Kattenstreken

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Dobies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2017 15:55

Kattenstreken

Bericht door Dobies »

Wij hebben 2 katten. De rode tijger is een vreselijk lieve, gehoorzame kat. Met veel leuke eigenschappen. De andere is een zwarte tijger, doet veel leuks. Praten tijdens drinken, gegooide propjes papier terugbrengen enz. Wat wij hem willen afleren is dat hij telkens zijn voorpootje in het bakje met drinkwater stopt. De vloer krijgt daarna natte afdrukjes.
Hoe kunnen wij hem dit afleren?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenstreken

Bericht door Rik »

Welkom.

Tsja... katten en waterbakjes :) Ik geloof dat er hier meer zijn die af en toe moedeloos worden van katten die het leuk vinden om met water te spelen. Je kunt een drinkfontein proberen. Zoiets. Of dat helpt weet ik niet. Maar je wilt je katten natuurlijk wel aan het drinken houden want dat is erg belangrijk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Kattenstreken

Bericht door Kimm »

Hier hetzelfde probleem. Placemats er onder gelegd.. Maar die waren leuk om mee te schuiven waardoor er nog meer water over de vloer ging. Daarna drinkfontein, dat was nog veeeeeel leuker om mee te spelen. Beste oplossing hier is eigenlijk gewoon regelmatig kijken en opvegen als er wat ligt, wij hebben laminaat, en dat ging dus een beetje bol staan waar het drinkbakje staat. Verder kan ik je dus niet helpen. Die van mij zijn zo'n waterratten dat ze zelfs mee gaan douchen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenstreken

Bericht door nellebel »

onze gijs is ook zo'n waterrat uhhh waterkat. als hij klaar is met drinken dan gaat hij ook altijd hengelen met zijn pootjes. klein borreltje na noemen wij het altijd. vind het wel schattig om te zien. en af en toe bak water met balletjes erin midden in de keuken. spetter spetter, even dweilen en niets meer te zien. gijs gaat ook mee naar de douche. als wij klaar zijn checkt hij nog even de douchebak met water.
ik heb waterbakjes in de keuken staan op de tegels, en in de woonkamer staan ze op de vensterbank, dus ook makkelijk te poetsen. heb ze niet op de houten vloer, dat zou funest worden. op de vensterbank heb ik van die vierkante glazen superzware vazen/bloempotten. kunnen ze goed met hun snoetje in en ziet minder ernstig uit op de vensterbank. enigste nadeel is dat de ramen dus altijd onder de druppels zitten maar ja, kleinigheidje hou je altijd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenstreken

Bericht door castratenkoor »

Dobies schreef: Wat wij hem willen afleren is dat hij telkens zijn voorpootje in het bakje met drinkwater stopt. De vloer krijgt daarna natte afdrukjes.
Hoe kunnen wij hem dit afleren?
Je kunt beter andersom denken. Niet de kat willen veranderen maar de manier van water aanbieden. Voor Douwe gebruik ik zo zwaar mogelijke waterbakken, van de hele dik-glazen accubakken. Anders trekt hij de hele bak het huis door. Ik dweil wat af met die grapjas.

Bij jou gaat het om natte voetstapjes, je zou er een handdoek onder kunnen leggen - ik noem maar wat. Vaak even creatief nadenken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
JokeD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2015 19:07

Re: Kattenstreken

Bericht door JokeD »

Dobies schreef: Wat wij hem willen afleren is dat hij telkens zijn voorpootje in het bakje met drinkwater stopt. De vloer krijgt daarna natte afdrukjes.
Hoe kunnen wij hem dit afleren?
Alleen zijn voorpootje? :lol: Hier een kat die sowieso zijn kraag (hij is halflangharig) erin dompelt, maar er vaak ook in gaat liggen of gaat "graven" in het water. Een gewoon drinkbakje was in een klap leeg. We hebben nu een drinkbak voor een grote hond staan. Het waterballet wordt er niet minder van, maar we hoeven in ieder geval niet 6x per dag de bak bij te vullen.
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Kattenstreken

Bericht door Dani_84 »

Hahaha mijn Ivy doet dat ook. Die dompelt echt haar voeten erin en gaat ze daarna uitgebreid wassen. Maar meestal zijn ze toch nog niet helemaal droog voordat ze weer rond gaat lopen.

En Lizzy stopt haar speeltjes in de waterbak. En even later hengelt ze ze er weer uit om met de drijfnatte speeltjes door de kamer te vliegen.

Tsjaaaaa.... leuk hè katten. ;-)
Laatst gewijzigd door Dani_84 op 02 feb 2017 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenstreken

Bericht door castratenkoor »

Douwe maakt een beweging als een steigerend paard zeg maar en trapt daarna zo hard mogelijk tegen de waterbakken. Ik wil met 9 katten in huis zoveel mogelijk overal waterbakken. Voor Douwe er was had ik ook op beide trappen een waterbak, dat is heel handig drinken, vooral voor loeizware Bob, dan kan hij een trede lager staan dan de bak.

Maar helaas, met Douwe is dat geen doen, die weet alles de trap af te lazeren. Volgens mij vindt hij dat klotsende geluid gewoon leuk of zo.......

Bakjes op een dienblad wat ik regelmatig langs zie komen is ook geen optie. Dat trapt hij met dienblad en al het huis door. Ook een fontein is niks voor Douwe. De bak die het beste bevalt is een liter-maatbeker van dik glas.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie