Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Cerna schreef:Dank je. Mocht je Gizmo's bijzondere verhaal willen lezen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =9&t=31796
Ga ik zeker doen!
Rik schreef:Ze zijn nog jong genoeg om te leren dat handen niet zijn om op te jagen.

Wel heb ik gemerkt dat op mysterieuze wijze als mijn dekbedovertrekken winkelhaken erin hebben ;)
Die heb ik ook al opgemerkt ja, waar zullen die toch van komen :ethink: :ewhistle:
pinguin schreef:Ik zou eerst om opheldering vragen kwa wakker worden wat betreft de castratie en daarna je beslissing maken.

Hier kan ik Simba ook voor half geld bij het dierenasiel laten castreren. Na deel vind ik is dat hij dan wakker word op de quarantaine afdeling waar ook de zieke zitten. Dat is voor mij dus een dikke nee want stress kan een hoop triggeren.
Ik heb ze nu een mail gestuurd met de vraag voor een andere dag (dan is de vraag met de andere kittens wakker worden ook niet meer relevant) en wat er mogelijk is met tijdsplanning.

Bij mijn dierenarts voor de honden moet ik altijd dik een half uur rijden, tevens wil ik erbij zijn als ze onder narcose gebracht worden en als ze waker worden.
Ik accepteer het niet om ze te brengen, waarbij ze in een hokje moeten wachten tot de dierenarts een keer tijd heeft om eraan te beginnen.
Daar plannen we het altijd zo dat ik ze kom brengen, waarbij ze direct onder narcose gebracht worden, ik wacht tijdens de operatie en erbij ben als ze wakker worden.
Als ze wakker genoeg zijn mogen ze met mij direct weer mee naar huis.
Afhankelijk van de duur van de operatie ben ik veelal binnen 3 a 4 uur weer thuis.
castratenkoor schreef: Voor de goede verstandhouding zou ik zeker rond de 5 maanden gaan. Met 12 weken bij het asiel is uiteraard ook prima als je het rijden ervoor over hebt.
Ik wil zelf ook niet zo lang wachten, heb vernomen dat katers vanaf 4 maanden al geslachtsrijp kunnen worden.
Beter het zekere voor het onzekere, dus als het niet het asiel wordt dan op tijd bij mijn eigen dierenarts, wel dan de vaccinatie en castratie apart uiteraard.
Yo16Ka16No11 schreef:Wat een cuties en ze zien er ook super gezond uit. Veel geluk samen!
Ja hè :verliefd:
Ook al merk ik dat Flip een grote dondersteen is en Olly de purrende zachtmoedige lieverd is, ik ben al helemaal verliefd :verliefd:
Ze gedragen zich ook erg gezond en mooie gewichten, vannacht had er een wat zachte/diaree ontlasting en vooral STINKEN!! Maar ik maak me daar nog niet zo druk om, kan vanwege de indrukken van gisteren geweest zijn.
Verder ook een goed drolletje gevonden, dus ik houdt het even in de gaten.
castratenkoor schreef:Ja je hebt daar echt een leuk en mooi duo! Volgens mij worden dat prachtige katten.
Bedankt!!
Mijn zoektocht begon bij Brits korthaar en het zijn geweldig mooie HTK kittens geworden, maar een kennis van mij fokt Brits korthaar en die denkt dat papa er wellicht een was omdat beige niet bij HTK katten voorkomt.
Maar wie papa ook is, ik ben hem dankbaar voor de geweldige kereltjes :verliefd:
nellebel schreef:Dag lieve kleine dappere Olly en Flip
HOI
Afbeelding
Rik schreef:En volgens mij zijn die dappere Olly en Flip al heel erg sociaal. Want in het eerste filmpje zie ik Olly al gelijk op schoot springen (bij het spelen). Dat deden ze hier niet.
https://www.youtube.com/watch?v=pzOfTiaLmH8
Zeer zeker!
Wel is Olly de grote knuffelkont en is Flip over het algemeen meer bezig met de wereld verkennen en als hij op mij klimt is het veelal om te spelen.
Toch was Flip mij vanochtend wakker aan het likken... by the way... JEETJE die tongetjes zijn ruw!!
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

En dan nu...
De wondere wereld van Olly en Flip.

Om gelijk met een funnie filmpje te beginnen:
Ik zei nog zo..
https://www.youtube.com/watch?v=n53tYYUfK_0

Ze hadden er een waarschuwing bij mogen leveren!

Afbeelding

:!: PAS OP :!:
Kan uw motivatie om op te staan zeer drastisch verminderen!

Ik denk dat ik best een goede nacht heb gehad (voor kittens bezitters met het kittens op de slaapkamer)
Voor het slapen gaan nog even met ze geknuffeld https://www.youtube.com/watch?v=pzOfTiaLmH8
en gespeeld. Daarna gingen ze even zelf verder, want die berg dekens is wel heel leuk om elkaar te belagen, maar daarna ben ik heel even om 3uur wakker van ze geworden en om 06:30uur begon Flip mij te likken.
Vond dat ik dus weinig te klagen had :eclap:

Even een schrik momentje toen ik mijn ogen opende, Flip zat naar mij te kijken op 5 cm afstand :uunk: :lol:
Ondanks de waarschuwing van Rik, stonden de kerels voor ik het wist al weer bij mij in de badkamer en was is ze binnen een minuut al weer kwijt, dus nog even open en vrolijk als gisteren.
Na wat geluidjes gemaakt te hebben, zag ik het kopje van Flip ineens van de zolder naar beneden hangen, wel potverdorie.
Snel terug op de slaapkamer gezet en na het wandelen met de honden een provisorisch hekwerk gemaakt voor de trap, boven verdieping oké, maar zolder nog even wachten.

Maar de boven verdieping (zonder badkamer) was ook al erg gezellig.
https://www.youtube.com/watch?v=hofmvYHUzU0

Nu hebben ze de trap als favoriete hangplek gebombardeerd.

En omdat de planning toch al in duigen gelopen is....
De honden kennis laten maken met Olly en Flip!

Eerst met Olly naar beneden en ik kan zeggen...
Ook mijn honden zijn verliefd :verliefd:
Gelijk aflebberen en voor honden is aan de kop en kont likken verzorgingsgedrag!

https://www.youtube.com/watch?v=leeE74CF4_A

Beide dames zijn vanaf dit moment continu met de kereltjes bezig gebleven en bij ieder geluidje stonden ze onder aan de trap.

Afbeelding

Flip vond het allemaal minder, eerst met de tussendeur dicht waarbij de honden kunnen kijken en ruiken via het kattenluik, maar Flip maakte zich enorm groot en begon te blazen.
Die zal dus wat meer tijd nodig hebben om te wennen.

Wil het laten snuffelen nu 2 keer per dag doen... of in het tempo van Olly en Flip dan zie ik ze over een paar dagen prins heerlijk door de woonkamer banjeren, haha!

Vandaag de Funny Butterfly geïntroduceerd.
Wat een geweldig leuk speeltje!!
https://www.youtube.com/watch?v=oo6yv0joHCA
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Hihihi ja die tongetjes zijn net schuurpapier. Wacht maar tot ze je tenen hebben gevonden.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

@pinguin:
Ik ben een koukleum, dus die zullen ze niet snel vinden ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Aaah jaloers! Wat een heerlijke muppies zijn het toch :verliefd:
Moet mijn vriend over aantal jaren toch over zien te halen om voor twee kittens te gaan :eshifty:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ik zag al in het eerste filmpje dat ze zeer goed sociaal opgevoed zijn. Dus voorzie ik inderdaad geen terugval wat betreft bangheid.

Ik zie dat de honden al gesnuffeld hebben. Dat ging ook lekker beheerst. En ach, als Flip zich groot maakt en blaast en de honden reageren daar niet op dan lijkt me dat prima. Zalig van die onverschrokken haarbolletjes :verliefd:

(Dat de honden rustig blijven is bij kittens ook het halve werk. Zeker als die dan ook onverschrokken zijn.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

@yola hier nog een kauwkleum en toch heeft Simba ze gevonden hahahahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Haha die honden zie ze staan geweldig!
het zijn echt dotjes heerlijk om te zien!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Yola schreef:Ik ben een koukleum, dus die zullen ze niet snel vinden ;-)
Ze kruipen vannacht gewoon onder je dekbed en dan vinden ze ze vanzelf :lol:

Mooi hoe de honden er op reageren en op ieder geluidje reageren. Moederinstinct?
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik heb al je filmpjes gekeken en moet zeggen ' je hebt het werkelijk allemaal fantastisch voor ze verzorgd'. Hier kan iedere beginnende katteneigenaar echt een voorbeeld aan nemen! :eclap:
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Jeetje jeugd van tegenwoordig :esnooty:
Trap hangen, schoen hangen... dat hangt en doet tegenwoordig ook maar gewoon :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Dinky schreef:Aaah jaloers! Wat een heerlijke muppies zijn het toch :verliefd:
Moet mijn vriend over aantal jaren toch over zien te halen om voor twee kittens te gaan :eshifty:
Dat moet jouw wel lukken :thup:
Rik schreef:Ik zag al in het eerste filmpje dat ze zeer goed sociaal opgevoed zijn. Dus voorzie ik inderdaad geen terugval wat betreft bangheid.

Ik zie dat de honden al gesnuffeld hebben. Dat ging ook lekker beheerst. En ach, als Flip zich groot maakt en blaast en de honden reageren daar niet op dan lijkt me dat prima. Zalig van die onverschrokken haarbolletjes :verliefd:

(Dat de honden rustig blijven is bij kittens ook het halve werk. Zeker als die dan ook onverschrokken zijn.)
Ik heb het gastgezin heel dankbaar voor hun goede start :pdthb:
Ze zijn heel open en herstellen zich snel, zodra ik Flip terug boven zetten, draaie hij zich om en ging gelijk verder spelen.

Net nog een keer laten snuffelen, Flip ging zelfs spugen!
De honden reageren er niet op, maar wil het met Flip toch rustiger op gaan bouwen zodat hij niet zo gespannen is.
Ik heb de honden wat afstand laten houden zodat Flip ze rustig kon bekijken en dat ging goed en Flip ontspande al.
Nu wil ik binnenkort ze de trap naar beneden laten verkennen en wat gaas voor het kattenluik maken zodat Flip zelf contact kan maken en onderzoeken.

Ik haal ze apart naar beneden voor de kennismaking met de honden en dan merk ik maar weer hoe geweldig veel twee kittens aan elkaar hebben!
Zodra ik er een boven laat begint die erg hard te miauwen en staat de een de ander op te wachten als ik weer naar boven kom :pdthug:

Ik ben jullie dus ook heel dankbaar voor de raad om er twee te nemen :pdthb:
pinguin schreef:@yola hier nog een kauwkleum en toch heeft Simba ze gevonden hahahahaha
Oo jee, goed instoppen dus ;-)
kittentjes schreef:Haha die honden zie ze staan geweldig!
het zijn echt dotjes heerlijk om te zien!
Een huis vol dotjes :verliefd:
Zowel honden als kittens!
Cerna schreef:Ze kruipen vannacht gewoon onder je dekbed en dan vinden ze ze vanzelf :lol:

Mooi hoe de honden er op reageren en op ieder geluidje reageren. Moederinstinct?
Ben benieuwd!

Ja dit is het moeder instinct van de honden, de ene is de moeder van de ander die afgelopen februari pups heeft gehad en ik merk dat ze op het miauwen hetzelfde reageren als op hun pups en op dezelfde manier snuffelen en likken als bij hun pups, dus dat zit helemaal goed!
Yo16Ka16No11 schreef:Ik heb al je filmpjes gekeken en moet zeggen ' je hebt het werkelijk allemaal fantastisch voor ze verzorgd'. Hier kan iedere beginnende katteneigenaar echt een voorbeeld aan nemen! :eclap:
WOW wat een geweldig compliment! Bedankt! :pdtrev: Ik doe mijn best ;-)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Wat een heerlijke beestenboel en wat doen ze het al goed met elkaar!0 :eclap:
Leuk om de filmpjes te zien.
Hier spelen ze ook altijd op bed, heb er een sprei op liggen. En dan spelen we veztoppertje, Boy vindt dat heel leuk.
Hoop dat vannacht weer goed gaat, maar denk het wel,hier ging dat ook goed.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Je kunt wel een boek samenstellen. Prachtig. Heerlijk om dit alle te mogen volgen. Dat komt helemaal goed met de katten en honden. Volgens mij ben jij om op te vegen als je 's avonds naar bed gaat. De hele dag bezig met de beestjes. Goed geregeld alles!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Waarom bket samen voorstellen aan de honden? Dan kan flip het gedrag van Olly kopiëren ze leren ook van elkaar.

Ze zijn nog zo mini als ik dat vergelijk met Simba.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Ik begrijp je redenatie Pinguin maar ik denk dat het veiliger is om de 4 dieren nog even niet bij elkaar te zetten. Is nogal lastig onder controle te houden in je eentje. Dus ik denk voor nu - om de beurt - even prima is.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie