kattenkamer of huiskamer

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

kattenkamer of huiskamer

Bericht door HappyCat33 »

wij hebben net onze brits korthaar kittens opgehaald. Thuis hebben we een hond. omdat het verkeer zo tegenzit wordt het veel later dan gepland. nu was het idee om de kittens eerst in de kattenkamer te laten wennen. de fokster adviseerd echter gelijk in de huiskamer en mét de hond (uiteraard onder toezicht en goed begeleid)
war zouden jullie doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door Rik »

Kittens kun je in principe gewoon direct in huis los laten. Die zijn nieuwsgierig, ondernemend en bepalen zelf hoe snel ze je woning gaan verkennen.

Een puntje is echter wel de hond. Hoe is die met katten. Ik dacht dat je al had aangegeven dat de hond "eigen" katten wel gewend was. Zijn de kittens zelf honden gewend? Want als de kittens geen honden gewend zijn, en de hond nog geen kittens, zou ik die introductie wel wat voorzichtig doen. Je wil niet dat de kittens gaan rennen en dat de hond erachteraan gaat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door Lopke »

Huiskamer en afhankelijk er van of je hond aan katten is gewend, ja kittens los.
Is je hond geen kitten gewend, zou ik kittens even in bench laten zitten, tot de stoom er vanaf is, want zo klein alks ze zijn, kunnen ze ook al fel zijn.
Maar wat je ook doet, met een paar dagen is het voor alle partijen alsof het nooit anders is geweest.

Je hoeft ze niet in aparte kamers te zetten ( doe ik trouwens ook niet met volwassen katten introduceren )
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door HappyCat33 »

bedankt voor jullie adviezen. hond wilde gelijk de kittens likken alsof het haar puppies waren maar is wel enthousiast. kittens zijn honden gewend, voor hond was het lang geleden, maar lijkt me helemaal goed te komen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door Anne »

Fijn dat de intro goed is gegaan :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door HappyCat33 »

ja, ben natuurlijk wel op mijn hoede, laat ze niet alleen maar net zaten de kittens tijd lang in de krabpaal en hond stond er niet hijgend of jankend voor maar lag heerlijk rustig aan mijn vorten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door Rik »

Ik neem aan dat jullie ook wel eens lang gaan wandelen met de hond zodat de kittens de kans krijgen alles goed te verkennen :) Of hebben ze daar op een ander moment de kans voor?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door Anne »

HappyCat33 schreef:ja, ben natuurlijk wel op mijn hoede, laat ze niet alleen maar net zaten de kittens tijd lang in de krabpaal en hond stond er niet hijgend of jankend voor maar lag heerlijk rustig aan mijn vorten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Das een goed teken :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: kattenkamer of huiskamer

Bericht door HappyCat33 »

tuurlijk. de hond is gewoon om bij ons in kantoor ( aan huis) te liggen, dus als mijn man daar zit te werken zit hij gezellig met de hond en ik met de katten die inderdaad dan heerlijk op verkenning uitgaan.
Plaats reactie