Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Ik heb ze bekeken en inderdaad: genieten!
En wat lijkt Barry op Olly (kon alleen aan de datum zien of het Olly of Barry was).
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Beste mensen,

Het volgende wil ik jullie niet onthouden: de uitslag van de autopsie is bekent!
Niet meer verwacht, maar toch de uitslag van de autopsie na 1,5 maand binnen die het dierenasiel uit heeft laten voeren op het broertje van Olly.
Het blijkt Anti-vries geweest te zijn die de moeder binnen heeft gekregen en via de melk aan de kittens door heeft gegeven.
Met mijn dierenarts in overleg geweest over Flip, ik kan bloed en steriele urine onderzoek laten doen, maar omdat hij het nu zo goed doet en het met de afweging van de stress die het voor Flip geeft heeft het nu voor mij geen meerwaarde.

Verder, ja ik heb een nieuw maatje voor Flip gevonden (het kitten waar ik over berichte die woensdag te gaan kijken).
Ik heb hier niet over bericht omdat ik bang was nog meer over me heen te krijgen, want ja, het is ineens allemaal snel gelopen en ja de vachtkleur is hetzelfde als Olly (maar dat is dan ook het enige). Hij heet inderdaad Barry en is een dag jonger dan Flip.
Ze doen het super samen, samen slapen, spelen en elkaar verzorgen, zoals ik hoopte een echt vriendje voor Flip en ik ben helemaal verliefd op hem.
Flip is helemaal opgebloeid, merkte pas met het nieuwe maatje hoe Flip beïnvloed werd doordat Olly zich niet goed voelde.

Voor degene die onbevooroordeeld en oprecht geïnteresseerd zijn in hoe het gaat kunnen Flip en Barry op Facebook vinden.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Wat bijzonder dat ze daar uiteindelijk toch nog achter gekomen zijn. Waarschijnlijk hebben de nieren van de kittens dan toch een behoorlijke optater gehad waardoor er meer zwakte was (dat bij/na de castratie fataal geworden is).

Het lijkt mij inderdaad verstandig om op dit moment niet met Flip te gaan sleuren. Mogelijk zou de DA bij de jaarcontrole/enting even snel wat bloed kunnen trekken zodat het geen stress geeft. Maar of dat ook nog echt meerwaarde heeft weet ik niet. Grote kans dat er op dat moment nog niet eens nierfalen te zien is omdat dit pas bij 75% falen zichtbaar wordt. Het is wel iets dat je in je achterhoofd kunt houden terwijl Flip opgroeit tot een lekkere sterke jongen. Voor een eventuele tandreiniging ooit (of iets dergelijks) zou dat wel ter sprake kunnen komen.

Ja, de avonturen van die nieuwe rakker volgde ik ook al via Youtube. En ik zal het nu ook via Facebook in de gaten houden. Want het is best genieten hoe die twee tussen die honden opgroeien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door KleinDraakje »

Wat een fijn bericht, althans niet fijn natuurlijk maar je weet beter wat er is gebeurt. Is Flip al gecastreerd? Ik hoop dat hij als kitten sterker is geweest en daardoor nog jaren bij je mag blijven!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn te vernemen dat het zo goed gaat tussen Flip en Barry.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik vind het fijn voor je, dat het na de droefheid van het verlies van Olly, nu goed gaat. En beide katjes het goed met elkaar kunnen vinden.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

fjin dat er duidelijk is wat er met olly en zijn nestgenootjes is gebeurd. wel erg droevig. fijn dat het goed gaat met flip en dat hij een echt maatje heeft gevonden met barry. dat geeft jou ook weer rust, ondanks je verdriet om olly. heel veel plezier met je mannetjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie