Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
AiMoJhu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:14

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door AiMoJhu »

Mijn moeder is vorige week ruim 5 uur aan het rijden geweest voor mij (ruim 400km in totaal) om met mij mijn hondje op te halen en ik was om en nabij de €50,- kwijt daarvoor dus dan zou je die van de €150,- kunnen aftrekken en heb je nog €100,- aan kosten.

Maar ik zou de kosten niet zo belangrijk vinden, castratie komt niet zo nauw qua tijd als je ze niet vrij naar buiten laat gaan (buiten afgeschermde tuin/ren oid) en zolang ze niet sproeien.
Het gevoel wat je hebt is belangrijker, jij geeft aan je niet goed te voelen bij het beleid van het asiel dan moet je naar je gevoel luisteren. ;)
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Oooooké, ik ben verliefd!! Volledig ik katzwijm noemen ze dat geloof ik ;-)

Afbeelding

Oo en nu al beste aankoop ever http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... ton/321502
Had ik bij een fokker gezien toen ik bij kittens ging kijken (zie je wel, uit alles is iets positiefs te halen ;-) )

Om 18:00uur gaan kijken en de heren werden weer langzaam wakker.
Gelijk even gewogen: Olly weegt 999gram en Flip 1113gram, met 9 weken +1 dag dus hele mooie gewichten :eclap:

Hierna natvoer gegeven (Ecostyle kip) viel erg goed in de smaak.

Flip heeft het klimmen ontdekt!
https://www.youtube.com/watch?v=5Z2Kd0N6XQ0
Dat wordt me er een :multi:
Na het vogeltje vangen (veren aan een touwtje)
nog heerlijk met elkaar gespeeld
https://www.youtube.com/watch?v=idbdUwEfjx8
en vervolgens moe en voldaan naast mij in de krabmand in slaap te vallen (zie eerste zwijmel foto) :sleeping: :verliefd:

Oké even zwijmelen af en op jullie berichten reageren ;-)
Lieselotje schreef:Haha wat leuk ze verkennen meteen al meer dan je in gedachten had, super toch en je hebt ze de kattenbak laten zien, dus die weten ze te vinden.
Ja Flip is er gelukkig op geweest :pdtura1:
Lieselotje schreef:Toen de kittens bij mij voor het eerst kwamen gingen ze meteen doir het hele huis op onderzoek uit, ik had niet een plan zoals jij maar heb het aan de kittens overgelaten.
Vanwege de honden en mijn toch gebleken lichte vorm van perfectionisme en autisme ;-) heb ik wel enigszins een plan nodig, haha.
Lieselotje schreef:Ik kan je zeggen dat ze hier vanaf de 1ste dag snachts doorslapen. Soms liggen ze bij me ieder wil dan tegen me aan liggen, dan liggen ze ieder aan een kant in mn armen. Zo lief!
Beide hoop ik ook :verliefd: :verliefd:
pinguin schreef:Plan?? Je merkt snel genoeg als ze meer willen ontdekken.
je kent mij toch :lol: :shock:
pinguin schreef:Castreren en enten kan volgens mijn oude dierenarts wel in 1 keer.
Alleen wakker worden met katten die ze 3 weken niet hebben gezien? Ik zou dat persoonlijk een nee vinden. Katten reageren erg verschillend op narcose en ben van mening dat ze beter apart wakker kunnen worden en pas daarna weer bij elkaar zetten.
Dat direct castreren en enten mogelijk was wist ik vooraf, maar niet dat de kittens daar gezamelijk wakker werden.
Ik heb voor Olly en Flip zelfs twee benches aangeschaft zodat ze tijdens de rit naar huis rust zouden hebben en nu dit te horen krijgen :ethink:

Wellicht heb ik het geheel verkeerd begrepen en bedoelen ze dat ze gezamenlijk geopereerd gaan worden en dan allemaal in dezelfde ruimte in aparte hokjes samen bij kunnen komen, zou ik na moeten vragen, maar dan zijn er nog een aantel min punten.
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Cyamytha schreef:Wat een dropjes! Daar zijn ze dan eindelijk. Niks in je andere topic gezegd, wel gelezen, wat heb jij je (te?) goed voorbereid zeg!
En dan zijn ze er eindelijk en hebben ze een heel ander idee dan dat jij bedacht had
Zo zal t nog wel gaan tot ze “volwassen” zijn

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen en als ik t zo lees zou ik zelf naar een DA gaan in de buurt waar je wel een goed gevoel bij hebt.
Katten maak je volgens mij zelden blij met een auto rit.
Neemt niet weg dat ik die beslissing niet voor je kan maken.

P.S. Het (te?) bedoel ik niet negatief trouwens.
Wat leuk dat je het vorige topic gevolgd hebt en nog leuker dat je nu reageert!!
Haha, ja mijn TE momenten :edoh:
Denk dat vele met verbazing mijn stress, to-do, to-koop en kopzorgen hebben gelezen :lol: :shock:
Ik weet dat ik het allemaal te goed wil doen, heeft me daardoor ook al heel veel stress en kopzorgen gebracht, maar ondanks de steun van hier en de vele, 'jho komt allemaal wel en komt allemaal goed, kan ik niet minder dan te doen!
I am TE and proud of it :pdtbis:
Alleen erg vervelend als je kereltjes even binnen een paar minuten je hele planning in de war draaien :lol: :edoh:
En je ps niet zo opgevat hoor ;-)
Tot volwassen zeg je :ethink: :eshifty:
Kan ik mijn borst nat maken, haha

De uiteindelijke beslissing maak ik zelf, wel is het fijn om de opinie van jullie daarin mee te nemen voor een goed besluit.
Cerna schreef:Tjaaa.......zo gaat het dus altijd. Je maakt een planning en dan komen de kittens en trekken hun eigen plan
Wanneer ze zo ondernemend zijn kunnen ze rustig morgen verder met de ontdekking van je huis.
Oké dus morgen de deur open en de boven verdieping geven :thup:
Wilde eigenlijk nog wel even wachten met de zolder, maar moet dus nu speedy iets verzinnen dat ze de trap niet op kunnen :ethink:
Cerna schreef:Zo jong castreren ben ik geen voorstander van en inenten samen met castratie vind ik helemaal een slecht idee.
Castratie met 6 maanden, inenting 2 à 3 weken na de laatste enting.
En wanneer je geen goed gevoel hebt bij dit asiel, zou ik het verder in eigen hand nemen.
De wanneer vind ik nog niet zo'n probleem, het voordeel kan weer zijn dat kittens sneller herstellen, het nadeel kan zijn dat de narcoze zwaarder voor ze is, maar de andere punten vind ik meer een probleem.
Cerna schreef:Leuk filmpje! (ik wil ook weer kittens)
Je mag met mij meegenieten !!
Of je gaat ook weer aan kittens, maar als je dat iedere keer hebt wordt het een vol huis, haha.
castratenkoor schreef:Ach ja het zijn katten - die trekken gewoon hun eigen plan.
Heb ik gemerkt ja :lol: :brancard:
castratenkoor schreef:Als ik jou was zou ik 3 weken na de eerste enting de tweede enting doen en met 5-6 maanden laten castreren. Niet langer wachten dan 6 maanden. Als dat financiëel gezien een optie is voor jou ten minste. En dan dus niet meer die 4 uur rijden.
Ik wil als ik het zelf doe, enten met 12 weken en zat te denken met 4 maanden castreren (dus een maand na enting).
Financieel, tja
Het is dus €150,- die ik niet uit hoef te geven, maar als het beter is voor het kittens is het me wel waard.
kittentjes schreef:Ik zou het ook liever in de buurt doen maar snap t ook als je zegt voor 150€ is me dat teveel en doe ik het wel.
Als het beter is voor het kittens is het me wel waard, is dus een lastige.
kittentjes schreef:Wat een ontzettende schatjes zijn het zeg heerlijk hoe ze samen lagen in de reismand. Dat komt helemaal goed met ze.
Ik zou even wachten met de rest van het huis tot ze goed op de kattenbak gaan en die dus weten te vinden.
Goede tip!
Ik heb Flip al op de bak zien gaan, nu Olly nog.
Ik zal ze morgen eerst onder begeleiding de bovenverdieping laten verkennen (eerst nog de kledingkamer en de overloop.
Daarna kunnen ze de badkamer erbij verkennen en dan de zolder.
Toch weer een planning :lol: :edoh:

Dinky schreef:In de kosten voor castratie dichtbij heb je denk ik nog niet de besparing aan brandstof meegenomen ;-)
Haha, alle beetjes helpen !!
castratenkoor schreef:Dat is wel een goeie van Mirjam! Vier uur auto rijden is ook niet gratis.
Een halve tank, dus zo'n €30,- schat ik.
Rik schreef:Lekkere schatjes. Zalig dat ze al zo op verkenning uitgaan. Hou er wel rekening dat dat morgen iets anders kan zijn. Hier was het eerst ook twee uur flink verkennen en daarna onder de bank zitten. Maar dat zie je morgen vanzelf. Als ze dan nog steeds zo ondernemend zijn kunnen ze gerust iets verder.
Bedankt voor het melden, zal er rekening mee houden en niet in de stress schieten als ze ineens wat terughoudender zijn!
Rik schreef: Voor €150 aan brandstof kom ik overigens een heel eind hoor (het is een uur rijden daarheen toch?)

Maar je moet wel een goed gevoel bij die DA van het asiel hebben. Overigens... gebeurd dat bij het asiel zelf of bij een aangesloten DA?
Ja met €150,- aan brandstof zit ik in een nog zonniger zuiden, haha
Maar het gaat me ook niet om de kosten, maar wat beter is voor de kereltjes en mij.
Ze hebben in het asiel een eigen dierenkliniek met eigen dierenartsen.
Ik ken de dierenartsen niet, heb enkel mijn ervaringen nu met mensen van het kattenteam.
Ik zou eens een laatste poging kunnen doen om middels mail opheldering te krijgen in het hoe en wat en of er iets met de tijd te doen is.
Brengen is meestal verzamelen en dan worden ze wel een keer gedaan, ophalen is ook zo'n algemene tijd.
Bij mijn dierenarts ben ik erbij als mijn dieren onder narcose gaan, blijf ik wachten en ben ik er bij als ze uit narcose komen. Zodra ze goed wakker zijn mag ik ze mee naar huis nemen, meestal met een paar uur dan alles klaar.
AiMoJhu schreef:Maar ik zou de kosten niet zo belangrijk vinden, castratie komt niet zo nauw qua tijd als je ze niet vrij naar buiten laat gaan (buiten afgeschermde tuin/ren oid) en zolang ze niet sproeien.
Het gevoel wat je hebt is belangrijker, jij geeft aan je niet goed te voelen bij het beleid van het asiel dan moet je naar je gevoel luisteren.
Puff, ja de afwegingen :eeh:
De €150,- zal inderdaad verdeeld worden met 12 weken en dan met 4/5 maanden (waarop ik ze wil laten castreren).
Ik ga het asiel gewoon een mail sturen en hopelijk krijg ik dan duidelijkheid en ook of ik het al dan niet daar ga doen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Hahaha. Wel makkelijk via de krabpaal omhoog maar naar beneden is wat moeilijker :lol:

Tsja... wat heet "beter voor de kleintjes"?
Het enige nadeel dat ik zie is dat uur heen en terug rijden met de kittens in de auto (maar hoe jonger ze zijn hoe makkelijker). De castratie zelf stelt op zich weinig voor (snip snip, plop plop). Ik neem niet aan dat ze alle kittens daarna in een (te) klein hokje duwen. Maar een goed gevoel bij je DA is natuurlijk ook wat waard.

Hoe waren ze nu met dat uur in de auto?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Ik zag dat filmpje en dacht gelijk "oh jee, nu durft hij niet meer naar beneden". Maar die kleine dondersteen deinst nergens voor terug :lol:
Je mag met mij meegenieten !! Of je gaat ook weer aan kittens, maar als je dat iedere keer hebt wordt het een vol huis, haha.
Ja, dat denk ik bij ieder filmpje met kittens want ze zijn allemaal om op te vreten. Maar helaas, dat gaat niet meer gebeuren want we zijn aan het afbouwen (al 20 jaar :-P ).
Afgelopen maandag ex-zwerfkat Gizmo helaas in moeten laten slapen :cry: en nu hebben we nog vier Britjes en dat is meer dan voldoende.

Trouwens, weet je wat een heel leuk spelletje is?
Wanneer jij met je arm onder dat badkleed gaat en dan met je vingers heen en weer bewegen...... :eshifty:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Haha, de krabpaal heb ik moeten verzetten, hij durfde inderdaad niet meer omlaag :lol: :shock:
Net kwam ik boven en lagen ze prinsheerlijk op bed :verliefd:

@rik, nog een nadeel, is dat ik s avonds moet werken :-(
Ook niet optimaal als ik ze net na de operatie thuis heb en ik moet weg.

Maar ik ga ze gewoon mailen om uitleg en mogelijkheden, ze hebben de dierenartsen zelf in huis dus wellicht kunnen die van mij een andere dag en qua breng en haal tijd dan anders.

Nu waren ze door de Feliway, Matatabi stokjes en het knuffelzakje valeriaan goed rustig.

@Cerna, met de krabpaal iets dichter bij de kast durfde Flip wel! Hij is een behoorlijke dappere en een mega jager!
Ik maak mijn borst al nat :shock: :lol:

Oo nee, heel veel sterkte met het verlies van Gizmo.

Ik probeer nu zo min mogelijk mijn handen in te zetten voor spel, merk dat ze daar erg mee bezig zijn, dus ben bang dat er al veel met handen en voeten gespeeld is.
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Dank je. Mocht je Gizmo's bijzondere verhaal willen lezen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =9&t=31796
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ze zijn nog jong genoeg om te leren dat handen niet zijn om op te jagen.

Wel heb ik gemerkt dat op mysterieuze wijze als mijn dekbedovertrekken winkelhaken erin hebben ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Ja Rik, bewegende tenen zijn ook erg leuk :lol:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Ik zou eerst om opheldering vragen kwa wakker worden wat betreft de castratie en daarna je beslissing maken.

Hier kan ik Simba ook voor half geld bij het dierenasiel laten castreren. Na deel vind ik is dat hij dan wakker word op de quarantaine afdeling waar ook de zieke zitten. Dat is voor mij dus een dikke nee want stress kan een hoop triggeren.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9327
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

AiMoJhu schreef: castratie komt niet zo nauw qua tijd als je ze niet vrij naar buiten laat gaan (buiten afgeschermde tuin/ren oid) en zolang ze niet sproeien.
Dat ben ik niet met je eens. Als je te lang wacht en ze gaan sproeien dan ben je te laat. Of ze dat ooit weer afleren is zeer de vraag. Ook loop je bij te lang wachten risico op territoriumdrift en onderlinge ruzie.

Voor de goede verstandhouding zou ik zeker rond de 5 maanden gaan. Met 12 weken bij het asiel is uiteraard ook prima als je het rijden ervoor over hebt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wat een cuties en ze zien er ook super gezond uit. Veel geluk samen!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9327
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Ja je hebt daar echt een leuk en mooi duo! Volgens mij worden dat prachtige katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Dag lieve kleine dappere Olly en Flip

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

En volgens mij zijn die dappere Olly en Flip al heel erg sociaal. Want in het eerste filmpje zie ik Olly al gelijk op schoot springen (bij het spelen). Dat deden ze hier niet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie