Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Maak je niet zo druk. Flip is speels en introductie gaat heel makkelijk. Hij is katjes gewend. En vertrouw nou op je gevoel. Niet zo moeilijk denken. Ga kijken en als het goed voelt doen. Je hebt twee kittens binnen no time geïntroduceerd met twee grote honden. Jij kunt echt een kitten wel aan. Het zijn geen volwassen solo katten.
Je wilt het zo graag zo goed doen en dat siert je. Veel succes en kleine Olly helpt je met zoeken. Ik weet ook zeker dat mijn overleden katten me geholpen hebben met mijn keuzes.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Ik denk dat je gerust ook eens op marktplaats kan kijken dan verloopt t misschien wat rustiger en kun je in je buurt gewoon kijken waar het kitten opgroeit. Ik zou me geen zorgen maken over de introductie Flip is nog klein en zal makkelijk wennen aan een ander kitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ja, dat is het grootste dilemma. Nee, je bent niet egoïstisch dat je hem niet kwijt wilt. Maar er is inderdaad geen garantie dat hij nét zo close wordt als met Olly. Het is echter wel zo dat zolang ze nog gewoon jong zijn, het spelen en veel aan elkaar hebben eigenlijk heel "natuurlijk" gaat. Dus over de introductie hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken.

Volgens mij is er vaak bij een asiel wel de mogelijkheid om het een paar weken op proef te nemen. Kijken of de klik er is. Dus daar kan je natuurlijk wel naar informeren. Maar ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk is. Ergens weet je dat je iets moet doen maar het verdriet van Olly mept je elke keer weer vreselijk de grond in.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Niet te druk maken om de introductie. Het gaat hier om kittens waarbij een introductie niet zo ingewikkeld hoeft te zijn als bij volwassen katten ;-) Het is je ook gelukt om de introductie te doen met de honden dus dan gaat introductie tussen twee kittens jou ook zeker lukken!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Ik zou me ook niet ongerust maken.
Een dagje zal er misschien naar elkaar geblazen worden, maar het ijs is bij kittens zo snel gebroken.

En tussen Olly en Flip ging het geweldig, maar ook dat was geen garantie voor de toekomst.
Mijn twee jongste dames zijn zusjes en net zoals bij mensenzusjes/broertjes zitten ze elkaar regelmatig in de haren. Juist omdat ze elkaar al vanuit de baarmoeder kennen is er totaal geen gereserveerdheid naar elkaar.
Maar ze vinden elkaar ook vaak erg lief (was sich liebt das neckt sich :smile: ).

Maar ik zou geen beslissing halsoverkop nemen. Ik kan me voorstellen dat je die neiging hebt wanneer je ziet dat Flip Olly (of een vriendje) mist, maar ik denk dat het belangrijk is dat er een klik is tussen jullie.
Ik zou in het asiel gaan kijken en er dan een paar daagjes over nadenken. Gebruik morgen om ook nog eens verder te kijken bij bijv. een kittenopvang bij jou in de buurt.

Flip krijgt van jou en van de meisjes genoeg aandacht dus die paar daagjes zal voor hem niet zoveel uitmaken.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Geef Flip ook even de ruimte om weer zijn draai te vinden als je er over 4 weken een maatje bij zet is dat ook nog vroeg genoeg. Als jij een klik voelt net een kitten dan pas nemen en zoals andere al schrijven zal die introductie niet z'n probleem zijn. Beetje blazen en grommen kan, kan ook zijn dat Flip eerst even de kat uit boom kijkt mast op die leeftijd trekt dat snel bij.
Of ze close worden valt niks over te zeggen.
Toen ik Snabbel bij sproet zetten wat ook geen familie is en 5/6 jaar leeftijd verschil zijn die toch echt enorme close maatjes geworden. Niet gelijk maar binnen een paar maanden sliepen ze samen en daar waar kon kropen ze tegen elkaar aan.

Als je het doet via een dierenasiel is er altijd een proeftijd vaak zn 2 weken maar je kan ook b.v 4 weken afspreken. Mocht het toch niet gaan dan ben je hooguit de administratie kosten kwijt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Flip 4 weken alleen laten zou ik niet doen, het is een kitten en die heeft een speelmaatje nodig om krachtmetingen mee te doen, te spelen, samen slapen enz. enz. Maar je hoeft ook niet vandaag of morgen al voor een nieuw vriendje te zorgen, dat komt echt niet op een dag aan. Ik zou eerder voor een kitten rechtstreeks uit een opvang gaan ipv uit het asiel. Bij "ikzoekbaas" zitten er genoeg.

Flip herplaatsen zou onzin zijn, hij is gewend en gelukkig. Weer een verhuizing is echt onnodige stress, daar doe je hem geen plezier mee.

Kun je dat kitten niet bij die opvang halen zonder dat hij/zij naar asiel hoeft?

Introductie tussen de kitten hoeft echt niet moeilijk te zijn. Zo jong kun je ze gewoon bij elkaar zetten. Dagje blazen en daarna lekker samen spelen. Dat kitten wat honden gewend is, is dat niet wat voor jou?

Ik ben van mening dat je je onnodig bang laat maken door het asiel - met die uitspraak dat je je er niet teveel van voor moet stellen en dat ze nooit zo close worden als de broertjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En die zijn geen familie van elkaar.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cyamytha »

Och jeetje, dat had ik allemaal niet gelezen. Wat verdrietig!

Heel veel sterkte met je verlies en nog meer met de keuzes waar je voor staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door KiwiNL »

Jeetje, ik lees het nieuws nu pas en ik schrik er van. Dit was je ergste nachtmerrie. Heel veel sterkte!
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Hoe mijn dag verliep:
Middag

Puff, de hel van zoeken is weer begonnen!
Op facebook de vraag uitgezet naar een kitten wie heeft of iets weet, krijg reacties van sites waar ik de meeste al van gezien heb, twee bieden er nu een kitten aan, een kan pas in januari mee en zit in
Ben net bij Mila gaan kijken en daar zat ook haar broer, mijn hoofd tolde.
Ze hebben die kittens nu bij het gastgezin gehouden voor mij!
Dit legt heel veel druk op mij.
De kater was iets terughoudender, maar sprak mij qua koppie meer aan.
De poes plaste op de bank!
Straks heeft die een blaasontsteking, weer gesodemieter!
Er waren 5 katten in huis, beneden 1 kleine kattenbak en zag dat die vies was, dus mischien dat ze daardoor op de bank ging (had ze nog nooit gedaan, zei het opvanggezin)
Mijn gevoel, die ging alle kanten op, en nee ik had er geen gevoel bij, maar komt dat omdat ik gewoon Olly wil of omdat ik geen gevoel had bij die katten?
Ik heb er 2 uur gezeten en heb gezegd dat ik even moest luchten en alles op een rij moest zetten.
Maar ik MOET beslissen!
Laat ik het over gaan met de kans dat ik nu geen maatje voor Flip vind of kies ik met de kans dat mijn "geen gevoel hebben" blijkt te zijn dat ik het niet voor die kat voel.
En als ik kies, welke van de twee dan?

Ik wilde bovenstaand bericht net verzenden toen de deurbel ging en er vrienden van mij op de stoep stonden met eten en vooral steun.

Intussen kreeg ik een bericht van een facebook vriend dat zij een kitten had zitten.
Erheen maar erg angstig en vanaf 4 weken niet meer met andere kittens geweest (had ze op een boerderij gevonden).

Met mijn vriendin terug naar de twee katten van het asiel (inmiddels 21:00uur).
Zij zei 'je moet ze allebij nemen'
het gastgezin had de oplossing dat ze het weekend bij mij mogen logeren om te kunnen kiezen.
Hiermee ingestemd.
Het meisje ging zonder problemen de bench in, de kater was een heel ander verhaal en vloog tegen de muren omhoog.

Dit kon ik niet aan zien en heb gezegd dat ik alleen het meisje mee neem.

Dus ja mensen, ik heb hier een meisje zitten!
Losgelaten en het meisje blaast veel, Flip haren overeind en verder al weer snel met mij bezig.
Omdat ik nu mega achter loop met mijn werk ik naar beneden (ook zij mijn vriendin dat ik ze even moest laten).
Al snel wilde Flip naar beneden, vriendin (die inmiddels met manlief weer terug naar huis was) gebeld en ze zei 'prima als hij dat wil, dus Flip is nu beneden en meisje boven.

Nee ik heb er nog steeds niks mee, wellicht als Flip er wel wat mee heeft dat het bij mij ook zal groeien, ik kijk het aan, uiteraard weet ik dat een weekend wellicht te kort is, maar hopelijk krijg ik wel een indruk en een duidelijkere ja of nee.

Nu weer snel verder werken,.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Wow dat is snel.

Ik eens je verder alle goed met de katten maar ik ga dit topic verlaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Nee een weekend is veel te kort voor het kitten om aan alle veranderingen te wennen. Dat je nog niks met haar hebt is heel logisch - tuurlijk, je wilt Olly, maar die is er niet meer. Ik zou het echt twee weken geven om aan elkaar en aan het huis te wennen. Twee dagen is echt tekort om er wat van te kunnen zeggen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Hoe is je nacht verlopen en hoe sta je er nu tegenover?
Ik denk eigenlijk ook net als dinie dat je het langer een kans moet geven, maar met name voor jezelf. Er is nu zoveel gebeurt in korte tijd dat je er nog niet helemaal voor open staat al doe je het beste voor Flip. Geef t een kans, dan komt t best goed uiteindelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Wacht maar eens af of Flip wat ontdooit. Als hij ontdooit gebeurt dat bij jou ook. Anders helpt het je ook keuzes maken misschien. Mijn man had de eerste weken en hekel aan Flippie. Hij wilde Nellie terug. Nadat hij zich besefte dat Flippie daar niks aan kon doen werden ze de dikste maatjes. Geef het even tijd. 100 Procent zal het niet zijn na het weekend maar misschien wel een indruk

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Oh nog een meisje erbij, leuk!
Hoop dat het gaat lukken.
Je gevoel joh dat heeft tijd nodig en geef dat jezelf ook.
Bij mij had ik mijn Lotje op 13 februari verloren, mijn allerliefste poezenkind en ik wilde haar terug. Zelfs toen ik voor deze kleintjes ging en ze hier in huis had heb ik heen en weer slingerende gevoelens gehad van wat lief, leuk, maar ook ik hou niet van ze zo als bij Lotje. Toen ik ze heb laten castreren/steriliseren kwam ik in de tussenliggende uren thuis en ik dacht, pff ik mis ze geeneens, ik mocht ze ophalen en trof Cutie aan in de couveuse en Boy was zo zorgzaam en liefdevol naar zijn zusje toen gebeurde er iets met me en voelde ik zoveel liefde voor ze. En zo zie je het moet groeien. Het belangrijkste is dat Flip haar leuk vindt op dit moment, want voor hem heb je haar nu te logeren.
Jij zal je lieve Olly nooit vergeten, dat blijft jouw lieve poezenkind wat veel te vroeg is gegaan, maar je hart is groot genoeg.om liefde te gaan voelen met de tijd om van dit poezenvriendinnetje te gaan houden!
Bij mij heeft het ook tijd nodig gehad.
Werkse en zorg ook dat je rust keijgt want het is een enorme rollercoaster voir je met gevoelens.
Knuffel
Plaats reactie