! (.afhankelijk van het tijdstip dat ze gebracht zijn).

:ethink: Eerste mail staat brengen aan het einde van de middag en nu in de ochtend :ethink:
En afhankelijk van het tijdstip :?: Daar vraag ik toch naar?

Dus nog maar gemaild:
Graag verneem ik van u het voor jullie perfecte tijdstip waarop ik Flip en Olly moet brengen, dan zorg ik dat ze op dat tijdstip er zijn,
zodat ze direct geopereerd kunnen worden en na 1,5-2uur weer mee kunnen.


Je merkt het al, ik blijf heel duidelijk over de wachttijd die ze gegeven hebben, mij hebben ze niet meer ;-)

Kreeg ik terug:
Het perfecte tijdstip kan ik je helaas niet geven,dat is echt afhankelijk van het tijdstip dat jij hier bent.
Wij hebben nog een paar operaties opstaan waar we om 8.30 mee beginnen,en zodra jij er bent kan de dierenarts die op dat moment niet opereert aan de 2 katers van jullie beginnen.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ze alle twee nog met een operatie bezig zijn dan moet je dus even wachten.


Jeetje :edoh: ik vraag toch om een tijdstip?!

Dus nog maar gemaild (ja ik ben best een geduldig persoon ;-) ):
Wellicht begrijpen we elkaar niet, maar ik vraag aan u hoe laat ik er op woensdag 22 november moet zijn, een tijdstip dat er een dierenarts dus hoogstwaarschijnlijk klaar is met de reeds geplande operaties.

Dat een operatie uit kan lopen kan ik begrijpen, enkel neem ik aan dat er wel enige planning is in de geplande operaties waardoor er ook inzicht is welke tijden de dierenartsen zeker aan het opereren zijn en wanneer ze waarschijnlijk klaar zijn.


En dan toch!! uiteindelijk!! Het is gelukt!!
Het antwoord:
Ingepland zijn 3 broertjes van jullie katertjes dus verwacht ik dat ze rond 10.00 uur klaar zijn.Hopelijk kun jij er rond die tijd dan ook zijn.

:eclap: :eclap:
Dacht dat Limburg echt nog Nederland was, maart begin met communicatie er erg aan te twijfelen :eeh:

Maar woensdag 22 november om 10:00uur ga ik daar heen en dan kan ik ze met 2 uur weer mee terug nemen..... Is de afspraak en mijn ijle hoop op dit moment ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Wel fijn dat je dan niet 2 keer heen en weer moet. Nu maar hopen dat het daar ook allemaal soepel en snel verloopt.

Als ze je bijten (en bijvoorbeeld niet los willen laten) dan kun je ze ook (zachtjes) in hun nekvel grijpen (dan laten ze al automatisch los) en gewoon wegzetten (natuurlijk niet aan nekvel maar onder het buikje oppakken). Dat zul je wel een paar keer moeten doen voordat ze in de gaten hebben dat ze niet jou maar broerlief moeten grijpen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Aan nekvel dwingen los te laten is ook mijn manier. Zo kun je ze ook consequent uit je broek plukken. Dus aan nekvel naar beneden dwingen. Nooit echt optillen aan het nekvel, de pootjes moeten grip houden aan broek of waar ze dan ook zijn. Het is een goede manier om ze b.v. op te laten houden met je handen te vechten. En dan in combinatie met opgeheven vinger voor hun neus en uh uh zeggen. Niet dat ze dan stoppen, hahahaha daar heb je 300 x voor nodig hahahaha.

Uiteindelijk komt de boodschap wel over. Echt optillen aan het nekvel kan tot een week of 5-6. Daarna wordt het riskant ivm afknijpen bloedtoevoer naar de hersenen. Er was een keer iemand op het forum die dat gedaan had met een kitten van een paar maanden en dat kitten lag daarna bewusteloos op de vloer.

Ik hoop dat het helemaal goed komt 22/11. We duimen met zijn allen, dat moet helpen. Ach ja die communicatie verloopt inderdaad bepaald niet soepel.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Duimen, hopen, ballonnetjes... Ik kan ze allemaal gebruiken met dit asiel ;-)

Persoonlijk wil ik zo min mogelijk tot niet fysiek corrigeren.
Tot nu toe is dit ook niet nodig en volstaat de Tss en Uhh.
Vanacht 1 x Flip van mijn hoofd weg moeten tillen.

De ene avond gaan ze gelijk met mij rustig slapen en de andere avond...
https://www.youtube.com/watch?v=51pARaYWWZk :lol: :multi:

Tja en als je toch al doordraait en Flip en ik er niet aan mee gaan doen, dan heb je nog altijd jezelf...
https://www.youtube.com/watch?v=gj0nu3W4KYY&t=3s :lol:

Nu las ik op de verpakking van het natvoer dat er catnip in zit en met de speeltjes is Olly ook degene die daar reactie op geeft, dus dat kan een hoop verklaren :ethink:

De kattenbak blijkt niet de inhoud de voorkeur te hebben, maaar de bak/plaats zelf :edance:
Uiteraard wilde ik jullie deze geweldige plasbolletjes niet onthouden ;-)

Afbeelding

Alleen Olly was daar niet echt blij mee en begon ze gelijk weer ijverig onder de graven en het schepje aan te vallen als die in de bak durfde te komen :verliefd:

Afbeelding

Olly en Flip lijken wel klitteband pootjes te hebben, als het niet hard of glad is blijven ze eraan haken :lol: :lol:

Ik moet zeggen, tot nu toe mag ik niet klagen over hun gedrag!
Als dit zo doorgaat, gaat het me wel lukken!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Tuurlijk gaat dat lukken - sterker nog: het lukt al!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Da's een klein druk kittentje, die Olly :multi: :multi: :multi:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

waahhhhh je kunt al zien wie de baas van de afstandsbediening is flip heeft gewonnen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

@castratenkoor:
Tot nu toe ;-) maar bedankt voor de aanmoedigende woorden :pdthb:

@Rik:
:shock: en ik durfde te zweren dat Flip de druktemaker was :edoh:

@nellebel:
:lol: :lol: Daar heb je helemaal gelijk in!
Als ik vergeet de afstandsbediening s nachts vergeet weg te leggen wordt ik snelgenoeg wakker gemaakt omdat meneer gewoon de tv weer aan zet :lol: :lol:

Update:
Mijn trap naar beneden is blijkbaar niet de meest veilige (hout met traanplaat trapmatten).
Vandaag is Olly er vanaf gekukkeld :shock:

Helaas voor mijn meiden willen de kerels vandaag geen contact maken en hoe aantrekkelijk ik de benedengang ook maak, ze zitten binnen een mum van tijd weer boven :-(
En mijn dames maar vol verwachting voor het hek wachten, och gossie :-(

Dus maar even boven op bed gaan liggen en uiteraard als een blok in slaap gevallen, waarna ik wakker werdt en Flip in mijn armen lag te slapen :sleeping: :verliefd:

Wat zijn het toch heerlijke open, lieve kereltjes :verliefd: :verliefd:

Zojuist de polissen van de verzekering binnen gekregen, de heren zijn geaccepteerd :edance:

Zo meteen weer werken :-( zooo geen zin in, wil lekker bij mijn beesteboel blijven :verliefd:
Maar een paar uurtjes en dan tot zaterdag volledig van ze genieten :edance:
Plaats reactie